[ROM]FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock/Special_Editon_Final [ROM] Uppdaterad 2010-12-13

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 23 jul 2010.

1. edge

edge Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Händer kanske 5 -10 gånger per dag för mig! Men ibland hjälper det inte att bara stänga skärmen utan man måste typ starta om hela telefonen.

2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag upplever också detta. Det är som om telefonen fastnar på den lägre klockfrekvensen (352 har jag) och när man släcker skärmen och väcker den igen så brukar den den högre frekvensen kicka igång. Har frekventa problem med detta men det har alltid löst sig via en släckning/väckning.

3. Ocean

Ocean Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hehe härligt att det inte bara är jag! På tal om detta så är även skärmens ljusstyrka väldigt låg ibland, vilket löses på samma sätt, lås och lås upp några gånger.

4. zardos

zardos Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eleinux, jag har två funderingar, först och främst så får jag inte någon av xvid spelarna (RockPlayer, arcMedia, eller yxflash) att fungera på 1.4 eller 1.3 de fungerade fin fint i första versionen, nyfiken på att vetta om detta är något problem som alla har.

Sen har jag en nerd fråga, ag skulle vilja montera system filsystemet i RW lägen by default när romen startar, nu måste jag köra "mount -oremount,rw /dev/block/mtdblock3 /system" varje gång jag ska pilla i systemfilerna, möjligt för mig att lägga in ett boot up script som gör detta åt mig?

5. edge

edge Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Håller med dig om att det verkar bero på att den inte klockar upp. Men min telefon kan ibland när man låser upp den fastna helt och man måste vänta runt 1min eller rycka batteriet! Väldigt störande!

6. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Nu fungerar keyboarden och allt utom just autocompletion, fattar inte varför, fått gå in och ta bort lite grejer som la sig som dubbletter, Spare Parts som ingår lägger sig vid sidan av den på android market.

Helst vill jag ha Engelska på systemet och kunna välja mellan Svenska och Engelska på rättstavningen, är det möjligt?

Last edited: 18 aug 2010
  7. phant0m

phant0m Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Drog in denna igen och det verkar fungera bättre än den första versionen för min del! En sak jag stör mig på väldigt mycket dock:

Jag bytte ADW mot LauncherPro direkt med .zip:en, problemfritt till en början. När jag sedan började ladda ner alla mina apps igen uppstod dock problemet, LauncherPro står inte med i installerade, utan att jag kan installera det. Men eftersom jag redan har det (antar att det är anledningen) så krashar installationen varje gång. Detta innebär att jag inte får ta del av några uppdateringar, har tex inte fått den senaste.

Hur löser jag detta på ett smidigt sätt? Måste jag flasha om ROM:en igen? LauncherPro finns inte i listan över installerade program i telefonen, givetvis.

8. dmi

dmi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag vill börja med att tacka för denna underbara ROM, men undrar om det finns ett alternativ till telefonboken som i sense, att man kan söka efter namn samtidigt som man slår in ett nr., typ T9

9. zardos

zardos Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dailer One är den som jag använder och tycker den funkar bra, gillar den inte lika mycket som htc's men den funkar :)

10. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag kan inte uppdatera LauncherPro via market. Den säger bara något om fel på signaturen. Någon mer som upplever det?
    Jag använde uppdateringen i första inlägget för att flasha bort ADW och lägga in LauncherPro men sen går det inte att uppdatera. Ska prova flasha in ROMen igen och installera LauncherPro från market och behålla ADW i bakgrunden.

Sen "saknar" jag några frekvenser i SetCPU.
    Skulle gärna vilja haft 672MHz och 254MHz ocskå eftersom min telefon inte är stabil vid 691 och är väldigt svårväckt från 245.
    480MHz hade också varit trevligt att ha när telefonen går i viloläge och man vill lyssna på Spotify via blåtand.

Så! Nu får det vara färdiggnällt för min del. ;)

Edit:
    Har flashat om ROMen nu och låtit ADW ligga kvar och installerat LauncherPro via market. Funkade utan problem.
    Så att flasha in LP och bort ADW verkar inte vara så smidigt om man vill ha uppdateringar från market.

11. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Angående svårväckta telefoner, testa ställa upp lägsta mhz.

12. danny_christ

danny_christ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

yes, how do i sign it. or how do i create something like remove_htc_ime.zip??

i want to make one package with my apps and games.

13. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

14. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

A problem with making your own package is that I don't think you'll get the link to market. So when an update is available you won't get a notification.

Google seem to have added a backupsystem of their on in 2.1 or 2.2. At least all my applications were downloaded automatically after i flashed this ROM.

15. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Det är vissa bekymmer med kärnan pga att vi inte idagsläget har någon source på 2.6.32
    den source jag använder är Ninpo´s och det är en 2.6.29 moddad.

Har själv laborerat en del med inställningar testat batteritider mm och det fungerar
    bäst för mig är 352/576 MHz ondemand samt stängt av datasynken och kör den manuellt
    vilket jag även gör på min iphone oxå pga att batteriet tar slut för fort annars.Med avstängd
    datasynk får jag en fantatisk batteritid (självklart) och mindre lagg.

Jag jobbar på att hitta en bättre kärna,har även provat Ninpo´s senaste kärnor med interactive mod
    och upplever samma svårväckt ibland men framför allt klockningen hänger inte med ibland.Har även provat
    Flykernel-09 den går inte att clocka jag lyckades ej iaf samt den kärnan lyckas inte få stöd för apps2sd
    fast jag försökte modifiera den (vet inte vilken source han använder).

Det jag inte provat är någon av feeyo´s kärnor men folk säger att de är bra,skall se om jag hinner under dan.Han har en source som han moddat och inte vill låta någon annan ta del av tyvärr.

elelinux//

16. Aniquibobo

Aniquibobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 15 Pro
    :(

Ani

17. Pegrasus

Pegrasus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grym ROM! Tackar för ett gediget arbete! Det flyter som en Texasbo i en översaltad pool! ;-)

18. C0mpu13rFr34k

C0mpu13rFr34k Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Seriously watch my video it also explains how to sign it....

19. bullgod6

bullgod6 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rootade hjälten för bara någon vecka sedan och har bara testat två ROM:s innan, och jag måste säga att denna verkligen har sparkat nytt liv i telefonen!

Kör sjukt snygga blåa senset, och allt verkar flyta på riktigt bra..
    Så stort jävla tack till dig Elelinux för att du har satt ihop denna, och optimerar den på ett kanonsätt!!

Efter att ha installerat ett par appar så såg jag att just SD-kortminnet inte minskade, utan istället telefonens internminne.. Jag gick in i App> Settings> och valde Move to SD... Då ökade teleminnet och SD-minnet minskade.. Bra!
    Det märkliga var att efter detta hittade jag App. Settings i CyanogenMod inställningarna, och upptäckte att allow apps moving ej var checkat, men att det tydligen fungerade att flytta apparna ändå... Skumt men bra antar jag!?

Kan jag tolka allt detta som att jag lyckats med partitionen och att Apps2SD fungerar som det ska?

20. smaaland

smaaland Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Underbar ROM elelinux! :D Grymt snabb är den mellan varven. Har dock lite probs med att LauncherPro hänger sig ganska ofta och resulterar senare i ett FC. Går det att fixa på något sätt så att man kan uppdatera LP genom market, eller måste man ha en till home-app då? Skulle vara sjukt smidigt.

Det kommer en del rejäla lagg imellanåt med. Kanske kan ha med synkningen att göra. Kommer ihåg att man kunde ställa alla synk-intervall för kontakter, kalender och massa sånt i min gamla 2.1-ROM, går det på denna?

Datatrafiken fungerade out of the box med, fast jag lyckas aldrig få HSDPA-anslutning utan kommer bara upp i 3G som flera andra. Har Tele2.

Mycket imponerad, keep up the good work! :D Det här kan bli riktigt bra!