[ROM] [froyo] Swedish Spring RLS5 [2011-04-19] [Gen1]+[Gen2]

Discussion in 'Blade' started by kallt_kaffe, Mar 16, 2011.

1. pete

pete Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

2. lono

lono Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Wipe tar väl bort apparna på minneskortet? Kommer ej ihåg vilken katalog de sparas i, men för mig att när man lägger in ny rom så tas allt det gamla bort. Enda som är kvar på minneskortet är speciella kataloger för vissa appar(tex kartor för navigator appar, men själva apparna tas bort från minneskortet).

3. Veritas

Veritas Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

4. Marc Swing

Marc Swing Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Changelog.

19/03/2011 -

Started work on Swedish Spring themes. Not finished yet.

Funkar dom eller inte?

5. lono

lono Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

6. Marc Swing

MINA ENHETER

Jo men det står ju längre ner "Started work on Swedish Spring themes. Not finished yet." så man blir ju lite fundersam, nån som har prövat som kan bekräfta att det fungerar?

Sen undrar jag hur gör man för att få en sån här theme? jag använder mig av Clokwork Rom Manager när jag fixade SS ROM:et och sen så kör jag Luncher Pro men hur gör man om man vill byta theme så man får en sån Circle Battery och svart status bar?

7. lono

lono Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Och ovanför står det "Working on R2". :P
    Sen är det folk i SS-tråden som redan testat att de funkar.

Med not finished menar han nog att han inte portat alla temana än till SS. Om du kollar dl-länken, så är det bara några som är upplagda.

Det är bara att flasha med clockwork som du gjorde med romen(fast du wipear ju givetvis inte). Du får kolla vilken av dem du gillar, truegingerbread circle mod, eller truegingerbread thin cicrle.

Marc Swing and söderbäck like this.
  8. Marc Swing

MINA ENHETER

Installerade "truegingerbread thin cicrle" och det funkar perfekt!

Tack för hjälpen! :)

9. magnea

magnea Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

10. Marc Swing

MINA ENHETER

Jag har märkt en ny grej med det här "Fel under export av kontakter till SIM-kortet" att när man startar om telefonen så har man helt plötsligt laggt till nummret typ 5 gånger haha (så många gånger som man har prövat lägga in det)

Så då försöker man radera dom andra men det går inte heller säger den (får upp fel meddelande) Men om man startar om telefonen så har man helt plötsligt raderat, sjukt jobbigt och skumt :S

Det är det ENDA felet som jag har hittat på den här ROM:et annars så är jag SJUKT nöjd!

11. lono

lono Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

12. söderbäck

söderbäck Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

magnea - man laddar ner StockTheme-SS.zip och kör in den istället.

Marc Swing - jag har inte märkt samma sak.
    Däremot hittades inga kontakter när jag valde att endast visa kontakter med telefonnummer först. Löste sig dock själv efter ett tag så det kanske var någonting med sync.

Har för övrigt slängt in Gingerbreadtemat och detta fungerar utmärkt. Första sekunderna laddades inte alla genvägar upp med rätt ikonbild, men detta löste sig också själv efter 10 sekunder.

13. GlennO

GlennO Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tema och ytterligare en fråga

Jag laddade ner TrueGingerbread-thincircle-SS.zip och det funkar utmärkt! Snyggt är det också. Följ länken nedan;

http://android.modaco.com/content/z...omisation/331963/themes-unified-theme-thread/

Jag har dock ytterligare ett problem; Min arbetsmail fungerar perfekt i telefonen, både kalender och mail synkas från exchange. Men varje gång jag startar telefonen får jag ett meddelande om att "Uppdatera säkerhetsinställningarna" för den mailadressen. Vad kan detta bero på och är det någon som vet var jag ställer in detta eller tar bort meddelandet? Jag har ställt in kontot på att acceptera även osignerade certifikat..

14. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Lade till en addon som fixar GMail i första posten. Utan den så krashar GMail när man markerar ett mail i listan.

söderbäck likes this.
  15. nöt

nöt Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar inte komma någon officiell updatering så tänkte installera denna.
    Är dock helt nybörjare så vart kan man få tag på dom "nyaste" guiderna om hur man går tillväga?
    Och hur gör jag får att återställa den till 2.1 om jag måste skicka in den på garanti? Måste jag ta nån sorts backup eller finns det original 2.1 comviq rom att ladda ner?

16. lono

lono Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Denna guiden tyckte jag var lättast.
    http://android.modaco.com/content/z...how-to-install-a-custom-rom-on-the-zte-blade/

Gör steg 1 och 2.

I grund och botten så behöver du universalandroot för att rota luren. Sen lägger du in Recovery Manager, som låter dig lägga in clockwork recovery, som i sin tur låter dig lägga in den ROMen du vill ha. Allt görs på luren, ingen dator behövs(förutom om du hellre vill ladda ner alla filerna på datorn och sen föra över dem till telefonen).

Bra ordlista för noobs.
    http://android.modaco.com/content/z.../guide-android-glossary-ideal-for-new-users/1

Ska finnas någon comviq ROM ute, men jag hade hur som helst gjort en nandroid backup efter jag lagt clockwork oavsett. Då kan du lätt gå tillbaks till hur luren var EXAKT om det är något som skiter sig eller om du bara ändrar dig.

Last edited: Mar 20, 2011
  17. lono

lono Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kallt_Kaffe, en fråga. Såg en post på modaco där nån upptäckt att SE MW600 fungerar bara fullt ut(att kunna snabbspola i musikspelaren med kontrollerna från headsetet) med Japanese Jellyfish. Vilket jag nu kom på var en av anledningarna jag bytte från FLB till JJ. Märkte nu att snabbspolning även fungerar i SS(vilket gör att jag känner mig mindre manad till att byta tillbaka till CM7 där det var en av många saker som inte funkade för mig). Har du någon aning om varför det är så? Något med bluetooth i dina ROMs som skiljer sig från de andra?

18. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Vet faktiskt inte. Det jag reagerade när jag testade CM7 och kikade lite var att den iaf då saknade en del keyboard layout filer som den officiella ROM:arna har. Kanske har det med det att göra? Jämför /system/usr/keychars och keylayouts (tror de heter så) mellan senaste CM7 och t.ex. SS RLS2. De kanske har lagt till dem nu men om de fortfarande saknas så kan du ju testa att lägga till dem och se om det hjälper. Jag har inget sådant headset så jag kan inte testa själv.

19. lono

lono Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tackar för svaret. Var mest nyfiken. Kanske testar det nästa gång jag testar CM7, men för stunden är jag sjukt nöjd med Swedish Spring. CM7 må vara lite flashigare, men ärligt talat så är det inget jag eg saknar därifrån. De fördelar den har(apphanteraren, text selectorn och bättre fart i spel och grafik) gentemot Swedish Spring antar jag beror på gingerbread. Så det enda jag saknar från CM7 är på och avslagningsanimationen(gammal tv). Swedish Spring däremot har funkat som en klippa med wifi, wifihotspot, bt etc etc. Grymt jobb!

20. nöt

nöt Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Gör jag nandroid backupen i clockwork eller ett särskilt program?
    En sak till som jag undrar över är att jag vill spara mina spel som jag har nu för att slippa spela om allt. Har ju kommit långt i en del. Hur gör jag då?