[ROM]FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock/Special_Editon_Final [ROM] Uppdaterad 2010-12-13

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 23 jul 2010.

  1. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    sitter o flashar pepparkakstemat, glömde wipa cachen.
    Gör det nått? Verkar rulla på fint utan wipe.
     
  2. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Ordboken fungerar inte som den skall du får spara alla ord,den är trots allt fulportad från 2.3 :D
     
  3. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Nej fungerar det varför bry sig,skriver alltid så wipe av dalvik för att slippa tjat om bootloopar osv.
     
  4. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    Nämen då så, bootloops är för noobs :D
     
  5. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Snigge gillar detta.
  6. monki

    monki Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det någon annan här som inte får vibreringar av meddelanden/samtal? o_O
     
  7. ninjazin

    ninjazin Hedersmedlem Hedersmedlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7
    Får inte vibreringar i alarm om jag kör på tyst men annars funkar vibration

    Sent from my HTC Desire
     
  8. monki

    monki Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm konstigt, jag får inget alls.. Missar samtal och meddelanden när jag sitter vid datorn och lyssnar på musik.. Någon som har någon aning hur jag ska ställa in vibrationsinställningarna eller vad man nu ska säga vad det är :)
     
  9. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Det finns en inställning inne i meddelande programmet. Meny->Inställningar->Aviseringsinställningar->Vibrera
     
  10. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag har problem med att det mobila nätverket (3G/H) inte kopplar på när man varit på wifi en längre tid, utan man måste sätta på flygplansläge och stänga av det igen för att mobila nätverket skall kopplas på. Nån annan som känner igen problemet och kanske vet vad som kan göras åt det? Jag hade samma problem när jag hade stock 1.5, men det försvann i och med 2.1-uppdateringen...

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  11. moonroy

    moonroy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Argh, efter att ha kört officiella 2.1 en tid efter att telefonen varit på service, så rootade jag häromdagen och la på den här. Funkade fint, men efter en omstart av telefonen så var sd-kortet skadat och vägrade komma igång. Fick partitionerna om det, och wipe data och dalvik. Dock funkar inte market nu när jag fått igång telefonen igen. fastän jag rensat alla market-inställningar.

    Har kört en massa roms, och fick precis det här felet på Froyd1.5, dock inte på någon tidigare release. Fick aldrig det här felet på varken stock 1.5 eller 2.1 dessutom, så jag tror inte själva kortet i sig är dåligt på något vis. Det är precis som om vissa nyare roms inte avmountar kortet korrekt i samband med en reboot.
     
  12. moonroy

    moonroy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Flashade om telefonen på nytt, med Special-romen istället. Bootade upp. Ställde in nätverk och apn och bootade om igen till recovery, flashade in flykernel12. Bootar upp. Skadat kort igen. Kan det vara kerneln som sabbar? Körde i 691, har kunnat köra 710 tidigare. Testar att köra default speed på kerneln.
     
  13. Doomdancer

    Doomdancer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har problem med Bluetooth efter att ha installerat denna. Den ansluter som den ska till bilens bluetooth men när jag ska ringa så går det inte. Jag kan bläddra i telefonboken och komma fram till numret jag ska ringa men det händer inget när jag försöker ringa.

    Är det dialern som ställer till det? Går det att byta dialer? Och i så fall hur gör man och vilken ska man byta till? Någon som vet?

    /D
     
  14. Jontew

    Jontew Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har problem med 3G. Har precis lagt in Elelinux 2.2.1 Special och efter det har jag ingen kontakt med Telias 3G-nät. Jag kan registrera telefonen på Sweden 3G men har ändå ingen kontakt. Proxyn är avaktiverad (fast det gäller väl egentligen bara wifin). Hittar ingen inställning som kan påverka funktionen. Vad kan det vara? Ska jag pröva den 2.2.1. stock istället? Fast skillnaden är väl bara temat?
     
  15. kenny.tjernlund

    kenny.tjernlund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använde special edition. Ska försöka wipe allt men det kan vara lite svårt när datorn inte känner att telefonen är inkopplad och jag kan inte komma åt någonting på telefonen.
     
  16. kenny.tjernlund

    kenny.tjernlund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder mig av Special edition. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra en wipe om inte datorn längre känner av mobiltelefonen och jag kommer inte åt någonting på heron heller.
     
  17. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Om jag minns rätt var det lika för mig. Upptäckte att man (eller iaf jag då) var tvungen att slå på rätt APN själv. Alltså gå in i Inställningar/Trådlöst och nätverk/Mobila nätverk/Åtkomstpunktnamn och bocka i Telia SE där
     
  18. Jontew

    Jontew Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade glömt APN... Nu funkar det! Skitbra ROM annars. Känns verkligen skillnad.

    /J
     
  19. Dustin

    Dustin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag kör Froyo 2.2.1 Final och är hel nöjd, som en ny lur... Har dock ett problem med Maps Brut. Har flashat in den zipfilen som skall ta bort vanliga maps och installera brut men den verkar inte göra vad den skall, har fortfarande bara vanliga kvar. Har även testat att "installera" zipen som skall ta bort Maps helt (funkar inte) och sedan testat att installera Brut zipen från första posten men allt som händer när jag startar navigationen är: "Kollar om navigering stöds"

    Någon ide om vad som skulle kunna lösa det? installera brut separat? Men hur blir jag då av med vanliga Maps och Navigation?

    Kan tillägga att jag tagit bort facebook, installerat andra fonter m.m så jag antar att jag inte gör något fel?! :)
     
  20. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Hmm har du uppdaterat den vanliga maps innan du körde remove filen ? om det är så då ligger maps på sd kortet och då fungerar det inte.Du kan alltid av installera maps uppdateringen via market sedan bör filen fungera.