[ROM] [froyo] Swedish Spring RLS5 [2011-04-19] [Gen1]+[Gen2]

Diskussion i 'Blade' startad av kallt_kaffe, 16 mar 2011.

1. perakesson

perakesson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

ja, det räcker bra så

2. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Haha, skönt att höra att man inte är den enda. :P

Lite OT, men du har inga planer på en gingerbread ROM? Såg att folk frågade efter dig på Modaco.

3. Skogstobbe

Skogstobbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Men jag fattar inte, Om JJ är bättre varför välja denna??
    eller har jag fel?

4. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Min originalplan med att försöka kompilera upp en egen ROM var att i förlängningen få igång CyanogenMod på Blade. Detta har man nu redan lyckats med och det projektet går stadigt framåt så jag tror inte jag kommer att göra några egna försök.

Håller dessutom på med lite app-utveckling numera så tiden räcker inte riktigt till. Finns en massa saker jag skulle vilja göra men tiden räcker inte till allt. Kommer nog att fila lite mer på denna så att den blir en ny stabil 2.2 bas istället för JJ, sen kommer jag nog att antingen prova CM7:an lite mer (har bara hunnit testa den knappt en halv dag) och fortsätta med min app.

För övrigt har jag faktiskt lagt ut min första app på market sedan en tid tillbaka: https://market.android.com/details?id=com.apedroid.flashlight
    Inget märkvärdigt utan bara en första test app och ville dessutom testa hur publicering m.m. fungerar. Nästa app blir lite mer användbar men kommer eventuellt att kosta 10-15kr men det hoppas jag att den kommer att vara värd.

5. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om man inte kör Facebook är de nog hyffsat likvärdiga nu. Denna är dock ca: 2 månader nyare så det kan ju tänkas att ZTE fixat lite saker under den tiden. Jag har dock inte märkt några större skillnader. Reagerade på att kameran har en jäkla massa inställningsmöjligheter men det kanske den hade tidigare också?

Jag har inte heller ännu haft några problem med att t.ex. SetCPU hängt sig när den skall begära root-access vilket ibland händer i JJ men det är för tidigt att vara säker på att det problemet har lösts. Wifi återanslutningen fungerar också än så länge mycket bra men det brukar å andra sidan bli sämre när man kört någon vecka så även det är för tidigt att dra några slutsatser om.

Skogstobbe gillar detta.
  6. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jo, kan förstå att tiden inte räcker till, och tycker inte du ska känna någon press överhvudtaget, speciellt när du redan gett så sjukt mkt till communityt. Om planen var en CM7a till Bladen och det redan släppts, inte så mkt att göra. :) Några var ute efter en avskalad gingerbread på modaco, men tror fler folk föredrar CM7. Kan vara nice att göra några appar el liknande man kan tjäna lite pengar på med.

Och sweet! Letade precis efter en simpel och lätt ficklampsapp! Tanka ner bums!

EDIT: Gillade enkelheten skarpt och att man kan signalera lätt(rätt smart faktiskt att den är så lätt att stänga av), fast min blad bootade om första gången jag kört appen en liten stund. Iofs så är det nog mera relaterat till FLB som varit lite konstigt och haft spontana reboots sen jag la in smartdialern. Testar nog senaste CM7 ikväll.

Last edited: 17 mar 2011
  7. Marc Swing

Marc Swing Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är grymt sugen på att installera den här ROM:et men har 5 frågor:

1 Om nu ZTE skulle släppa en "officiell ROM" på deras hemsida som dom har sagt att dom ska göra kan man byta till den då? (om den nu skulle vara bättre).

2 Jag skulle vilja ha en sån där "svart statusbar och circle batteri som visar i procent hur mycke batteri tid som man har kvar" (se bilden nedan) hur kan man fixa en sån?

3 Har den här ROM:et en sån där CPU grej som man kan klocka så att telefonen går snabbare?

4 Jag har Halebop som operatör men jag antar att den fungerar på den här?

5 Har man full kontroll så man kan ta bort appar som man inte använder/vill ha på mobilen?

:)

8. perakesson

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

så här ser kameran ut i JJ9

Bifogade filer:

• bild.JPG
      bild.JPG
      Filstorlek:
      22 KB
      Visningar:
      178
  9. perakesson

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

ps
    väntar på att nån lägger ut skärmdump av startskärmen i SS

10. Marc Swing

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Sweet! kan fan inte hålla mig längre! det blir nog att installera denna i kväll :P

11. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag tänke mer på dessa inställningar som det finns en uppsjö av i nya ROM:en, men som sagt, vet inte om jag ens kollat detta i JJ innan.

Bifogade filer:

12. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Lite lustigt att den svenska översättningen av Contacts saknar ett "r" på slutet men den kom i det skicket... Kanske borde snygga till det i nästa version.

Bifogade filer:

13. perakesson

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

tack!
    det är exakt lika i JJ9, hade jag ingen aning om, vem vet, ändrar man där kanske kameran blir nästan användbar...

14. Marc Swing

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

vad är det för typ "skalbagge" som är uppe till vänster på skärmen?

Är lika låg volym när man ska lyssna på mp3 på den nya 2.2 som på 2.1 eller har dom fixat det nu?

Sen så undrar jag om man laddar ner en app, känner den av automatiskt att den kan vara på SD kortet eller inte? för i 2.2 så kan man ju ha apparna på SD kortet men jag har för mig att det finns ju vissa appar som inte stödjer att vara på SD kortet eller?

15. nyx

nyx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    770
    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    CMF 2 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    CMF 2 Pro
    Skalbaggen är USB-buggcheck som är aktiverad.
    Jag har bara själv kört 2.2 i en vecka men vad jag kommit fram till så installeras appar i telefonen, sen kan man själv välja att flytta dem till minneskortet. På de som inte vill bli flyttade så är knappen "Flytta till minneskort" utgråad.

Marc Swing gillar detta.
  16. MarQz

MarQz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Om jag inte minns fel så fick jag dessa inställningar när jag gick från någon av dina roms med 2.1 (troligtvis FF) till 2.2(JJ).

Tack för allt ditt slit!

17. AndroidPete

AndroidPete Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är helt ny i Android-världen. Lyckade dock roota/flasha om min en dag gamla ZTE Blade till RLS2 samt installera de andra zipfilerna. Mobilen hade 2.1 och var låst till Comviq/Tele2n är jag köpte den i Tele2:s butik i Göteborg. Det som är bra med 2.2 är att 2.2 uppfattade 3G-nätet som inte 2.1 gjorde, jag fick lägga in APN manuellt i 2.1. Övrigt så känns 2.2 version snabbare.

18. AndroidPete

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag måste tacka kallt_kaffe för sitt arbete med den nya releasen.

19. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    FYI, AOSP contacts addon finns sen en stund tillbaka i första posten. Denna fixar facebook kompabiliteten men man tappar SmartDialer och grupp funktionen i ZTE's Contacts.

jag gjorde ingen wipe efter installationen och det verkar funka men å andra sidan synkar jag inga facebook konton. Vid eventuellt strul, gör en wipe och testa igen.

AndroidPete gillar detta.
  20. AndroidPete

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte sett det innan du bifogade bilden. :P