Hoppas det kommer något snart så gps funkar. Är väl inte meningen att det ska ta ca 5 min att få kontakt. Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
Jag testade Opera men fick inte problemet med frysningen att försvinna. Eftersom jag använder telefonen mest för att surfa var jag tvungen att överge CM7 för tillfället, fick plocka ur batteriet 3ggr på en timme. Är det någon som vet ungefär vad det är som gör att webbläsaren fryser hela telefonen? Vad ska man kika efter för fix på nightlies som löser detta.
Egentligen ingen koll. Följer @cmarcee på twitter, och han skrev följande idag: "There's no magic upcoming release. The buildbot server just had a hard-drive meltdown and is being reinstalled." Så det är väl bara att ha lite tålamod...
Idag skriver han att det tar ett par till att fixa servern.. den som väntar på ngt gott.... Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
Jag har märkt att skärmen blivit mindre känslig i kanterna sedan jag lagt in denna rom. Finns det något sätt att fixa detta?
Vet inget om just Spare Parts, dock blir texten "mindre" (och skärmen mycket mer användarvänlig) om du ökar den virtuella upplösningen i /system/build.prop, efter "ro.sf.lcd_density=". Standard är 240, jag gillar att ha den på 180. Det krävs en gång efter varje flashning, men annars överlever den omstarter och jag tycker det känns som att man utnyttjar det mesta av den ypperliga skärmen på det här viset, trots att den har samma "låga" upplösning som vissa 3,5-tumsskärmar.
Exakt hur gör man för att öpnna och ändra denna fil? Funkar det bara på CM7? Någon som kör Gigglebread nu när update servern är nere? Isf, hur bra funkar den?
Körde också in den. Bara för mig Home knappen inte gör ett skit mer än att vibrera telefonen lite när man trycker på den?
Funkade efter en omstart. Har ett nytt problem. Ibland måste man skriva in PIN-koden efter man har låst upp. Den har inte hunnit starta om för jag upptäckte det när satt och kollade på lås animationen lite och helt plötsligt så skulle jag slå in PIN koden.
Jag har haft stora problem med frysning/omstart när jag lagt in CM7#30. Men när jag flashade om #30 och INTE använder JUICE DEFENDER PRO, så fungerar telefonen klockrent. Har länge misstänkt P990 +CM +Juice defender = No no ! Jag har även fått frysningar när jag har ett samtal och 1 på vänt. Har stängt av att jag får vänt info av operatör, verkar ha blivit bättre.
Juice Defender orsaker frysningar med MCR också. Stäng av så att JD inte hanterar Wi Fi så funkar det.