Jag har testat den men lyckades inte få internet att funka i den, trots att jag ställde in rätt APN inställningarna. Ska testa den igen så jag återkommer då om det fungerar denna gång.
Kan nämna att jag hade samma problem till en början, men det var så simpelt som att allt som krävdes var en omstart för att få det att fungera.
plun: Du råkar inte ha den där apk-filen för HTC-tangentbordet liggandes? Jag blir så förbannat trött på folk som använder Rapidshare och liknande. Fy fan alltså.
Bluetooth funkar för första gången för mig utan trubbel. Kör med Mediaval Bluetooth transfer Kör med Blueman som klient på min Ubuntuburk Windows ? , har inte någon burk hemma att testa med..... Labbar även med Launcher2 men det funkar inte bra pga att Nexus kör högre grafikupplösning. Som synes på bilden så drar jag inte särskilt mycket minne.....
jedi: ... Tack iallafall. Edit_v0.1: En annan har ju då problem med HTC-tangentbordet. Eller rättare sagt, vid aktivering av det. Efter att jag hållt inne "?123" på Android-tangentbordet, valt "Input method" och där valt "Touch Input" så får jag följande felmeddelande: Kan det bero på just den apk-filen du länkade till jedi?
@Plun Tycker du det är värt att köra denna som daglig variant i annat än att man då får tillgång till nav (som jag håller med om är genial)..? Är sugen men samtidigt gillar jag inte att 'bli av' med Sense - tillhör ju dom som gillar Sense, hehe... Sen kan ju uppdateringen till 2.x komma från HTC imorrn typ, man vet ju aldrig... ;D
Tjau.... själv tycker jag det är mediokert att bränna tid på 1.5 roms och typ Modaco.... De med sense som finns just nu innehåller för mycket "crap".... HTC verkar inte heller läcka några byggen för närvarande. Återstår då rena AOSP-byggen med Eclair och den här är "state of the art" eftersom källan är från Cyanogen. Kagudroid ligger snäpper efter. Om inte annat så är det lärorikt att köra en AOSP rom. Hursomhelst så är det "rock-solid" för mig själv..... vill man ha ett flashigare utseende så kan Home++ rekommenderas.
My bad! Läste inte igenom tråden någon postat APK-filen i särskilt noggrannt. Den verkar inte vara kompatibel med ROMs baserade på 2.0 eller 2.1.
Jo visst funkar det helt OK...... har för mig att jag laddade ner via Htcpedia. Sen gör man bara ett långtryck på sökrutan så får man valet (efter att först då ha aktiverat "Touch Input") ((apk-filen installerar man då enklast mha Astro isf adb.))
Hmm, okej. Jag hämtade förvisso APK-filen från http://android.modaco.com/content/htc-hero-hero-modaco-com/300848/htc-ime-apk-thats-patched/. Lust att slänga upp APKn du har på MediaFire?
Litar du mer på mig än Htcpedia..... Kör med Htcpedia eftersom jag klassar det som en "säker" tråd...
Jo det är junkstället nummer 1............... Uppladdad till mitt webutrymme http://hem.bredband.net/b288305/HTC_IME.apk
Har lagt in denna Romen och och Herons Tangentbord med svenska enl denna guiden http://ostebaronen.dk/changing-htc_ime-language-to-danish/ Men utan Home++ så vete F.... även om det är 2.1 Ps.... Börjar att tröttna på Wipa nu / Pata
Någon som vet hur man raderar Amazon's M3-affär? Apk'n ligger inte i /system/app/... Edit: Löste det - det var bara att avinstallera skiten inifrån... @Pata Vem är inte det, hehe... ;D Sen undrar jag vilken widget du kör för klocka väder där, den är apanajs ju...