[ROM] F1 Galaxy SII V7 - Look & Feel Of Galaxy SII

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by Cyrax, Aug 19, 2011.

1. gugge

gugge Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en Blade och en Light, så det har väl blivit en och annan omflashning, både den hårda och mjuka vägen.

Till Cyrax :
    Testade att lägga in Comviq´s APN, då fungerar det inte alls. Vet att i min Blade fungerar Comviq´s APN.
    Går jag tillbaka till Tele2´s APN fungerar det direkt, och 3G/H-ikonen kommer direkt, men ingen tjänst står fortfarande kvar.
    Det är när jag kör SGS senaste org.rom 2.3.3. Kan leva med detta, men det är lite konstigt att den försvunnit när man uppgraderat till en nyare rom.

Men vad jag såg och läste om F1-rommen, så är väl inte svenska inkluderat.
    Jag fattar engelska men jag vill ha min lur på svenska, så jag avvaktar nog tills den kommer en svensk language-pack.

2. davidlgj

davidlgj Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

gugge: Körde in romen i fredags, ingen svenska på tangentbordet (samsung varianten) men överallt annars. Fixade genom att ta hem Gingerbread keyboard + svensk ordbok på nätet.

3. gugge

gugge Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, det verkar intressant.
    Ska se om jag hinner lägga in den innan jag sticker till jobbet.
    Tack för tipset.

/Gugge

4. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns nu stock samsung tangentbord med svenska att ladda hem i första posten. Flashas via CWM.

(Stort tack till Conny85 som fixat det till oss)

5. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Är det bara för mig batterinivån strular. Det står att det är fulladdat men när jag tar ut kontakten hamnar nivån på 87 % ?

6. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det låter som ditt batteri behöver kalibreras, Har du raderat batteristatsen? Gör så här använd din telefon tills den dör helt, ta ut batteriet en liten stund sen i med det igen. Försök starta telefonen, startar den ej är det bra, ladda telefonen till max när den är avstängd när den är på max går du in i CWM o raderar batteristatsen dra INTE ut laddkabel fråns precis innan du trycker yes för att radera. sen använder du telefonen tills den dör helt, laddar den avstängd till max, använd tills den dör o laddar avstängd till max igen gör detta ca 3-4 gånger. Detta hjälpte för mig iaf.

Last edited: Aug 22, 2011
  7. inka

inka Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur snabb är denna ROM i menyer i förhållande till stock gingerbread? Jag är intresserad av att testa såklart :) Jag tyckte att min SGS har varit en aning slö sedan jag bytte från MIUI till JVO 2.3.3 via odin idag, så jag installerade quadrant och jag får ett resultat mellan 950 - 1100 när jag kör full benchmark?! Jag har rätt dåligt med batteri nu visserligen ska ladda får se om det blir bättre...

8. gugge

gugge Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Printade ut vissa delar igår och läste om uppgraderingen, och ju mer jag läste så blev lite villsen.
    Det jag hänger upp mig på är denna rad i infon :
    Install:
    "därefter CF-root ([01.08.2011][CF-Root 4.1] JP*,JS*,JQ3,JV1/K/B/H/O,JVI/P/Q/R - su+bb+2e/CWM - rfs+ext4 - xda-developers) som PDA för att få CWM".
    När man klickar på länken till xda så finns det ju en uppsjö av CF-root, vilken passar till SGS 2.3.3-XXJVO-XWJVH-den senaste från Kies.

Eller är det hlet enkelt enklast och dra i Froyo, sedan GB bootloader?

9. gugge

gugge Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Gick till 2.2.1 flashade in den, la i F1, la in SP1 och de övriga filer som finns med i 1:a tråden.
    Den fugerar väldigt bra, men jag har inte hunnit testa så mycket, måste åka till jobbet strax.
    Verkar va väldigt snabb.

10. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Här är till JVH http://dl.dropbox.com/u/17195452/CF-Root-XW_NEE_JVH-v3.2-CWM3RFS.tar

MEN ska du dra in denna ROM ska du flasha in stock JVP innan du flashar ROMen för att undvika problem med bla bluetooth

11. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Testade du Bootanimationerna oxå?

12. inka

inka Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad ändrar SP1 för något egentligen? Hittade inget om det på xda länken

13. gugge

gugge Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det står "Basebandvers. I9000XXJVQ" och jag testade att Bluetootha till min Blade, och det blixtrade bara till i Galaxyn så hade den hittat Blade, men tvärs om tog det nog 30-40 sek innan Blade hittade Galaxyn.

Nej, jag testade inte bootanim. Vet inte riktigt vad den gör.

14. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Finns det svenskt Swype nånstans?

15. gugge

gugge Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag gjorde om hela installationsritualen, med JVP-stock i botten, och den lirar på bra.
    Kört lite Quadrant Std och Device Mark, och fick höga points, 1862 i Quadrant Std och 1309 i Device Mark, utan några finjusteringar, bara rakt av.

Men har 2 problem.
    1) Kan inte få svenskt tgt-bord att stanna kvar i luren, hade det 1 gång så startade jag om då försvann det.
    Kört både med Conny85 och Samsung Stock, och kryssat i svenska på språkinställningarna. Blir väl att köra med Scandinavian Keyboard.
    2) Har Comviq Kontantkort i luren, och måste ha Tele2´s APN-inställningar för att jag skall kunna surfa med mobilen.
    I min förra lur Nokia 5230 körde jag med Comviq APN och likaså i min gamla ZTE Blade.

Någon som har någon ide vad det kan vara eller kör Comviq bara med Tele2 APN numera?

/Gugge

16. Knasgas

Knasgas Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har kört denna rom några dagar nu och är väldigt nöjd. Har dock ej testat boot skärmen..men däremot undrar jag om man kan ta bort eller sänka uppstart ljudet...enormt högt tycker jag....kommer det komma en uppdatering snart oxå vad jag förstår oxå? Ni som är insatta kanske har hört eller läst något som kan bekräfta min undran

17. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Det kommer komma en uppdatering i september... Skaparen av ROM:en har varit borta på semester i två månader men jag tror han har kommit hem nyss :D :D

18. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du vill stänga av uppstartsljudet, ladda hem SGStools, starta programet och gå in på bootsound eller liknade, där finner du 2 alternativ det står standard i varje, välj no bootsound sen är det tyst nästa gång du startar upp telefonen ^^

19. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Testat att wipa cach o dalvikcash för att få tangentbordet att stanna kvar?

Konstigt att det fungerar med tele2 o inte comviq det e iof samma företag

20. Knasgas

Knasgas Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har SGSTools (free) och gick genast in där när jag fick ditt tips..men jag hittade inget om bootsound? Kollade runt lite..men fann inget...är det för jag har gratis appen? Eller vart hittar jag det?