Igår tog jag mig i kragen och blåste bort Sense och gick all-in på CM7.
Efter sju sorger, åtta bedrövelser och två magsår var mitt system uppe, med ny HBOOT och RC1:an upplagd. Allt funkade som en dröm, snabbt, lätt och enkelt. (Att installera var inte så svårt, men mycket ångestladdat)
Imorse gav jag mig på att byta tema, och fick för mig att starta om telefonen för att något skulle hända. Big mistake. Så fort jag kom igång igen så fick jag com.android.phone-fc samt PIN-kod krävdes. Om och om igen. Efter att ha lusat runt på CMs forum lärde jag mig att fixen (temporärt) var att slå på Airplane mode, och för att kunna använda telefonen igen så var det full wipe som gällde.
Tydligen så är det något med 3G/2G som strular, troligtvis widgeten. Jag labbade runt lite med den innan i notifikationslisten, mycket smidigt att ha den där, men nu vågar jag inte ens stänga av mobil data för att slippa riskera ännu en wipe med långsam restore av backupen.
Ni som har mer kunskap om CM7, är det här något nytt för 7.1? Jobbas det för att få bort det? Ska jag rulla tillbaka till 7.0.3, eller ska jag bara hålla tassarna borta från widgeten?
EDIT: Tydligen är det stänga av telefonen jag inte får göra, oavsett om jag rört nåt eller ej vid 3G. Inte funkis
Last edited: Jun 29, 2011