du får mer utrymme genom att ändra storlekarna på partitionerna, Oxygen här utan sense och onödig bloatware tar inte lika mycket platts som original eller exempelvis LeeDroid så istället för att ha en massa oanvänt systemminne så kan man använda det till data partitionen.
S-OFF
krävs dock så är det inte det minsta svårt, egentligen lättare än att roota tror jag (i alla fall på tiden när jag rootade)
för att bli S-OFF så laddar du ner och bränner ut en .img fil, bootar upp datorn med den skivan när du har telefonen inkopplad och trycker på nästa några gånger så är du S-OFF.
sen för att byta partition table så finns det olika metoder, den enklaste enligt mig var att ladda ner en fil och lägga den på minneskortet, starta telefonen i (minst inte om det var fastboot eller vad det nu var) men då hittar telefonen filen som du har lagt in på minneskortet och frågar nu om du vill köra den filen, trycker du på ja nu så är det fixat på någon sekund.
det var inte som jag trodde att allt skulle vara formaterat när detta görs, utan allt fanns kvar och telefonen kunde börja användas som vanligt igen någon sekund senare fast nu med en massa extra utrymme (data på 337 istället för 147MB)
att bli S-OFF är nästintill idiotsäkert, går något fel med inläggningen så återställer den till den gamla automatiskt (varför nu något skulle gå fel) det enda skulle vara om du rycker ut kabeln mitt uppe i processen, eller om du får ett strömavbrott, det händer ju nästan aldrig, men vill man vara extra säker så kan man använda sig av en laptop så har man garderat sig mot det också.
allt står på
http://alpharev.nl/Click to expand...