Hur fungerar eventuella program som är aktiva i viloläge. Jag tänker exempelvis på Spotify med släckt skärm (för det är väl "viloläge")?
Det är taget. Det kan vara ganska avgörande för min del. MEN, jag ska prova! Återkommer med en rapport om det inte fungerar som jag tänkt mig! I övrigt kan jag bara säga, jag älskar min Hero mer och mer för varje dag. Denna ska jag behålla tills Nexus Three kommer, nåja, kanske tvåan i alla fall!
var sugen på Desire ett tag, men nu känns det som det kvittar faktiskt. Är inte värt pengarna. Kul att ha en leksak med alla dessa rommar
Ja, vad jag har förstått så kan man roota sin Desire, men det är 10 resor krångligare och att rootåtkomsten inte ger dig lika mycket frihet som på Heron... Heron får nog hänga med en bra bit in i höst. Det är trots allt ganska dyra leksaker!
du kan ju själv ställa in vilken hastighet du vill att den ska gå i när den är i viloläge, så du får väl testa och kolla hur mycket Spotify kräver..
Den icke överklockade versionen funkade för mig. Inga fler reboot-loopar. Ska testa denna några dagar men den första frågan som dyker upp är ju: Kan man överklocka själv? 710MHz funkar ju bevisligen inte för mig men kanske 650MHz. Eller är det kanske inte värt att stöka med?
Upptäckte nu att det är problem med Wifi, går ej att starta. Men GPS och blåtand fungerar utmärkt, så jag tror inte att det är radion. Är det nån mer som haft samma problem?!
Ah, problemet för mig är ju inte att connecta till olika nät, utan att starta wifi. Det står att "det går inte att starta wifi". Mycket märkligt! Någon som har ett förslag på hur jag kommer runt problemet? Jag använder radion som medföljer rommen!
Ingenaning. Följde det med någon radio med rommen? Jag har sedan tidigare flashat in den senaste https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3331 Prova att flasha om radion. Det har funkat för mig när jag hade problem med GPSn i en annan rom. En annan fråga. Hur tar man bort program som följer med och som man inte använder? T.ex. Footprints, Aktier, Facebook, m.fl. Det går inte avinstallera från programhanteraren.
Det här borde fungera: Anslut telefonen till datorn, kör igång adb och sedan den app du vill ta bort. Footprints adb remount adb shell rm /system/app/*Foot* Stocks adb remount adb shell rm /system/app/*Stock* Twitter adb remount adb shell rm /system/app/*Twit*
Provkört det här sen igår kväll. GPSen fixerar på min position (Cardiotrainer) efter en 10-15 sek. (uppskattat) Ekot när man talar med någon är fortfarande kvar. I övrigt så är det en trevlig ROM med hyffsad respons.
Fan! Jag har flashat in radion, igen. Startat om, plockat ur batteriet och fixat. Men nu vill inte Wifin starta, funderar på att göra en wipe och dra in Cronos igen, samtidigt som jag drar mig för det. Hoppas att det finns en "silverbullet" för detta!
WOW! Aldrig har min hero varit så snabb! Gick ifrån villainRom 5.3 till det här och vilken skillnad! Gps fix på ca 15sek hemma i lägenheten. Har då installerat 710mhz versionen och Kerneln från xda (på sidan 127 om jag kommer ihåg rätt) och samt. den lilla a2sd fixen. super nöjd! Prövade att spela racing thunder 1 som gick knappt förut, flöt på riktigt fint. det var nästan så att 2:an gick fint också, iaf mycket bättre än förr :-D Denna blir kvar ett tag :-D
Jisses, jag får verkligen inte igång Wifi! Det jag har gjort är att flasha in den "nya" radion (63.18.55.06JU_6.35.09.26) men det fungerar inte. Jag har gjort några omstarter och plockat ut batteriet. Vad tror ni om det? Hjäper en fullständig wipe och ny flash?
Hittar den inga nät alls? det är inte så att din router går på dom högre kanalerna 12 - 15 eller hur det som kanske inte stöds av denna..