[ROM] [froyo] Swedish Spring RLS5 [2011-04-19] [Gen1]+[Gen2]

Diskussion i 'Blade' startad av kallt_kaffe, 16 mars 2011.

1. itomg

itomg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag undrar en sak, jag trodde på en stor skillnad när det gäller hastighet och lagg. Men tycker den hackar lika mycket. Går fortfarande inte spela angry birds. Måste man lägga till adonsen för att det ska funka?

2. jme2010

jme2010 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Den låga ljudnivån är inget som blivit bättre i dessa nya ROM'ar ?

3. Raptor-75

Raptor-75 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Market-appen, Market-sajten och AppBrain är överens om att de inte kräver de behörigheterna.

Om jag kör Market-appen och tittar på Sudoku Free (av Genina.com) så kräver den inte Läsa telefonstatus och identitet. Om jag sen installerar den och går in i Hantera program står det att den kräver den. Om det skulle stämma är det ju en enorm säkerhetsbugg i Market. Men som sagt är Hantera program ganska ensam i sin uppfattning.

Är det inte likadant på din telefon?

4. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Hmm...jo faktiskt. Kollade precis på en app jag själv gjort som bara innehåller fyra bakgrundsbilder (en variant av CMWallpapers appen) och den kräver också dessa behörigheter enligt Hantera Program. Skumt. Eftersom jag gjort just den app:en själv så vet jag att det inte står några sådana krav i app:ens manifest.

Det enda den har i sitt manifest är: android.permission.SET_WALLPAPER men det säger Hantera Program inget om.

Kollade tre andra app:ar som jag också gjort och de visar däremot korrekta permissions.

EDIT: Jämförde manifesten och wallpaper app:en hade ingen "uses-sdk" i sitt manifest. Lade till: <uses-sdk android:targetSdkVersion="10"/> och nu visar den korrekt i Hantera Program.

Verkar vara ngn bugg i Hantera Program som triggas om manifestet saknar en "uses-sdk" tag.

Last edited: 21 mars 2011
  5. söderbäck

söderbäck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har inga problem alls med angry birds efter uppdateringen till SS. Flyter på perfekt här. Däremot gick det spelet lite segt i 2.1. Kan det vara så att du har något app i bakgrunden som slukar prestanda?

Den låga ljudnivån beror vad jag förstått inte på mjukvaran och kan därför heller inte fixas med mjukvara. Det är hårdvarukomponenterna i telefonen som sätter begränsningen.

6. jme2010

jme2010 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ok, vet att det ältats mycket om det. Men återigen: helt obegripligt att släppa ut en telefon med så lågt ljud.

7. Raptor-75

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Intressant! Var kan buggen ha kommit ifrån, tro? Jag har inte sett den på någon annan telefon.

Det är samma felvisning i rutan Vill du intstallera det här programmet? som man får upp när man installerar en apk.

ps. En liten tanke jag hade var om det möjligen kunde vara Titanium Backup som ställt till det. Det är den enda rootade appen jag har installerat. ds.

8. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1.685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Hmm.. jag har också Titanium backup installerad. "Stock" Comviq 2.2 telefoner borde rimligtvis lida av samma bugg också.

9. Robocop

Robocop Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Till en början tackar jag dig Kallt_Kaffe som fixar dessa grymma ROMS!

Men jag idag upptäckte idag att synkningen mot Exchange inte fungerar. Eller är det någon annan som kan bekräfta att det fungerar?

Kollega till mig använder JJ RLS9 och där funkar hans konto perfekt. Vad kan vara fel?

Tack än en gång!

10. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1.685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Kör du med eller utan aosp_contacts addon:en? Kör ni mot samma Exchange server? Använder både det inbyggda exchangestödet eller använder någon av er en 3:e parts produkt för att synka (t.ex. Roadsync)

11. Timpasfarsa

Timpasfarsa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,
    Absolut ny på detta forum. Till att börja med vill jag tacka Kallt Kaffe för det arbete han gör.
    Exchange fungerar utmärkt i denna release för mig. Lägger du in rätt domän/user?
    Kräver Din Exchangeserver SSH, är den inkryssad isåfall?
    Jag lider däremot att det inte finns Peak On/Off hours då den största strömboven är Syncen för mig....

12. itomg

itomg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har avslutat allt i bakgrunden. Startar en normalstor bana i angry birds och det går knappt spela det. Precis som det var i 2.1. Jag märker ingen skillnad. Någon som kan tänkas veta vad problemet kan vara? Det gäller även menyerna, det går hackigt fram. Har installerat det som man ska och kollat allt, vet inte alls vad problemet är.

13. Robocop

Robocop Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej jag kör inte med den addon:en. Tyckte inte att det skulle ha med det att göra, men det kanske det har? Vi kör mot samma Exchange server och det är den inbyggda klienten, däremot ser det inte riktigt likadant ut i våra telefoner. Det kanske bara är gränssnittet?

Absolut, jag har kontrollerat så att alla uppgifter är likdana som min kollegas.

Det är ju inte hela världen men jag tyckte att det var värt att poängtera. Jag ska försöka prova lite till och se om jag får till det.

14. itomg

itomg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nu har jag till och med klockat CPU för att se om jag kan få det bättre, klockat den till 691. Men tror nästan det fungerar ännu sämre nu. Det blir inte bra, laggar mer för varje timme känns det som.

EDIT: Jag ger snart upp. Har flashat om det för att se om det var något fel under flashningen. Det fungerar fortfarande lika dåligt och då har jag även klockan det denna gången med. Det går bara inte. Laggar och inget flyter som det ska. Gick nästan bättre med allt orginal. Vad är fel?

Last edited: 21 mars 2011
  15. fresve

fresve Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag installerade precis och Exchange funkar bra för mig med den inbyggda klienten.. Nu funkade de även och synca kalendern, det gick inte i orginal-romen!
    I orginal funkade dock inte serverns säkerhetskrav som skall påtvinga tangentlås med kod, det fungerade nu. Vi kör för övrigt ssh.

16. Leffepe

Leffepe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Allihopa!
    Tänkte berätta om mitt grillande. Köpte min Blade i fredags och åkte hem och började kolla på nätet efter olika möjligheter. Ska kanske nämna att jag även har en Iphone som , naturligtvis, är jailbrakad. Har varit en stor Iphonefan och skaffade Blade för att jag behövde en kontantkortstelefon med Telia (för att klara Norrlands skogar). Tror jag grillat 10 olika versioner av 2.2. Hittade, till slut, CyanogenMode7 med 2.3.3. Grillade in den men det fanns ingen "Market" provade bakåt i 4 versioner men inget fortfarande inget Market. Tidigt i morse hittade jag ett svar från en annan medlem som hade samma problem. Det var att ladda ned en Zip fil med en svit av Googles program. Efter detta så har jag en telefon som kan tävla med Iphone i de mesta. Mycket stort tack till er som jobbat med detta. Fortsätter det som det börjat så blir det alla gånger en bra donering till dessa utvecklare av CyanogeMode. Det är dom värda.
    Leffepe

17. Veritas

Veritas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har problem med att appen "Email" tvingas att avsluta hela tiden. Har installerat alla filer från första posten samt en av Frankishs teman från Modaco. Gjorde en wipe/rensa cachen efter att jag lagt in romen. La även tillbaka min backup från Titanium Backup med en del program kan detta vara problemet?(tidigare rom FLBs r.10b)

18. kulan

kulan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Löste mitt sms-problem genom att köpa en iPhone 4 :D Tack för allt bra jobb med romarna kallt_kaffe!

19. Raptor-75

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag bad en arbetskamrat kolla på sin HTC Desire med 2.2 och det är samma sak där. Nu hittade jag den här buggrapporten. Det har tydligen med bakåtkompatibilitet med Android äldre än 1.6 att göra.

Ledsen att jag gav dig skulden, kk ;)

20. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Någon som får mms med telenor att funka? Kan inte skicka MMS(ta emot går fint). Är det någon skillnad på de två APNs man kan välja i luren(Telenor Mobilsurf och Telenor SE)? Eller måste man lägga in APN manuellt igen?