[ROM] [froyo] Japanese Jellyfish RLS9 [2011-01-24]

Diskussion i 'Blade' startad av kallt_kaffe, 27 dec 2010.

1. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om du kör "standard"-kärnan så är det överklockas CPU:n och till en viss del även AHB bussen. AHB-bussen kör vid 480MHz och uppåt i CPU-hastigheten/3 så därför följer den med när CPU-hastigheten ökar. Om du kör kärnan med AHB överklockning så sätts AHB-bussen till CPU-hastigheten/2 i alla hastigheter över 600MHz. Tidigare i min 2.1 kärnor så har har jag gjort denna AHB-överklockning från 480MHz och uppåt men det fanns önskemål om att köra oöverklockat i 600MHz och överklocka både AHB och CPU i hastigheter över om man t.ex. kör med olika profiler i SetCPU.

AHB bussens hastighet verkar i princip bara påverka minnesaccessen om man ska tro advanced versionen av Quadrant. På det flesta telefoner verkar denna ganska extreme AHB överklockning fungera utan problem men en del telefoner är inte stabila med det. På min kan jag klocka precis lika högt oavsett om jag överklockar AHB:n eller inte.

2. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

hoh, vilken skillnad på batteritiden mellan version 2 och 6. lade in den för 3 h och batteriet har stått på 94 % under hela tiden den varit i viloläget, ngt som inte ens varit i närheten tidigare.

Fick dock ett problem, när jag skulle starta titanium backup så står det att den bara väntar på "användar ngt ngt"kommer inte ihåg exakt, och sen blir skärmen bara svart.

3. InZanity

InZanity Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Såg att APN för telia finns med i xml filen, kommer det funka för mej med telia då? dvs är det en bekräftat fungerande inställning?

4. Ghazkul

Ghazkul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

hm, jag köpte precis setcpu och har kört in Japanese_Jellyfish_RLS6_ahb_overclocked.zip . men jag har lite problem, setcpu scalningen är lite väll mycket, defalt är 600000 och det är liiite svårt o justera baren upåt innan hela android crashar. vad ska man välja för profil när man ska oc:a ?

Eller behöver man inte setcpu ? hur gör man i så fall?

Last edited: 11 jan 2011
  5. kin0

kin0 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Verkligen ingen annan som har problem med att simkorts-kontakter visas i sms och samtalshistorik istället för Google-kontakerna?

6. andred

andred Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Prova att gå till Contacts, och klicka på MENU-knappen. I menyn som dyker upp klickar du på Display options. Är "SIM card contacts" ikryssad där? Längre ner i samma fönster, under "Choose contacts to display" har jag mitt Google-konto, där jag kan välja vilja kontaktgrupper från mitt Google-konto som jag ska visa.

7. kin0

kin0 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Yes har bockat ur SIM-card i contacts.
    Och det funkar ju halvvägs, för i contact så syns bara googlekontakter som det ska göra. Får helt enkelt ta bort sim-kontakerna, men det är lite störigt att man ska behöva göra det, fattar verkligen inte varför den hämtar nummer från sim-kortet i första hand..

8. MarQz

MarQz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har lagt över RLS6 nu efter att ha kört FF RLS4 ett tag, då jag hade problem med batteritiden på RLS2..

Märker redan att jag har problem med JJ igen, en sak är ju att jag inte behöver trycka på on/off knappen för att väcka den, räcker med home/back/menu..

För man skall väl inte kunna väcka den med dessa knappar? Någon som kan tipsa om vad jag kan göra? Wipeade innan jag installerade och har startat om telefonen en gång.

Edit: Det verkar ta en stund innan den somnar helt insåg jag nu.. direkt efter att den slocknat så kan man ju väcka den med alla knappar.. men efter någon minut så går den bara väcka med on/off verkar det som, hoppas den klarar en dag nu :)

Last edited: 11 jan 2011
  9. magnea

magnea Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

jag fick problem med sms bara avslutas har läst här någonstans en lösning på det
    men nu hittar man det inte

10. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Så är det ju orginal med, att det tar en liten stund innan den går ner i "djupsömn" :)

11. Vitroid

Vitroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min somnar tyvärr inte efter någon minut, utan kan väcka den med alla knappar, och batteriet klarar sig i max 13h :(

12. Occz

Occz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Självklart inte det jag menade. Menar bara att det är lite overkill

13. Sikke

Sikke Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjo!
    Tänkte kolla om det bara är jag som har problem med wifin?
    Den vill inte koppla upp sig, står bara & nöter på
    "obtaining ip adress" ,, hjälp uppskatttttassssss ! :teeth:

14. andred

andred Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Godkänner du måhända bara vissa förutbestämda MAC-adresser att ansluta trådlöst till din router?

15. InZanity

InZanity Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kan tyvärr bekräfta att RLS6 inte hjälpte mej med mitt mms problem (telia)

16. Vitroid

Vitroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fick mitt 8GB class 6 kort idag, började genast med att partitionera 1024MB ext3 och resten FAT32, frågan är nu: behöver jag göra något mer för att få a2sd att "starta?"

17. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Nej, den skall hitta partitionen automagiskt och använda den. Om du dock har program redan installerade på "gamla" /data/app så kommer de att försvinna. För att detta inte ska hända så kör detta via adb INNAN du stoppar i det partitionerade kortet:

# a2sd remove

Sedan när du bootat upp på det partitionerade kortet kör du:

# a2sd reinstall

Då kommer den att flytta alla appar till EXT3 partitionen.
    Observera att jag dock INTE testat denna typ av apps2sd i 2.2 eftersom behovet i 2.2 är tveksamt när många appar går att flytta till SD-kortet med 2.2:ans inbyggda Apps2SD funktion.

Om du kör med Sebastians RA recovery kan du dessutom konvertera partitionen till EXT4 innan du kör igång då RLS6 stöder EXT4.

Vitroid gillar detta.
  18. Vitroid

Vitroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack för hjälpen, anledningen till att jag vill köra a2sd på en stor partition är för att även om move to SD funktionen i FroYo funkar för det mesta så fungerar det inte med alla appar, och även när de fungerar så är det alltid lite restdata kvar på telefonminnet

19. Nickman1200

Nickman1200 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

FF hittade inte min EXT2 partition automagiskt utan jag fick gå in i Terminalen och aktivera a2sd därifrån...

Men nu till frågan. Finns det nån nakdel att köra med en EXT partition istället för att köra med Froyo alternativet ?
    Kommer antagligen snart byta till JF rls7.

Vet att vissa tycker att det är dumt att viga en del av sd kortet för program som du kanske inte kommer fylla men jag tycker det funkar smidigt.

Vad är 512mb - 1 Gb av 16 eller 32gb egentligen.. Inte så stor förlust.

20. Sikke

Sikke Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Negativt! Det konstiga är att det alltid funkat, tills jag nu slängde in
    rls6. :neutral:

- Men allt som allt är det en helt klockren rom!!
    Tackarrrrrrr kallt kaffe!