[ROM] CyanogenMod-7.1 Stable (Gingerbread)

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av t68, 17 jan 2011.

1. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

2. Sunique

Sunique Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har samma issue... fast i mitt fall har det hänt när jag tryckt in miui.
    Verkar som det har med ROM-manager att göra... kan alltså inte heller partionera om SD't.... nån med lösning!?

3. xorken

xorken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Hej alla Cyanogenmodare där ute i cyberrymden!!

Nu är det såhär att jag är väldigt sugen på att testa på CM7 nu när den finns i stable. Men det finns några frågetecken jag inte lyckas hitta några vettiga svar på!

I dagsläget sitter jag på Leedroid 2.4 med apps2sd och allting fungerar fint. När jag rootade har jag för mig att jag tog S-On och ändrade aldrig någon Hboot eller liknande (tror det står 0.93 när jag startar mobilen med Vol- och power), utan flashade bara in leedroid.

Finns det någon vänlig själv som skulle kunna göra en kortfattad guide/checklista på vad jag kommer behöva göra för att få in CM7 och kunna ha bra med utrymme för appar osv, för vad jag förstått så har inte CM7 stöd för a2sd out-of-the-box?

Och detta med Hboot, vad är det, och kommer jag behöva göra några ändringar?

Eller är det bara såpass enkelt att jag bara flashar in den som när jag flashade in leedroid? Detta snack om hboot hit och dit gör mig osäker på detta..

Berätta gärna väldigt utförligt, ungefär som när man pratar med en 3 åring (haha)

Väldigt tacksam om någon kan ta sig tid och förklara för mig!

Last edited: 13 apr 2011
  4. xorken

xorken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Strunta i mitt tidigare inlägg. Jag flashade in CM7 nyss och det fungerar kanon än så länge :)

Men hur gör jag nu för att få plats för fler appar då?! Internminnet tar ju slut direkt om jag ska ha samma som jag hade i Leedroid! Vilken är den bästa lösningen?

5. dimaZ

dimaZ Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    OnePlus 8 Pro
  6. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Vet inte om du bytt till CM7 Hboot, men om du inte har gjort det så finns det info på alpharev.nl!

Om du vill ha ännu mer plats för appar, så kolla på Simple2Ext eller CM7 Legacy App2SD Addon Script (For Advanced user, Command Line)

7. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hmm, typiskt... Jag som precis bytt tillbaks till RC4, för att jag saknade möjligheten att "swipa" ner status baren :) Och det är ju en av sakerna som är fixade i denna! Denna får nog åka in imorgon!

8. jejja80

jejja80 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

9. Vandergrift

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nån som har provat och kan bekräfta/dementera GPS/Network location problem? Gärna vilken radio ni kör på också.

Flashade in senaste radion nämligen men hade fortfarande problemen så igårkväll gick jag tillbaka till min tidigare 2.2 rom. Kommer gå tillbaka till Cyanogen så fort GPS/network location funkar igen dock.

10. fremar

fremar Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Testar med CoPilot nu och den verkar hitta satelliter iaf, två gröna stablar efter att ha varit på en stund. Kör Stable CM7 och senaste radion tror jag det är.

Den hittade iaf positionen efter några minuter

Last edited: 14 apr 2011
  11. Vandergrift

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om du stänger av GPS och startar Maps, får du nån ungefärlig location då?
    Några andra problem, random reboots etc?

12. fremar

fremar Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Har inte installerat maps så det vet jag inte. Näe har inga andra problem, förutom att jag saknar rss nyhetswidgeten från sense och att jag inte får till det med blått blink vid sms i handcent.

13. blitz

blitz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag hade problem med detta i början, men sen gjorde jag en backup och återställde min gamla rom för att sedan återställa CM 7 igen och sedan dess har GPS och Network Location fungerat utan problem.

14. wahlis

wahlis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hmm... det har dykt upp två problem för mig efter uppgraderingen från RC4.

1 - När jag försöker montera luren som usb-disk så kraschar loadern och jag får slå pinkoden på nytt

2 - jag kan inte partitionera mitt sd-kort. När jag kör ROM manager så försöker den boota om till Clockwork men där hittar den ingen update.zip Jag ser att fler haft samma problem men jag har inte sett någon lösning.

Bortsett från det så funkar CM7 klockrent!

15. dimaZ

dimaZ Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    OnePlus 8 Pro
    Vet inte riktigt hur du menar, men stängde av gps och startade om maps
    pilen kom upp ganska nära min position.

swipen funkar för mig nu...

kör n39

m1cha gillar detta.
  16. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Då får denna åka in... men väntar tills imorrn, för trött nu ;)

17. xorken

xorken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Har fått in cm7 med s2ext och det verkar fungera bra förutom att igårkväll så låste sig hela mobilen, skärmen var igång och allt såg ut att fungera (täckningsmätaren rörde sig) men jag kunde inte använda touchen.

Och förut idag så när jag tog upp mobilen ur fickan och tände skärmen var lockscreen-slidern borta så jag kunde inte låsa upp mobilen! Det gick att starta om mobilen i os:et med powerknappen så den verkade inte hänga sig, men gick inte låsa upp lockscreenen. Någon som upplevt samma buggar eller kanske har något tips på vad det kan vara?

18. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Verkar vara relativt vanlig problem, jag har det också ibland. det brukar räcka med att stänga av GPS'en för mig och sen återaktivera den och vänta under öppen himmel ett tag.

Vanligaste är att jag får en position och sen direkt när jag får en position så slutar den hämta min postition..

Tack!

Edit: tar tillbaka mitt tack, anledningen till att jag frågade var för att jag ville ha mina kontakter UTAN bilder på gmail!
    Det sense gjorde var att bara koppla bilderna till kontakterna, den synkade inte in bilden till kontakten i gmail.. Alltså var kontakterna utan bild om man kolla contacts i gmail, men kollade man på mobilen så hade de bild för att de endast var kopplade med facebook.

Det appen gjorde var att synka bilderna till gmail contacts, som jag var rädd för.. Nu har jag över 80 kontakter att rensa bort bilder på.....

Den synkar alltså bilder från facebook till kontakterna på gmail och lägger in bilderna på det viset jag inte ville ha det.

Antar att du kanske har kontakterna på mobilen och inte synkar de alls med gmail och då förstår jag varför du inte förstod min fråga riktigt

Last edited: 15 apr 2011
  19. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Sorry, men jag fattar inte vad du menar?

Klart jag synkar kontakterna med Gmail, och det är dom enda kontakterna jag synkar! Och det är ju dom kontakterna jag vill ha bilder på!

Hmm, det är absolut något jag inte förstår med detta o_O

Vad menar du med "UTAN bilder på gmail" menar du gmail appen?

20. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

förlåt om jag verka sur och är dålig på att förklara.

Ska göra ett försök att förklara igen;

Man synkar kontakterna med gmail, alltså om du lägger in en bild i contacts via webbläsaren på en dator (gmail), så synkas de till mobilen och du får bilden på kontakten i mobilen. Precis på det sättet synkas ju bilderna och allt åt andra hållet, lägger jag in en bild på kontakten i mobilen så synkas det till gmail på webben.

MEN, det sense gjorde (i alla fall för mig), var att den la aldrig in bilderna på själva kontakten, utan den KOPPLADE bara ihop facebook kontot med kontakten, så bilden lades aldrig in i själva kontakten, så även om du såg en bild på mobilen så syntes den inte om du kolla gmail från webbläsare på datorn.

Kontaktbilderna låg alltså aldrig på kontakterna egentligen, utan de låg på mobilen och kopplades till kontakterna på något vis, det är det jag eftersöker.