[ROM] CyanogenMod (STABLE) [06/19/2010/5.0.8]

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av topgun, 11 februari 2010.

1. Gagg3

Gagg3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

5.0.5 är exprimental? länk pls.

2. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Länk finns i topguns förra inlägg :)

3. topgun

topgun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Test2

CHANGELOG

---- 5.0.5-N1

* New Apps2SD method built into the framework. See the wiki for instructions! HUGE HUGE thanks to Chris Soyars for coding the bulk of this, and Wysie for getting our asses moving on it.
    * Launcher2 tweaked to honor fling velocity - code by Faruq (http://github.com/ruqqq)
    * MMS enhancements originally by rgv151, ported to Eclair by Faruq, ChainsDD, Wes Garner, and myself
    * New V8 JavaScript engine - from Qualcomm/CodeAurora
    * Added kernel network bridging and brctl
    * Updated N1 RIL to EPE54B's version, and included AT&T acdb file
    * Many kernel updates, from Google
    * Orientation mode is fully controllable from the settings app now, and 360-degree rotation patch updated from Optedoblivion and Elanthis
    * Trackball wake & music skip + volume button long-press track changing from metalhead8816 (Jon Boekenoogen)
    * Lots of work on the build system by Koush and Chris Soyars
    * Browser enhancements from Wysie - hide zoom controls and fullscreen mode (http://github.com/Wysie)
    * Tweaked the light sensor
    * Kernel is slightly undervolted. The voltages match what are being used by Qualcomm.
    * Scripting fixes from Stefan Tomanek (http://github.com/wetarbyte)
    * Nexus Live Wallpaper includes dark background and new color schemes - "Dust" is the new default - work on this done mostly Chris Soyars and tweaked by me. Check out his "NexusMod" version on the Market too.
    * Battery percentage shown on the status bar - toggle the option in Spare Parts - patch from canadiancow (will take a battery status change for it to update after switching the toggle)
    * Included rsync (thanks to Dylex for the Android port), iwconfig, and iwlist
    * Updated German translations from Matthias Büchner (http://github.com/thiasB)
    * Many patches and fixes from AOSP and contributors (http://r.android.com)
    * RenderScript is somewhat faster - now built in ARM mode (the VFP is not used fully in thumb mode)
    * lights.mahimahi.so and sensors.mahimahi.so built from Google source
    * Latest e2fsprogs (1.41.10)
    * Added redirect-gateway option for OpenVPN

Senaste releasen finns här. Just nu är det test2

4. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Kanske dum fråga, men kan man slænga på NexTheme på denna och behøver man køra wipe før att uppgradera från 5.0.3.1?

edit. Funkade inte med NexTheme, gjorde inte wipe utan installerade bara øver. En kompis har 5.0.4.1. och dær får han olika færg på styrakulan pr. default, funkar inte hos mig. Ær det något som måste stællas in?

edit2. Får grønt ljus vid mail nu, men går det stælla in? Skulle vilja ha grønt vid t ex sms.

Last edited: 18 mars 2010
  5. Gagg3

Gagg3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Vad betyder att det är test2?
    Är detta beta?

6. topgun

topgun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja eller alpha. Tolkningsfråga :teeth:

7. Manzzon

Manzzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

När man uppdaterar en tidigare version till en nyare behöver man göra något särskilt för att behålla apps och inställningar?

8. topgun

topgun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

i regel nej. som säkerhet så backar man upp apps och data innan man uppgraderar eller för den delen om man wiper och gör en nyinstallation.

Alltså man backar alltid upp först (jag gör det iaf) :teeth:

9. Manzzon

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Lämpligast för detta är nanbackup?

10. topgun

topgun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nand förgrunläggande backup om nånting går fel under flashen.

Titanium eller MybackupPro för apps och data EFTER flashen är klar (om du gjorde wipe innan flash)

Om du inte gjorde wipe innan flashning och flashen är lyckad så behöver du inte restore apps eller data.

11. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.499

MINA ENHETER

Version 5.0.5 Ute :)

Changelog

* New Apps2SD method built into the framework. See the wiki for instructions! HUGE HUGE thanks to Chris Soyars for coding the bulk of this, and Wysie for getting our asses moving on it.
    * Launcher2 tweaked to honor fling velocity – code by Mohd Faruq (http://github.com/ruqqq) – check out more in HelixLauncher on the market
    * MMS enhancements originally by rgv151, ported to Eclair by Mohd Faruq, ChainsDD, Wes Garner, and myself
    * New V8 JavaScript engine – patch from Qualcomm/CodeAurora
    * Added kernel network bridging and brctl
    * Updated N1 RIL to EPE54B’s version, and included AT&T acdb file
    * Kernel updated to 2.6.33.1 plus many patches from Google
    * Orientation mode is fully controllable from the settings app now, and 360-degree rotation patch updated from Optedoblivion and Elanthis
    * Trackball wake & music skip + volume button long-press track changing from metalhead8816 (Jon Boekenoogen)
    * Lots of work on the build system by Koush and Chris Soyars
    * Browser enhancements from Wysie – hide zoom controls and fullscreen mode (http://github.com/Wysie)
    * Tweaked the light sensor
    * Kernel is slightly undervolted. The voltages match what are being used by Qualcomm.
    * Scripting fixes from Stefan Tomanek (http://github.com/wetarbyte)
    * Nexus Live Wallpaper includes dark background and new color schemes – “Dust” is the new default – work on this done mostly Chris Soyars and tweaked by me. Check out his “NexusMod” version on the Market too.
    * Battery percentage shown on the status bar – toggle the option in Spare Parts – patch from canadiancow (will take a battery status change for it to update after switching the toggle)
    * Included rsync (thanks to Dylex for the Android port), iwconfig, and iwlist
    * Updated German translations from Matthias Büchner (http://github.com/thiasB)
    * Many patches and fixes from AOSP and contributors (http://r.android.com)
    * RenderScript is somewhat faster – now built in ARM mode (the VFP is not used fully in thumb mode) and supports reuse of allocations (from CodeAurora)
    * lights.mahimahi.so and sensors.mahimahi.so built from Google source
    * Latest e2fsprogs (1.41.10)
    * Added redirect-gateway option for OpenVPN
    * Lock screen volume swipe selects vibrate mode if you have it enabled in settings
    * Tweaked animation speeds (Wes Garner)
    * Fixed issue with clicking links in certain webviews (HTML email in particular)

Last edited: 20 mars 2010
  12. topgun

topgun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

New Apps2SD method built into the framework. See the wiki for instructions! HUGE HUGE thanks to Chris Soyars for coding the bulk of this, and Wysie for getting our asses moving on it.

Apps2SD var bara en tidsfråga. Underbart!

Helt klart är detta en större betydande upgrade! Flashade desire romen igår, kommer att lägga in 5.0.5 later :)

13. Manzzon

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Uppdatera till 5.05 tidigare idag och det verkar rulla på bra. Passade även på att lägga in överklockningsgrejen med extra undervolt.

14. ztrafe

ztrafe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Riktigt riktigt snabb!! Men finns en del allvarliga problem med rom:en, i alla fall som jag upplever.

* Kan inte logga in på mitt Gmail konto. Får 3g/WIFI-anslutning på allt utom själva inloggningen av gmail kontot. Någon mer som har samma problem?

Tror det berodde på att jag inte flashat G-APPS.

* "File is not supported" när jag försöker ladda ner vissa filer från webbläsaren, dessa filer har fungerar perfekt på andra rom:ar.

* Stora Bluetooth problem med ljudet. Ljudet stannar upp någon sekund när man väcker telefonen. Detta gör romen helt oanvändbar för min del. Enda romen som jag testat som inte har detta problemet är Enomther's Nexus1 v1.6.1. Stock romen vet jag inte, men antar att det inte finns problem där heller. Tror inte bluetooth problemen kommer att fixas någonsin eftersom det är väldigt få personer som använder det för att lyssna på musik.

= Som vanligt med "CM" så släpper han sjukt buggiga romar. Dock är den snabb men buggig!! Om dessa problem fixas så kan jag tänka mig köra romen, för den är ljusår snabbare jämfört med andra romar.

Last edited: 21 mars 2010
  15. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

men alfa/beta releaser == buggiga.. därav benämningen alfa/beta ;)

16. ztrafe

ztrafe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Men detta är en stable rom. Och Bluetooth problemet har varit genomgående i alla CMs Rom:ar.

Och nu har min Nand Backup slutat fungera. Varför måste allt vara så buggit. Skulle inte rekommendera någon att roota telefonen! Tur att man har en Titanium backup dock

Edit: Gick att göra en Nand Restore till slut, tror det har att göra med att jag hade lite batteri bara, vilket triggade Error meddelandet.

Du lär ju inte få så mycket nytta av de extra 100 mhz om du undervoltat den, eller?

Last edited: 21 mars 2010
  17. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag tycker 5.0.5 funkar väldigt bra. Är bara en sak jag upplever som sämre och det är batterinivån.
    Har lagt in nya kernel nu som skall dra mindre och vara snabbare så det kanske blir bättre nu.

18. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Hur lägger du in egen kernel i 5.0.5?

19. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

20. Manzzon

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Undervolt innebär att den drar mindre ström vilket ger längre batteritid, har inget med prestanda att göra.