Evig boot-loop efter SS5
Evig boot-loop efter SS5
Bakgrund: Jag har tidigare kört JJ9 utan problem, därefter SS3 och SS4 överklockat till 710. För 5 dar sen blev telefonen påtagligt varm när jag körde GPS-navigator i bilen ett par timmar, så jag sänkte överklockningen till 690 för säkerhets skull.
I morse la jag in SS5 från Clockwork 3.0.1.4. Vid nästa start hamnade telefonen i evig boot-loop. Jag hinner precis knappa in pin-koden så startar den om.
Det enda läge som jag kan boota till stabilt är Clockwork. Jag har provat ett antal gånger att wipa allt som kan wipas. Jag har provat att flasha in gamla SS4 ett par gånger. Jag har tagit ur batteriet långa stunder.
Nu har jag gett upp. Återgått till min gamla HTC Tattoo. Men detta är skumt. Bör jag partionera om ROM? Hittills kör jag med 128 mb ROM.
Tacksam för tips 
EDIT: Jag har nu gjort restore av gammal totalbackup från Clockwork. Ingen skillnad. Bör jag kanske wipa allt som wipas kan en gång till o sen göra restore?
EDIT2:
Efter ytterligare en wipe, samt att jag formaterade om SD-kortet, upphörde plötsligt min boot-loop, och jag är nu fullt lycklig med SS5, slipper därmed ZTE officiella 2.2. Pust.
Last edited: 29 april 2011