[ROM] CyanogenMod-7.1 Stable (Gingerbread)

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av t68, 17 jan 2011.

1. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Om man dock gillar att ha engelska i telefonen så funkar det att byta till English (US) oxå. Bara man byter bort den som är från början. Höll på att bli galen på den i förmiddags då jag flashade in CM7 igen tills jag googlade och hittade denna länken.

For those who have the 'market force closes' problem after upgrading to 3.1.3 via the .apk : Android

2. robba_86

robba_86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det står att denna rom bara fungerar med vissa hboot´s, men vilka fungerar den med?

Fungerar den med HBOOT-0.93.0001?

3. robba_86

robba_86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har kört med denna rom i 2dagar nu och kan bara säga att jag älskar min nya telefon, minst lika snabb och stabil som stock rom men med mycket mer minne och inställningsmöjligheter.

Ångrar mig inte alls, bara att jag inte har testat någon custom rom tidigare!!!

Last edited: 10 nov 2011
  4. lindahl

lindahl Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Nån här som är haj på adb? Jag är det inte alls. Jag har installerat fulla sdk paketet med usb drivrutin. Tänkte posta en logcat på varför min lur bara får bootloop efter senaste nightlys.

5. kaga

kaga Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Hej!

Jag antar att det någonstans i denna tråd finns ett svar på min fråga men jag kan inte hitta det. Tänkte att jag slänger in en ny och ser om någon är snäll nog att visa mig i rätt riktning eller kan tänka sig ge ett svar. Om det nu är någon som har samma problem som jag.

Jag har kört CM7.1 i en vecka eller två nu och har felsökt fram att det som slukar mitt batteri är när jag har igång 3G. Det är inget konstig i sig. Det är nästan som om 3G är gjort för att sluka batteri. Men min "radio" är mer aggressiv än vanligt.
    (jag har sjukt mycket längre batteritid när jag kör på t.ex WiFi)

Jag tänker mig att det beror på min Basebandversion: 32.49.00.32U_5.11.05.27
    Är det någon som har tips på hur eller om eller när jag kan ändra den. Kanske slänga in en som är mindre energihungrig?

6. Svajen

Svajen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Postar detta igen:

7. Jorgen

Jorgen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har försökt lägga in CM7.1 (har 7.0.3 nu) men fastnar på samma ställe hur jag än gör. Det spelar ingen roll om jag använder ROM Manager eller försöker installera från SD-kort i recovery.

Först väljer jag att starta om i recovery. När telefonen startar upp kommer jag till FASTBOOT, där väljer jag BOOTLOADER och kommer till HBOOT. Utan att jag hinner välja något mer i den menyn möts jag efter några sekunder av texten:

Antar att jag gjort bort mig genom att ta bort någon fil på SD-kortet som behövdes, men jag vet inte vilken. Någon som vet hur jag löser detta?

8. kaga

kaga Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag hade samma problem men då installerade jag om ClockworkMod Recovery från Rom manager. Sedan funkade det.

9. Jorgen

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ok! Tyvärr kan jag inte längre starta telefonen, så jag kan inte använda ROM Manager. Jag testade nämligen med att lägga in PB99IMG.zip på SD-kortet och när den frågade om jag ville uppdatera godkände jag det. Sedan raderade jag användardata i hopp om att få en ny clean start. Men det resulterade tyvärr i att jag inte kommer längre än AlphaRev-clownen när jag startar telefonen.

Går det att installera om ClockworkMod Recovery utan att först starta operativsystemet? För det verkar ju vara Recovery som strular...

10. digge

digge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kan väl flasha recovery image via fastboot bara?

11. Jorgen

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

12. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    En lite fråga angående versioner för denna ROM. Senaste versionen heter 7.0.3 verkar det som men på min telefon står det 7.1 (vilket är ett högre nummer än 7.0.3). Hur vet jag vilken version jag egentligen har?

13. digge

digge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inställningar - Om telefonen - scrolla längst ner till mod version

7.1 är nyare än 7.0.3

14. peakbogen

peakbogen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ett riktigt irriterande problem. Jag har installerat cyanogenmod 7, problemet är att jag inte hittar gapps även fast jag flashat den filen? Vad gör jag för fel? Förut behövde man ju bara flasha in gapps-filen

15. Tobbis

Tobbis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Har problem med min gps efter att ha flashat in CM7. När jag startar t.ex. maps så dyker gps-ikonen upp högst upp men den hittar aldrig min position utan fortsätter blinka som att den söker efter sateliter.

Har testat att flasha in den senaste(?) radion (5.17.05.23) utan att det hjälpte, någon som har en lösning på detta?

16. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag använder sällan GPSen men jag har för mig att det tar ganska lång tid 1:a gången. Prova aktivera GPSen och låt den söka (utomhus eller stillastående i bilen) under 5-10 min.

Efter första synkningen borde det går på runt minuten att synka. Finns en del satellitappar man kan nyttja för att kolla hur många den har kontakt med, täckning osv. Kolla Market.

17. f000l

f000l Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Så blev det på min Desire helt plötsligt i början av sommarn, skärmen knäpptes inte på vid avslutat samtal via vanliga telefonen eller skype, jag testade att byta rom till stock men de hjälpte inte. Jag laddade ner Sensor List och kollade värdena på min Proximity Sensor som visade att sensorn inte registrerade när man t.ex tog bort handen från sensorn. Jag fick lämna in min fina desire på lagning, tog nästan 2 månader innan jag fick tillbaka den. Men nu fungerar den :) Om du har otur så kan det vara likadant på din.

18. Svajen

Svajen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack för ditt svar! :D

Jag tankade appen och fick respons i programmet, om än ganska svag. Tankade ett annat program också där man kunde se responsen genom att sätta fingret framför sensorn (längst upp till vänster på telefonen). Det var lite kass responstid på den, så jag läste vidare och hittade en länk där en hade samma problem, vilket enligt honom löstes genom att blåsa hårt vid sensorn för att få bort damm. Testade det och responstiden blev mycket bättre! Nu verkar det faktiskt till och med fungera. :D

19. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 073

MINA ENHETER

GPSen funkar skitdåligt med cm7. Tror det är så för alla. Jag kör Oxygen istället för att få en fungerande GPS.

20. master_of_rock

master_of_rock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Testa https://market.android.com/details?...wsMSwxLDEsImNvbS5lY2xpcHNpbS5ncHNzdGF0dXMyIl0.