Tycker egentligen inte att det ser så farligt ut, nu vet jag såklart inte om du haft skärmen på mycket, men skärmen är helt klart det på desiren som drar mest ström. Så fort du gör något på telefonen så är ju skärmen igång, och skärmen är stor alltså drar den en hel del.
Med andra ord om du använder telefonen flitigt och inte bara har den liggande i viloläge (skärmen avstängd) så kommer skärmen stå för 60-80 % av batteriförbrukningen. Är det däremot så att du har telefonen mest i viloläge om dagarna och skärmen kommer upp över 40 % så är förmodligen något som är fel.
Nu har jag inte själv det program du kör i bilderna, men det du ska titta efter är awake time och screen on time(andra bilden), och jämföra det med hur länge du haft igång telefonen. Om inte alla processer/skärmen stänger ner ordentligt så kommer awake time/screen on att vara näst intill samma tid som din "tid sedan senaste laddning". Om allt är som det ska så kommer det diffa, ju mer du har skärmen avstängd ju mer diff.
Detta kan du testa genom att starta om telefonen (eller sätt i laddaren och ladda en stund) och sedan låta den ligga 5 min med skärmen avstängd och utan att du gör nåt med den. Slå sedan på telefonen och kolla i programmet. Om nåt är fel kommer du ha i princip samma tid sedan laddning som på awake time/screen on. Är det som det ska vara så kommer du ha en differens mellan tid sedan laddning och awake time/screen on på i alla fall ett par minuter (beroende på hur mycket sync osv du har igång på luren). Det bör också diffa mellan wake time och screen on.
Rätta mig gärna om någon har bättre tips. Jag gjorde nåt liknande med annat program och det var så jag fick det förklarat för mig!
Last edited: Aug 17, 2011