[ROM] [GB] [CM7] LiquidNext 1.5.3

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Tisu, 28 jun 2011.

1. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har installerat 1.3.1, grymm ROM!

Är det någon idè att installera 1.4 eller ska man vänta på en senare version kanske?

2. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Vänta med 1.4. Den strular till dina soft keys. 1.4.1 kommer nog imorgon.

3. biomechanic

biomechanic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tar tillbaka vad jag sade om batteriåtgång tidigare dock. Jag drog ur telefonen ur laddaren idag vid 9 på morgonen och runt klockan 17 idag dog mobilen. Då har jag enbart aktivt lyssnat en del på Google Listen (kanske en timme), och kollat på två sms. Måste vara någon minnesläcka någonstans. Tidigare (2.1) körde jag med en app killer och det gick ju fint men det stod att detta inte skulle behövas i 2.3. Något att skaffa ändå kanske?

Det jag nu har igång i bakgrunden är LPP, deras twitter och facebook-widget, googles kalender-widget och google lists-widget. Twitter och facebook pollar efter nytt varje kvart. är det någonting jag missar? batteriet borde väl inte slukas så fort?

4. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Inställningar -> Om telefonen -> Batteriförbrukning. Hur der det ut där när dagen gått?

5. biomechanic

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

tar tillbaka vad jag tog tillbaka...klockan är nu nästan 7, vilket blir 11 timmar sedan jag pluggade ur telefonen....samma användning. Nu är batteriet på 64 %

Måste varit något vajsing igår...

6. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gött att det fortfarande släpps nytt till Liquid! Kan man överklocka ifall man kör denna ROM?

7. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

1.5 ute nu. Det rättar till flera saker på djupet, så denna är ingen update utan en full wipe. Verkar vara bästa släppet hittills.

8. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jepp, det är en CM7 så du kan OC till 1200 (men det kommer inte gå, 1075 är högsta jag klarat, och 998 högsta som varit stabil). Du fär även tillgång till lagfree governor vilken är den som flyter bäst men drar lite mer batteri.

9. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Verkar fortfarande vara lite problem med soft keys...

10. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enda anledningen till att jag inte uppdaterar till 1.5.1 nu är att man måste göra en full wipe för att kunna uppdatera, detta innebär väl att alla appar/inställningar man gjort försvinner?

Jag provade att göra en backup en gång för längesedan med astro file manager men då förvann alla mina apps från market efter att jag installerat en ny ROM.

11. biomechanic

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag var lite tveksam också av samma anledning, men gjorde det ändå. En hel del av appar och inställningar var kvar ändå. Och de flesta laddades automatiskt ner igen. Hoppas bara de inte släpper en ny full-wipe-uppdatering var och varannan vecka...lyxproblem :)

12. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

jag gör backup med MyBackup Pro då den kan knyta återställda appar till market så allt blir frid och fröjd :)

13. biomechanic

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ville egentligen bara säga att jag är så otroligt nöjd med den här ROM:en...innan flashningen så kändes min hederliga Liquid en smula utdaterad och jag funderade på om man skulle skaffat en ny mobil...men nu har jag ingen anledning alls. 2.3, inga problem, flyter bättre än någonsin, kunde inte var mer nöjd :) redan köpt donate-appen för LiquidNext men har nästan lust att slänga ännu mer pengar på dem med paypal :) Återigen tack till dig, Tisu för tipset och all hjälp på vägen!

14. MisterEq

MisterEq Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har också kört in denna ROM:en nu. Är grymt nöjd jag me.

Men jag skulle vilja stänga av vibrationerna på dom 4 knapparna nertill. Men hittar inte den inställningen nånstans. Någon som kan detta?

15. mippen

mippen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har installerat 1.5
    Verkar rapp och fin direkt efter installation... men....

Låter jag telefonen ligga en stund så vill den inte igång..
    Man ser att den är vid liv då mail indikation fungerar..
    Men annars så är det endast batteri ur som kan väcka den.

Någon som sett något liknande? Vad kan detta bero på?
    Ringer man till den förblir skärmen släckt... lite svårt att svara :-(

16. biomechanic

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

mippenmippen: låter som ett konstigt fel. Jag skulle prövat att flasha om. Annars är det kanske en bugg som med fördel kan läggas in i bug-trackern

MisterEqMisterEq: har letat en stund men inte hittat heller. Det finns ju en del generella inställningar för haptisk feedback i cyanogen-menyn, men inget som bara gäller dockan vad jag kan se =/ Skall leta lite mer

17. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

MisterEqMisterEq: har letat en stund men inte hittat heller. Det finns ju en del generella inställningar för haptisk feedback i cyanogen-menyn, men inget som bara gäller dockan vad jag kan se =/ Skall leta lite mer[/QUOTE]

I appen Liquidnextparts, scrolla ner till - System - Haptic feedback och boka av den helt enkelt..

18. biomechanic

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

I appen Liquidnextparts, scrolla ner till - System - Haptic feedback och boka av den helt enkelt..[/QUOTE]

Jao, kollade den med, men problemet är att den inställningen inte ger någon vibration på knapparna i dockan.

EDIT: Läste ju ursprungsfrågan helt och hållet fel :) Trodde du ville sätta på vibration på de knapparna. Men hur jag än försöker kan jag inte FÅ vibration på de knapparna.

Last edited: 11 jul 2011
  19. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Whops, jag som antog att ni menade knapparna längst ner på telefonen, inte dockan..

Vibration på bara dockan har jag aldrig haft, men det kanske finns =S

20. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har ett konstigt vibrerande ljud när jag pratar i telefonen, dom som jag pratar med hör också detta ljud :S Någon som har upplevt liknande?

Last edited: 12 jul 2011