Gjorde en full wipe, drog in 1.7.1 (tidigare 1.3(!)) och den fungerar utmärkt. Overclockwidget fungerar klockrent och romen flyter på fint. En grej jag saknar med ~1500 sms i månaden är robociks fix med svensk ordlista från 1.3 då jag inte får HTC_ime att fungera (konstant FC). Tips och förslag varmt välkomna!
Det har kommit en patch till 1.7.1 som hittas här; http://www.cronosproject.org/forum/viewtopic.php?f=23&t=107#p2749 Nedladdnings länken verkar dock inte funka för mig Jag har ett problem med nya Cronos, det laddas inga bilder i Friendstream... Någon som vet vad som kan vara felet? Det funkade utmärkt i v 1.7. Jag får upp namn och uppdateringar osv, men inga bilder
var lite pill för mig att få igång 1.7.1 , först full wipe & flasha , hänger sig hela tiden vid uppboot, full wipe igen, flasha om och sedan in med första lowmem patchen , nu startar iaf telefonen men sense gör en FC hela tiden, in med andra lowmem patchen utan omflash och nu verkar allt fungera Så inte helt smärtfritt på min lur iaf
För mig funkade det smärtfritt att flasha romen. Fick igång mms:et också efter lite pillande, dock vill inte Friendstream visa facebokbilder (twitterbliderna funkar) och nu helt plötsligt slutade även fb-bilderna på Favorites fungera
Jag flashade in nya romen och startade upp, funkade fint. Så startade jag om och installerade patchen, men då ville den inte boota alls. Så då fick jag ta lowmen-patchen och då sparka den igång igen, men sense ville visst inte va igång mer än några sekunder. Så nu flashade jag över allt med 1.7.1 igen, det funkar bra så nu får det va! 1.7 va första romen jag provade eftersom jag nyss rootat. Hur mycket brukar försvinna mellan rom-byten? Trodde i princip allt skulle va kvar? Mina sms rök nu men det kanske va lowmem-patchen? APN-inställningar och ljusstyrka etc försvann också. Finns det en lista nånstans på vad man bör tänka på att backupa? edit: Kunde inte låta bli att försöka en gång till och nu fungar telen fint efter patchen!
Jag laddade ned Titanium backup från market och gjorde kopia på allt. Systeminställningar, sms, appar mm. Lite småkrångligt program dock. Men följ nedastående så fixar det sig. Spoiler Bli medlem eller logga in för att visa innehållet! Det är nog olika vad som försvinner beroende på vad du wipar för något. När jag lade in patchen sket jag i att wipa helt, och allt var kvar. Är by the way också nyrotad
Jag sket ju också i att wipa när jag gick från 1.7, men jag minsstänker att det va lowmem som rensade bort lite.. Alla program och mina hemskärmar och så va ju kvar, bara sms och inställningar som försvann..
Jag gjorde misstaget att flasha in den nya kerneln och jag gjorde aldrig någon nandroidbackup Och nu får jag upp felmeddelande när jag försöker flasha in default kernel. Det är nån ordentlig bugg som slukar batteri som bara den. Har min telefon i gång i 6 timmar sen är den död. Men tydligen jobbar Feeyo på en uppdaterad kernel och en ny patch. Hoppas den kommer snart. EDIT: Idag kom Feeyo med ny OC Kernel. Sweet! Tycker hittills den verkar grym, yar. Linpack 3,53 Mflops @ 710 MHz utan JIT ock sköna 4.6 Mflops @ 710 MHz med JIT Info: Spoiler Bli medlem eller logga in för att visa innehållet!
Testa och ladda ned senaste kernel som lades upp igår. Verkar ha gjort susen med mintelefon! Batteriläckan är definitvt borta nu Nu används CPU Governor "Conservative", som är speciellt utformad för batteridrivna enheter. Tidigare användes "On demand" som var en riktig energislukare.
Tyckte väl den fått lite sämre batteritid. Sen upplevde jag att den blivit segare när jag väckte den också. Ska ta och flasha in nya kerneln nu och sen försöka trimma in bra inställnngar för klockningen. Va kör ni andra för inställningar i OverClock Widget?
Jag har satt intervall på 480-710 screen on och 246 screen off. Är det några fördelar med att sätta en fast hastighet istället för en variabel? jag tänkte mig att den kan spara lite batteri när kraften inte behövs. Men telefonen kanske blir seg på att starta upp grejer då? Tror den segade ner sig förut för att jag råkat ställa den på 246-710 så den storkna väl precis när jag satte igång den. Hur kommer det sig att du kör 595 och inte mer? Gissar att det är pga batteriförbrukning så nästa fråga till er som testat lite: har ni märkt stor skillnad beroende på vilken klockhastighet ni kör?
Jag har satt min på 122 - 518 Mhz. Fungerar klockrent. Den fryser inte, utan klarar av att gå upp på en högre frekvens när det behövs. I sleepmode kör jag 122 - 245. Jag tycker romen är så snabb att den inte behöver överklockas, sparar batteri plus att det förmodligen är skonsammare för telefonen. Ett annat tips är att köra med JIT patchen, jag har inte märkt av någon instabilitet direkt, och den snabbar upp telefonen en hel del, utan att man behöver överklocka. Freeyo har ju gjort så att JIT funkar med Sense också Du kan ladda ner Linpack på market och testa hur snabb telefonen är. Jag fick 3,53 Mflops på 710 - 710 MHz, utan JIT. När jag lade in JIT patchen får jag runt 4.6 Mflops. Batteritiden nu är helt underbar, har använt den som vanligt sedan senaste kernel-flashen, och har fortfarande en liten liten skvätt batteri kvar efter 34 timmar! Men då har stängt av APN/data medan jag sovit (haft den på resten av tiden.)
Ah, hade missat att han fått JIT att lira med sense, ska genast provas! Edit: Avinstallerades igen illa kvickt, Sense launchern startades om var och varannan gång jag tryckte ut mig från ett program. Hyfsat irriterande när man måste vänta på att telefonen skall bli redo att användas igen!
körde in jit igår, och funkar klocka för mig, mkt snabbare! (Ziq, prova att wipa dalvik och patcha jit igen) Han ligger på hårt Feyoo , kommer en ny verre baserad på Officiella releasen snart : http://www.cronosproject.org/forum/viewtopic.php?f=20&t=137
Jag väntar också Känns som att det brukar vara lite att fixa innan romarna är helt ok. Är det en ny kernel? Hajar inte riktigt det där... JIT verkar vara med från början i alla fall.