[ROM] elelinux_2.1_ROM_nexus [ROM]

Discussion in 'Hero' started by elelinux, Mar 18, 2010.

1. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

kan det ha blivit nått fel när du flashade den?

2. axellus

axellus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

facebook synkade sig själv efter ett tag.. märkligt.. hände inget på 5 timmar sen helst plötsligt började den synka rubbet!

3. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Min gjorde något liknande - dock var det inte första gången jag märkt att en ROM betett sig så och brydde mig först inte och dagen efter var kontaktbilderna där ändå så... Slutet gott allting gott.

4. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

så har det varit med alla 2.1 romar jag dragit in på hjälten, kan inte fatta vad det är som är orsaken till detta men det verkar fungera så jag klagar inte :)

5. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag får inte MMS att fungera med Handcent.. :( Någon som har en lösning på det? Med vanliga fungerar det om jag kör med MMSZap.

6. wastegatei

wastegatei Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte fått facebook sync att funka på nån 2.1 rom, har haft telefonen på i flera dar men inget resultat. gjort fulla wipe osv, provat dom flesta 2.1 rom ute nu osv men hittar inga bilder eller nåt. enda bilden som han faktiskt syncar är mitt kontaktkort, skumt.

7. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har precis flashat in denna och är imponerad. Det finns vissa saker jag saknar som jag undrar om någon som har kunskap om och tillgång till fler widgets kan ordna?

Jag saknar verkligen Aktie widgeten (stocks widget) och har försökt hitta en APK för att installer men utan att lyckas. Någon som skulle kunna lägga upp eller peka mig i rätt riktning?

Jag saknar även mail widgeten som finns i t.ex. BeHero (den liknar ny kalender/agenda i utseendet), skulle den gå att installera med denna ROM och skulle någon kunnig person med tillgång till den även lägga upp den?

Tack elelinux för en grymt snabb och stabil ROM.

8. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har kört v3 några dagar och överlag har det funkat bra men under senaste dygnet så har jag haft 5 reboots! Sen verkar det som det är nått som hänger sig för oftast har jag 100% vakentid men ibland somnar den som den ska. Även med en helt ren installation har den vägrat att sova. Jag hittar inget misstänkt i Astro eller batteriinfon och problemet kommer och går.

Sen är Sarajevobuggen kvar från 1.5 och den är mer störande här. När man öppnar klockan så visas vädret i Sarajevo och jag hittar inget sätt att ändra det.

Jag har även haft problem med people-widgeten. Ibland är det tomt där och den laddar inte in favoriterna. Det enda som finns är en tom kontakt där det står "Ad contacts" och ibland försvinner den inte.

Till sist så blev det nått konstigt igår vid en omstart. Innan omstarten hade jag drygt 40% batteri kvar men när jag startat om hade jag 12%. När jag satte den på laddning ca 30 minuter senare så blev det direkt över 30%.

Jag har nu flashat v2 för att se om det funkar bättre. Det är fortfarande 100% vakentid men jag ska leta vidare om jag kan hitta boven. Trots problemen så gillar jag romen men fortsätter den att starta om sig själv så måste jag byta.

9. robban87

robban87 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag inte missminner mig så tror jag att stocks finns i Villain 3.4 o_O

10. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    stämmer bra, jag har den här

11. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du lust att vara en riktig vardagshjälte och lägga upp den någonstans? Vore mycket tacksam!

EDIT: Nevermind, det var ju bara packa upp zippen så låg ju där massa godsaker :)

Last edited: Mar 26, 2010
  12. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Rensa i Dalvik?

Hejsan!

Läst på en del om denna ROM. Och verkar som det räcker att rensa Dalvik om man kommer från villain 3.4. Nu är min fråga, har gjort detta men aldrig ifrågasatt vad är det man gör igentligen vid den wipen? Vad är det exakt som rensas? Kul och veta.

13. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har eventuellt hittat maran som håller telefonen vaken.
    Jag plockade bort musikwidgeten och stängde musiktjänsten och nu verkar min Hjälte sova gott.

Jag har även ändrat i när processhanteraren börjar döda apps för jag tycker du har satt den lite väl aggresivt. Minne är till för att användas :)

Sen har jag ett litet tips för alla som tycker att det är lite för många apps som följer med romen. Med titanium backup kan du avinstallera nästan allt du inte vill ha med några enkla klick. Det går även att avinstallera systemappar som peep och gtalk :)

När jag tittade i Titanium så hittade jag en app som hette RestartApp v1.0 .
    Vad är det för nått?
    Kan det vara den som har spökat och gett mig reboots?
    Vad händer om jag tar bort den?

14. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

haru testat att starta om telefonen nån eller ett par timmar efter flashning?

15. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Gällande facebook, testa även att ta bort kontot från Facebook For Sense och sedan lägga till det igen. För mig började det dock fungera när jag flashade v3 över V1 med samma inställningar som förut..

16. zulle

zulle Teen Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Jag läste någonstans att detta kan ha att göra med att när man kör setupen i början efter en wipe så skriver man ju in sitt google konto, facebook, twitter mm.

att facebookensyncen strular är för att telefonen inte hunnit synca dina kontakter från google först. vad som funkat för mig på sistone är att fylla i mitt google konto under setupen och sen ett tag senare när allt det varit syncat och så manuellt gå in och lägga till facebook för htc sense konto och vips så syncas allt på en gång.

vet inte om du redan testat detta kanske men som sagt för mig funkade det iaf :)

17. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Okej, n00b fråga här men ändå.
    Försökt det där med bluetooth överföring, men hittar inte hur man ska göra?
    Finns en bluetooth mapp men där syns bara det man fått eller?

18. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Filerna hamnar i sdcard/downloads

Ihopparningen var lurig och krävde flera försök men när det väl var klart så hade jag inga problem - förutom att hitta var filen hamnat då, men det är alltså sdcard/downloads :)

19. RoggA

RoggA Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

hur fungerar det med live wallpapers? är det något som du planerat att lägga in stöd för?

20. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag förstår inte riktigt varför folk frågar efter det på hero romar när heron är nog slö som den är utan en så "onödig" funktion som suger cpu kraft?

Men vad jag kan minnas så funkar sense och live wallpapers inte bra ihop så du får nog inte räkna med det.