[ROM/DEV] Swedroid Rom v.004 | UPDATE: 2 Augusti

Diskussion i 'Xperia X8' startad av goonsquadx8, 27 jul 2011.

1. Swesnow

Swesnow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag vet , jag har gjort det en massa gånger problemet är att filen som jag får ner blir typ 4kbit och inte flashbar. Jag vet även att det inte är så det borde vara och det var därför jag pratade om att ladda upp den via en anna uppladdningssidan. Jag försökte tre gåner igår, alla utan resultat, men sedan imorse försökte jag och då fick jag hem den riktiga filen som medan jag har skrivit detta har laddats ner. Nu ska jag testa att flasha den. Kort sagt: problem solved.

2. goonsquadx8

goonsquadx8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ok skönt, jag fixar ett mediafire konto så slänger jag upp det där :)

3. Baronen

Baronen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Härligt!! ska flasha den in i telefonen snart :D!!! Men bootanimationen blir as nice men den kanske inte blir klar idag. Och sen ska jag till orust en vecka men när jag kommer hem så släpper jag den. Jag kan även fixa niciga wallpapers som jag kan fixa.
    Men du kan du fixa så att i about phone så att det står typ
    Mod verision : SweDroid rom
    Verision : v.001

:)? skulle vara nice :D

4. goonsquadx8

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Arbetar på det, e lite pill med o få dit en så enkel grej eg -.-
    hitta rätt filer etc, i början så körde ja bara build.prop o ändra i men de gjorde inte ett skvatt så ja håller på o rotar runt bland alla filer och lär mig tonvis.

dock så pga downtime på mitt internet så har ja inte kunnat konsultera XDA forumet så jäkla effektivt som ja hade önskat. Men det kommer :)

på lockscreen så tycker jag vi behåller doixanh@xda nere i hörnet när vi väl kommit dit då han gjort så otroligt mkt för ROM:ens grund och allting däromkring.

5. Swesnow

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

S
    Håller med om att behålla hans namn men ta bort FroyoBread ur lockscreenen. Jag vet att jag behövde göra full wipe när jag installerade (hamnade i bootloop) så det kan vara värt att skriva. Jag gick alltså från froyobread 23b till denna. Vad tycker du om idén att inkludera en app för overclockning vid start eftersom du har modulen förinstallerad. Setcpu finns att ladda hem gratis via xda men jag vet inte vad han tycker i och med att den kostar pengar på market. Det skulle även vara intressant att veta om det skulle gå att ändra så att det står "Welcome to SweDroidRom" istället för "Welcome to x8" i setupwizard.

6. goonsquadx8

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Antutu CPU Master Free finns ju och lägga in i systemet. i hw_config filen så har jag skrivit in att den ska dra igång vid boot på 748mhz
    " # ready for x8oc
    insmod /system/lib/modules/x8oc.ko
    sleep 2
    echo x27 > /proc/x8oc
    "
    står det :)

SetCPU är en betal app och även om XDA tillhandahåller den så tycker ja vi ska föregå med gott exempel och köra warez fritt oavsett vad andra gör :)

står det

7. mantis79

mantis79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vet det hör inte hit men vill körs min x8 som en wifi hotspot för koppla upp min nya leksak (supfplatta) på nätet men får det inte funka testat med appen barnacel men hittar inget e det några speciella inställningar jag måste göra? Eller finns det nåt slternativ

Sent from my SIM710 using Tapatalk

8. Swesnow

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Just sakerna gällande wi-fi hotspot ligger i kerneln och andoirdversionen. I och med att vi köra 2.2 med en 2.1 kernel så fungerar alltså inte detta. Som du antagligen vet så har X8.an en låst bootloader och tills den är knäckt så kan verken du eller jag ge hotspot till våra paddor.

9. mantis79

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

neheeeee så dumt inte ens om man flashar tillbaka orginal android då eller? man läst på nätet andra med x8 kunnat va hotspot för andra mobiler o paddor (trååååkigt) får väl försöka få in den där uppdateringen imorgon o beställa usb könsbytaren så man kan köra med dongel.

10. Swesnow

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det jag menade med min text var att du behövde en 2.2 kernel för att använda hotspot. Alltså fungerar inte stock.

11. mantis79

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

aha ursäkta men skumt då att andra lyckats.....fråga på tablet forum men dom svara mig inte...men som sagt får pilla i den där uppdateringen en knåpa ihop o sen köpa usb kabel adaptern o köra usb modem på den

12. Swesnow

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag pratar bara från egen erfarenhet. Barnacle säger till mig att min kernel är okompatibel med tethering men lycka till.

13. Swesnow

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

@goonsquaredx8 kan du testa att lägga in denna build.prop i emulatorn och se om lockscreenen fortfarande säger FroyoBread. Jag har även ändrat androidversion till 2.2.1 men det går ju såklart att byta.

14. Baronen

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

HEJ! Klar med bootanimationen. Den blev helt sjukt nice :D!! MEN! den funkar inte för bilderna är förstora (altså inte pixelmässigt utan för stor fil) så undrar om någon kunde förmiska dem åt mig(förmiska dem storleksvis(MB, GIG o så) )
    skulle vara awsome :D

15. Viiktor

Viiktor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag kan göra videos om Rommen på youtube ifall ni vill!

16. goonsquadx8

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vart är filen ?! :>

Baronen: i photoshop så går det ju att välja kvalitét på bilden dvs HD kvalitét = svin hög storlek o vise versa. Prova o sänk kvalitén när du sparar i PNG/JPEG för o sänka storleken.

dom bootanim's jag glott igenom så ere en hel drös med bild filer som sedan animeras under boot.

Många tror att det är som en film man skall göra vilket inte är fallet ;)

17. Swesnow

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Oj, jag glömde att länka...:o http://db.tt/6JcwGLd

18. Viiktor

Viiktor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan jag göra något jag vill gärna vara med på denna rom. Snälla kan jag få va med nu låter jag som en dagis unge. Nä men ärligt kan man göra något eller? skapa en official channel på youtube eller en official website för romen eller vara med och bygga på den??!

19. Baronen

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

du kan göra en youtube kanal där du kan visa lite saker. Bland annant bootanimationen när jag har fått igång den. :)

20. Baronen

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

I en boot animation är den massa bilder. Kan jag spara dem i .jpeg :)?