[ROM] CyanogenMod (STABLE) [06/19/2010/5.0.8]

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av topgun, 11 feb 2010.

1. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Cool, ska genast testa, tack!

2. Remuz

Remuz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S10 FE 5G
    Jag bara mosade in den :)

NexTheme för 5.0.6 http://www.androidspin.com/downloads.php?dir=manup456/THEMES/&file=NexTHEME-v2.0-CM%205.0.5.6_Final.zip
    Goodies http://www.androidspin.com/downloads.php?dir=manup456/THEMES/&file=NexTHEME-CM_v5.0.5.6_TheGoodies5.zip

Kan tillägga att jag hade 5.0.3 med NexTheme men utan goodies. Allt blev kvar och uppdateringen bara gled på som den ska.

3. nixxez

nixxez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hade samma problem. Rensa proxy i Settings Wireless & network settings, Proxy Settings längst ner.

4. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Slängde in Cyanogenmod 5.0.6 och NexTHEME idag.. Har aldrig rootat förut och det tog sin lilla tid, men nu är det inne och fungerar som det ska.. Allting känns riktigt bra so far..

Nu är jag lite nybörjare inom Root och sådär, men jag har läst lite om att Desire;s kamera går att porta till Nexus One.. Är det något som är integrerat i Cyanogenmod eller får man lägga in det själv? Jag såg nämligen att lite nya inställningar ploppat upp (som t.ex. jpeg-quality).

Någon som har rekommendationer på vad man bör göra med sin nyligen rootade mobil så tar jag tacksamt emot era tips! Just nu har jag som sagt lagt in NexTHEME, jag har även fixat marketenabler och tja, that's about it.

5. falkinski

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Något som kan vara kul ær att testa lite program som anvænder del av hårdvaran som annars ær låst før vanliga anvændare. N1 Torch ær en sådan, du anvændar lampan till kameran som ficklampa, riktigt imponerande! Dom påstår att den varit igång i 30 minuter utan problem, men ja, allt ær ju på egen risk :)

http://www.androlib.com/android.application.net-cactii-flash-pDDt.aspx

6. swe_downhill

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Tack falkinski! Det är precis så jag har tänkt.. Att hitta och börja använda lite olika saker/funktioner som annars är låsta med original ROMen. :)

Ska testa lampan, men lär inte använda den så ofta trots allt. Brukar alltid dra igång skärmen och gå runt istället.

7. the_slain_man

the_slain_man Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Wifi tether är ju rätt användbart också

8. swe_downhill

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Tack för tipset the_slain_man.. Tether är alltid användbart!

Förresten, ursäkta att jag är världens blåbär på området, men jag har läst lite grann om att man ska uppdatera Radion för att effektivisera kommunikationen mellan hårdvarukomponenterna (om jag förstått det hela rätt!?). Det jag undrar är vart man hittar Radio-updates och finns det flera olika? isåfall vilken bör man köra med i kombination med Cyanogen 5.0.6?

Jag har installerat Cyanogen 5.0.6 och EPE54B, är det EPE54B som är Radion och är den isåfall senaste versionen?

Jag testade BenchmarkPi på min nyligen rootade lur och fick 2800 ungefär, är det bra värden? Har sett att folk varit nere på under 1000 med sina och vad jag förstår så kan man boosta prestandan med hjälp av JiT. Därför har jag laddat ner JiTEnabler ifrån Market men vågar inte testa det ännu med tanke på att det fortfarande är en BETA. Borde jag dra igång JiT eller ska jag undvika det?

9. falkinski

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

JIT ær idag en kul grej att testa vad som komma skal :) Den som jag testade till version 5.0.6. var fruktansvært ostabil och folk på forum rapporterade om att telefonen børjar reboota sig sjælv efter några timmars anvændning. Det ær bara att dra en backup, wipe och installera 5.0.6. och sedan slænga øver JIT-zipen ovanpå och testa som sagt!

http://droidbasement.com/db-blog/?p=137

10. falkinski

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

11. swe_downhill

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Lite märkligt detta, men jag tänkte kolla om följande händer er också ibland:

Jag har installerat Cyanogenmod 5.0.6 och senaste NexTHEME.. I detta inkluderas HelixLauncher2 (v 0.7) som inte verkar helt buggfritt. Ibland blir det nämligen så att delar av namnen på applikationerna försvinner (de 3-4 första bokstäverna syns men resten är borta). Då måste jag gå in i options-menyn och starta om HelixLauncher2 för att det ska fungera. Jag har ännu inte lärt mig vad som behövs för att ta print-screens, men är det någon som känner igen problemet och som kanske till och med sitter på en lösning? börjar bli sjukt irriterande. Det verkar bli så när jag har igång applikationer/market och ibland händer det och ibland inte.

Kan man avsintallera HelixLauncher2 helt och köra utan det? Eftersom det är inkluderat i (NexTHEME tror jag det är) så hittar i alla fall inte jag applikationen under settings-> applications-> manage applications..

I vanliga Cyanogenmod 5.0.6 är det ju 5 applikationer på varje rad och jag måste säga att det kändes bättre, så jag skulle gärna vilja återgå till det, få bort HelixLauncher, men ändå ha kvar temat som NexTHEME bidrar med. Någon som vet hur man kan bära sig åt? :)

Kan passa på att ställa en annan fråga.. Får ni också gå in i MarketEnabler och använda "fake provider now" varje gång ni startar eran telefon? finns det något sätt så man kan få den att göra detta automatiskt?

Last edited: 21 apr 2010
  12. falkinski

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Før screenshot finns det en app som heter "shootme", du startar den (kræver root) och så skakar du mobilen nær du vill ta en bild :)

13. Baba330

Baba330 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Borde finnas en setting i Helix eller i systemet där man ställer default launcher. Vet att jag fick den frågan första gången jag startade Helix. Gällande ME, den byter ju APN så det vill man väl inte ha startat per auto.

14. Breideux

Breideux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är också intresserad av detta! Hur gjorde du installeringen? Märker du nån skillnad i radion?

15. falkinski

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag laddade hem en .zip med JIT før 5.0.6 och den var vææældigt ostabil.Telefonen startar om sig sjælv flera gånger i timmen. Fick runt 1200 i BenchmarkPi och runt 17 MFLOPS (?) såg top10 listan dær låg folket runt 30-40.

16. swe_downhill

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Jag följde denna guiden när jag rootade min lur - http://www.techbloggen.se/blog/?p=857

Vad jag förstår så verkar "EPE54B" vara senaste Google-apps-paketet, med alla standardapplikationer som följer med i OS;et. Sen står det även under settings att Build number är "EPE54B" så jag antar att det är "Radion".

Vad gäller JiT så har jag fortfarande inte vågat pilla.. Jag är ett redigt blåbär på Mod-fronten och hade i stort sett precis rootat min lur när jag skrev inlägget som du citerar. Så jag avvaktar med JiT och inväntar lite stabilare releaser innan jag hoppar på tåget. Som det är nu fungerar det bra och jag brukar använda citatet "If it already works, don't fix it" och lite så känns det här. JiT är ju en trevlig boost, men jag är nöjd med vad luren presterar nu så jag kan lika gärna vänta lite till..

Falkinski - Tackar för det, ska testa shootme och försöka knäppa en bild nästa gång menyn blir mongo. Det blir aningen lättare att visa då, istället för att försöka beskriva med ord. :P

Baba330 - Jag har faktiskt fått upp den rutan vid några tillfällen och då kunde jag välja mellan både Helix1 och 2.. Så jag testade att avinstallera lite bös, såg att Helix2 verkade vara installerat två gånger på varandra (på något märkligt sätt) och testade att ta bort de versionerna som inte användes under "manage applications". Det verkar fungera hittills och jag har inte behövt starta om HelixLauncher2 än.. :D

17. aneben

aneben Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som fått problem sedan 5.0.6 uppdateringen att email appen inte kan visa åäö osv?

18. Breideux

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Menar du gmail:en så har jag inga problem med ÅÄÖ.

19. Breideux

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack. Jag rootade utan problem och installerade den senaste CM modden, samt Google apps-paketet. Men jag har inte uppdaterat radion separat. Det kanske inte behövs då!

20. aneben

aneben Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, i den andra email appen som bara heter Email. Där man kör pop,imap och exchange.

Det löste sig iaf med att använda Email.apk från 5.0.5.3 :-)