Ladda ner från första posten den du vill ha,lägg den på sdkortet ,gå in i recovery och flasha precis som en rom.
När jag lägger upp filer gör jag dem som en update, så att ingen behöva strula med externa program som tex metamorph och liknande.
jag uppskattar verkligen denna rom, men har två problem: Facebook synkar inte med mina kontakter så alla får fina bilder som innan? Varför inte? Och dessutom syns alla mina SIM-kontakter. They have to go! kan inte ha med dom, ser helt för jävligt ut! vill bara ha google contacts! Elelinux, hur löser jag detta?
Lagnert/axellus: gå in i personer, trycke meny-visa, sedan avmarkerar ni det ni inte vill se Lagnert: den heter Strömkontroll och ligger under android-widget
Well facebook kommer sakta men säkert du kanske har många kontakter har du kollat att den är aktiverad,alt. du pusha på lite manuell synca ett par gånger du hittar det under /inställningar/konton och synkroniceringar. Ang. simkortkontakterna samma issue för alla eris dumparna det är en cmda telefon och den har inte funktionen med simkort så tyvärr det går inte att få bort,eller så gör du som jag gjort köpte en simkorts läsare claes olsson vad kostade den cirka en hundring med den raderade jag mina simkortkontakter,går säkert att göra med en vanlig mobil oxå som har den funktionen.
Måste en än gång hylla denna geniala ROM, denna gång för sin suveräna batteritid. Hjälten håller numera batteriet dubbelt så länge som den gjort tidigare. Fullkomligt brilliant!
ta bort dom kontakterna då, jag gjorde det för att jag inte hade nån användning för dom överhuvudtaget
Svårt att ta bort kontakerna när det kommer upp "processen com.android htccontacts för programmet personer stoppades oväntat försök igen"
Man tackar för erbjudandet, ubuntuistiskt & allt, men jag tar inte bort Mikil's underbara transparenta nu, I löv it!
Prova så här då tryck på telefon/meny välj personer/välj alla/tryck meny välj radera då kan du manuellt bocka för dem som du vill ha bort.
Tackar ska prova direkt! Edit: stod samma sak igen, får leva med att ha mina sim kontaker kvar tills det kommer en update
Har du rebootat din telefon efter installation ? annars kan den bete sig konstigt,jag provade precis att manuellt avinstallera kontaketer var inga problem alls för min del.
Okej! jag tar bort alla mina kontakter från simet nu, ligger ju ändå dubbelt. tar sån tid bara... Hoppas facebook syncen sätter igång sen bara!!