Jag kör 1.4 och har inga problem med batteriet på min hero.. Jag laddar ju den varje natt men då har jag ju liksom använt den en hel del på dagen. Har du någon taskkiller installerad? typ "Automatic taskkiller" Kör du med gps wifi o massa sync och sånt påslaget?
Har bara kört med vad som standard följde med rom'en. Helt orörd mao. Lade in Autokiller, så får vi se vad den kan hitta på. Ingen GPS och ingen Wifi igång. Sync symbolen har jag noterat lyser i princip konstant. Känns som strul med att komma åt nätet på något vis, men webläsaren, market, Facebook och alla appar jag testat får access direkt.
Hittar jag inställningar för när och hur ofta den ska synca någonstans? Det jag hittade var att syncen stod och förstökte synca picasa. Jag har inget picasakonto så det stängdes av. Autokiller hjälpte mig föga. Heldöd efter en natt och en halv dags i det närmaste standby.
Var hittar jag inställningar för när och hur ofta saker ska syncas? Även testat en annan Vanilla-Rom, men även den drar ur batteriet på en halv dag och ytterst sparsam användning.
Tjo! Hur var det Elelinux, var det en 1.5 av denna room på G. Skulle väll främst se den med uppdaterad kärna så man kan överklocka...