Jag har laddat hem Cronos 1.5 en gång i tiden men glömt att testa. Såg att 1.7 kommit men att han tagit ner den på grund av klagomål från Villain. Någon som har 1.7 laddat någon annanstans?
Jo jag han ladda hem och kör den nu. Det enda jag kan klaga över att i text fält så lägger den en ful blå ram runt fältet, annars funkar den kanon än så länge (gjorde en full wipe inkl sd kortet, från 1.5.1) PG
Vad jag förstått är det just den blåa ramen som Feeyo har lånat av Villain. Att Villain lånat stora delar av Cronos 1.5 för sina Villain-ROMar glöms tydligen rätt fort. Jag ser gärna att den försvinner, var inte snygg alls. Men ROMen som sådan funkar väl okej. Jag kom från Kimera 1.8 så hastigheten går ju tyvärr inte matcha.
Jo, en annan sak. Jag har försökt komma igång med A2SD, men jag förstår inte riktigt hur jag ska göra. Har tidigare sett att i vissa ROMar finns det ett program som sköter det hela åt en. Men jag hittar inget sådant i 1.7? Jag har fixat 0 mb SWAP och 512 mb EXT2 som jag läste mig till att det ska vara för just Cronos.
Du ska inte behöva något program utan det sköter sig själv. Ibland kan A2SD behövas aktiveras om det inte är det från start men det beror på romen. Vet inte hur det fungerar med Cronos tyvärr.
WTF? När jag har installerat v1.7 och startar om låser den vid "det röda ögat". Jag plockar batteriet, startar om, fryser. Jag har wipat allt, flashar om, men återigen fryses det vid det röda ögat. Tips?
Ska det inte vara inbyggd överklockning på Cronos Droid 1.7? Enligt Quick System Info underklockas till och med min processor till 518 mHz. Hur kan detta fixas? A2SD verkar i varje fall funka.
Det var det! Kör nu 710,4 MHz. Flyter något otroooligt! Men vad händer med batteriet med denna fart? Ställde in att med skärmen av får den inte köra högre än 245 MHz, funkar det i praktiken?
Ska inte påstå att jag vet exakt hur det fungerar i praktiken, men visst har jag märkt av att den drar mindre kräm nu. Dock är det ju synkningen som är den stora strömboven. Jag föreslår Locale+APNdroid för att få ner förbrukningen än mer!
Har märkt att Google Navigation (Maps brut) har slutat fungera på de senaste versionerna av Coronos. Är det så för att den är baserad på den officiella ROMen? Hur gör jag för att få igång Navigation? Ska man installera Nav launcher?