[ROM-AOSP] Oxygen - Gingerbread - clean and hack free [info+hjälp länkar]

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by poipen, Nov 5, 2010.

1. poipen

poipen Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

jag använder LED light. men man kan inte ändra styrkan på lyset som man kan göra på stock (tror jag) finns bara on/off.

2. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon mer som upplever wake up problems? Måste trycka flera gånger alternativt hålla in pwr knappen för att väcka den. Känner någon igen och finns det någon fix? (wipade allt innan installation)

3. KoktGrus

KoktGrus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma här..

4. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja fy fan kan bara säga att det är precis vad jag vill denna oxygen... helt underbart... inga buggar direkt dock smått skit men allt gick att lösa... ja vad säger man... bäst!!!

Eller nu var jag för snabb... när jag startar om telefonen eller flashar in något så vill den inte spara vissa inställningar det känns lite irriterande...
    Den går tillbaka till zeam från launcher pro tex.
    Laddar inte vissa widgets tex.
    Och några egna appar startar inte tex.

Irriterande märkte jag... Hänger sig vid omstart...

Bytt tillbaka till LeeDrOiD... svårt att slå den rommen...

Last edited: Dec 16, 2010
  5. kandreas87

MINA ENHETER

Vad var det du flashade in? Jag har flashat in lite teman och sånt smått o gott utan problem. Har aldrig fått den att tappa sådana inställningar (som widgets o.s.v.). Låter jävligt underligt hela grejen. Nästan lite som jag hade när jag körde CM och hade inbockat "Install on external" på alla appar, då var omstarter ett helvete.

6. Microhulken

Microhulken Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Gillar verkligen denna ROM men tyvärr hänger den min lur efter ett litet tag.. någon som har en idé om vad det kan bero på?

7. damagee

MINA ENHETER

Som sagt jag hade problem i går men gillade den verkligen så nu undrar jag vad ni gjorde som det fungerade för...
    Flashade ni bara in den rommen efter en hel wipe eller? Nya radios eller nåt annat?

Vad är detta:
    AlphaRev N1Table HBOOT. (not explicitly required but highly recommended)
    Behöver jag göra det här, fattar inte riktigt den här strängen!?!

8. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

N1Table HBOOT innebär att du omfördelar ditt interna minne till så som det ser ut på en Nexus one. Fördelen med det är att du får mer minne till appar. Det är inte något du måste göra!

damagee likes this.
  9. io53

io53 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Så ska det va, en wipe och in me rommen. Har svårt att tro att radion har något med det att göra. Prova en gång till och se, det kan väl inte skada.

AlphaRev's N1Table lägger om /system, /cache och /data partitionerna så att de blir lika som på en Nexus One (gjord för AOSP roms). Dvs du får mer utrymme för apps och cache och mindre för rom. Lägger du in N1Table så rymms inte en sense rom utan du måste lägga in en annan table innan.

damagee likes this.
  10. Madeli

MINA ENHETER

Kan väl nämna med att OM du byter till N1 Table HBOOT så kommer du inte kunna installera sense roms efter det eftersom det kräver mer systemminne. Det som gör att du får mer internminne till appar med N1 HBOOT är just att systemminnet minskas.

11. Madeli

MINA ENHETER

jaha... 2 idioter samma tankar igen :P

12. damagee

MINA ENHETER

Ja men då så mina vänner... ni fick mig till att fixa in den ingen i kväll haha... ska bli intressant... Det här med att byta rom är hur kul som helst så länge man kör nandroid...

13. kandreas87

MINA ENHETER

Hmm. Verkar vara löst (åtminstone känns det så!) genom att wipa cache + dalvik cache. Vet inte riktigt varför det löser problemet då dessa partitioner rensas vid flashning? Men det har fungerat mycket bättre idag iaf.

14. damagee

MINA ENHETER

Lite problem kvarstår fortfarande... appdrawer i launcher pro skakar när man har den aktiverad som 3d... samt att vid omboot så startat zeam launcher varje gång... ilandsproblem kan man tycka men extremt irriterande... jag startar inte om telefonen hela tiden men små saker som dessa gör att jag direkt tänker att telefonen inte mår som den ska med rommen... synpunkter eller tips!?!

15. Madeli

MINA ENHETER

Jag har inte testa oxygen på ett tag nu, så ska väl eg inte uttala mig, men jag gör det ändå :P Den var lite för buggig då jag testade den och sen trivs jag bäst med sense rom...

3D drawer i Launcher Pro kan ha problem ändå..... det kan ha att göra med romen eftersom jag oxå upplevt att det inte fungerar bra på vissa rom. Då får man helt enkelt stänga av det ;)

Men zeam launcher ska ju inte starta om du satt Launcher Pro som "standard" så där vet jag inte varför det blir så.

16. poipen

MINA ENHETER

jag brukar göra så här...
    laddar hem den nyaste launcherpro. laddar hem romen jag vill ha. (allt till datorn)
    dubbel klickar på romen (använder winrar), går in på system > app > tar bort ZeamLauncher.apk. sen lägger jag in launcherpro.apk in i samma map. när man lägger in apkn där så kommer det upp ett fönster (Arkivnamn och parametrar) det du ska kolla efter där är "komprimeringsmetod" ändra det från normal till lagra sen ok.

sen är det bara att kasta in allt i mobilen och flasha så försvinner zeam för gott :).
    men varje gång det blir en uppdatering måste du göra likadant.

du kan nog också använda Titanium Backup eller nåt annat program för att ta bort zeam.

damagee likes this.
  17. damagee

MINA ENHETER

Ja tack så mycket för den informationen. Det ska jag pröva nästa gång jag provar den romen. Tyvärr så har jag fastnat rejält när jag har bootat om på texten där det bara står "android". Flashat om flera gånger. Hur som helst kör jag den fortfarande men efter fyra flashar så fungerar den bättre dock med lite små buggar men inget jag inte kan leva med. Den är snabb som f*n...

Last edited: Dec 17, 2010
  18. io53

io53 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

19. poipen

MINA ENHETER

låter spännande! :)

20. kandreas87

MINA ENHETER

Nu har adam släppt en första betaversion av oxygen med gingerbread :) Galet snabb den där!