[ROM]Elelinux-7.1.0-RC1-Hero-v3.1 android 2.3.5(2011-07-28):)

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 31 jan 2011.

1. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Dra in romen på nytt, bara rakt över

Har själv inte haft några problem med v2.0

Annars kan du gå in och kolla på
    inställningar - cyangogenMod-inställningar- låsskärmsinställningar
    sen kolla igenom om det är något som är "avstängt"

2. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

3. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    miii gillar detta.
  4. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Japp och den fungerar riktigt bra nu,har fullt för tillfället med cm-sourcen för att trycka upp ny kod till hero så att vi kan få en stabil 2.3 :D

5. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Blev riktigt besviken igår när jag slängde in den nya och märkte att de fysiska knapparna call & home inte fungerade. Gick tillbaka till gamla versionen och de fungerade. Försökte på nytt nyss och fick tyvärr samma resultat, men kom precis på att det kanske har att göra med launcherPro? Ska testa android-launcher sen...

Bra dock att du lyckats fått rommen relativt stabil nu iaf, den legendariska frågan kvarstår dock... är grafikbuggen kvar? :)

6. orrebo

orrebo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Äntligen en version som inte krånglar (förutom launcherpro som vanligt :-P)
    Funkar riktigt bra. Inga problem än så länge.
    Körde in den direkt efter du postat länken.

Sent from my Hero using Tapatalk

7. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Om du hade läst changelog där skriver jag wipe av allt då menar jag även factory reset,många har redan skrivit i forumet om precis samma bekymmer med knappar och dylikt och inte läst changelog och gjort på nytt igen med en wipe av allt då fungerar allt som det skall

8. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Denna rom fungerar riktigt bra om man rensar allt innan installation,av kommentarer att döma osv skall även launcherpro fungera riktigt bra oxå,jag har kört den själv i 6 dar nu helt grym snabbaste rom någonsin och det fungerar inga buggar "även våran älskade black menu bug" är borta,google har backat i koden när det gäller surfaceflinger med vissa mod helt klockrent.

9. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Faktum är att jag faktiskt följt dina instruktioner helt och hållet, har kört factory reset, cache wipe, dalvik wipe & sd-ext wipe. Ändå märkte jag problemet efter en titanium backup direkt efter starten.

Låter väldigt konstigt, men ska försöka om vanliga launchern har samma problem också. Är så fallet vet jag inte hur jag ska lösa det... får bli kvar på v2.0 isf :(

10. orrebo

orrebo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kanske ska förtydliga mig lite.
    Menade inte att den här romen har nått att göra med att launcherpro krånglar :)
    Det gjorde det på stock romen också.

11. epin

epin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej

Rootade för första gången Hero:n igår och slängde in v.2.1 av Elelinux. Fungerar bra det jag testat hitintills. Har inga problem med knappar som någon nämnde tidigare och wifi, gps mm fungerar som det ska. Har även överklockat den till 710/176 (ondemand) och det verkar fungerar hitintills.

Men efter att ha lekt runt med den ett tag så märkte jag att vissa animeringar plötsligt försvunnit. Till en början fungerade animeringen när man stänger skärmen (tv-avstängning) och animeringarna när man växlar mellan hemskärm och applista. Men nu stängs bara skärmen av vid avstängning och ingen "fade out" sker vid växling mellan hemskärm och applista.

Har jag varit inne och pillat på något jag inte borde? Allt ser ut som det ska i inställningar "Alla animeringar" på inne på skärminställningar och "Skärm-av animering" på inne under Cyanogenmods skärminställningar.

Någon som har en idé?
    Kan det ha något med överklocknings-inställningarna som det känns som det enda jag pillade med i samband med att det försvann. Fungerar i alla fall inte när man ställer tillbaka dessa inställningar...

12. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Du skriver själv varför du får problem,TB har ställt till det för många,för att vara på den säkra sidan backa bara upp appar inga systeminställningar,garanterat får du med någon systeminställning när du backar med TB som du själv skriver " Ändå märkte jag problemet efter en titanium backup direkt efter starten."

13. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mjo givetvis... ska försöka idag, eller någon annan dag jag får tid...

14. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

2.1:an inkörd nu, tack elelinux för ditt tips om TB. Nu funkar allt prima!

15. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Gött mos :D

16. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ingen som har sett en skymt av grafikbuggen i nyaste versionen? :)

17. orrebo

orrebo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Inte jag då. Är sjukt nöjd med den nya versionen :)

18. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Äntligen börjar vi se ett slut på denna serie rommar,jag och många andra har lagt otroligt många timmar på buggjakt mm. nu börjar den bli trevlig,helt otroligt egentligen att kunna köra den allra senaste android version på så gammal hårdvara som det trots allt är i Hero

epin gillar detta.
  19. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håller med dig fullständigt, också någonting jag tänkt på. Stort, väldigt stort, cred till dig elelinux för att du gör detta fantastiska jobb som jag tror hjälper fler än du anar. Jag, och många andra har febrilt suttit och letat rommar en gång i tiden, och inget av alternativen till dina rommar är speciellt vettiga imo. Var ett tag påväg att byta rom då grafikbuggen störde mig enormt mycket, och den enda rommen jag såg vara något att slänga in va din tidigare froyo-rom. Men jag höll ut, och nu verkar äntligen en stabil version ha landat!

Känns riktigt skönt som användare att ha en svensk utvecklare också, och eftersom du lyssnar på alla som har synpunkter så gör det att många väljer dina rommar!

Tack för ett otroligt jobb, du har definitivt förlängt min och förmodligen många andras hero's livslängd!

20. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Tack för de orden värmer :D ,nu är vi snart i en slutfas iaf jag ligger pushar upp kod i cm-sourcen för att få igång kang versionerna,cyanogemod beslöt att sluta stödja just Hero pga att det inte fanns någon aktiv Maintainer,nu hoppas jag att de ändrar sitt beslut och godkänner mig som Huvudansvarig för Hero i cyanogenmod,vore ett väldigt nederlag för alla Heroägare om vi tappar den supporten.

Något positivt den kod jag pushat upp fram till nu är godkänd och finns i sourcen så det verkar nog som att de är beredda att fortsätta med Hero, jag som person går igenom någon form av "audition" nu märker jag,det kommer väldigt mycket frågor och kommenterar i mina ändringar som jag pushar uppströms.

tentakles gillar detta.