[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by leolulz, Apr 17, 2011.

1. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det går ganska lätt att få Windows att läsa ext partitioner. Använd detta program och gnäller den något om versionen av ditt Windows är det inget att bry sig om.

2. Dagon^

Dagon^ Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tur man inte kör Windows :cool:

3. Ekke

Ekke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vart hittar jag den inställningen?

4. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det fler som har problem med att skicka mms? Kan säga att jag inte har något problem med att ta EMOT mms, men när jag skulle skicka ett häromdagen så fick jag tji. När jag försöker skicka så "förvinner" meddelandet. Om jag backar ut, och sedan tillbaka in i konversationen så ligger det kvar som ej sänt.

Har iof inte skickat mms sen jag gick över till Miui, så jag vet inte om det är relaterat till 1.5.20 eller om det varit problem sedan tidigare.. någon med samma problem, eller någon som har en lösning?

5. Soren

Soren Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har skickat mms senast i förgår. Då funkade det bra ifrån comviq. Har du provat leta upp inställningarna på internet?

6. Ekke

Ekke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade också problemet, fick tipset om att ändra porten till 8080.
    Gå in på Settings -> System -> Mobile Network Settings -> Access Point Names. Välj sedan den APN som du har för MMS och kontrollera att inställningarna är rätt.

7. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Glömde säga att det är port 8080 om man har telia, vet ej vilken port det är med andra.

8. MatDiggy

MINA ENHETER

Fick du det att funka?

9. BjF

BjF Youth Droid Medlem

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Någon som vet hur/om man får "snabbmediakontrollen" att fungera för t.ex. spotify om det är det som är aktivt?

Som det är nu kan man lyssna på nåt i spotify men om jag väljer "nästa" på lockscreenen så startas den inbyggda mediaspelaren, lite drygt :(
    Det innebär också att mediakontrollerna i bilen via BT, gör samma sak, funkade frymt fint i stock-ROM:en.

10. BjF

BjF Youth Droid Medlem

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Kan svara mig själv...
    Funkar om man ändrar default music player till spotify.
    Inte lika smidigt som stock men förmodligen tillräckligt bra i de flesta fall.

11. MatDiggy

MINA ENHETER

Kollade med tjejens mobil som också har 3, och port nr verkar vara rätt. På 3 är det Port 8799. Får det hur som helst inte att funka :(

12. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Är resterande inställningar rätt då? Kolla på 3 hemsida vilka inställningar det ska vara.

13. MatDiggy

MINA ENHETER

Kollade med de senaste APN inställningarna här, och där ser allt rätt ut. Såg på MIUI-forum att det verkar vara något problem med mms i 1.5.20, och även 1.5.27.

Vet inte om det är relaterat till mitt problem, men jag tänkte kolla när jag kommer hem.

14. MatDiggy

MINA ENHETER

Har fortfarande inte fått igång skicka mms, men det är ju ingen biggie. Försökte skicka de senaste APN inställningarna från tre:s hemsida, men det funkade inte :mad:

Nu har jag upptäckt en annan spännande sak, och det är att jag helt plötsligt bara har 33 mb internminne kvar? Har haft över 100 tidigare, så jag undrar vad som har hänt?

Kan det vara Dalvik och Cache som inte flyttas som det ska? Jag har flyttat med de kommandon som finns i faq sedan jag flashade 1.5.20, men vet inte om det funkar som det ska. Hur kan man se om det är flyttat eller inte?
    Har nytt sd-kort med 1gb ext3. Jag kanske behöver göra en clean wipe för att få allt att funka.

Ser att en del appar inte flyttas till a2sd+ som tex tapatalk, men det kanske inte är alla som kan flyttas?

Nu blev det många frågetecken här men hej.. ;)

15. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du borde kunna se det med quick system info. Sen kan till exempel inte tapatalk flyttas till sd-kortet. Prova att slå in kommandona igen och se! Har du slagit in kommandona efter att du bytt kort eller, tror nog du måste göra det men jag vet inte.

16. MatDiggy

MINA ENHETER

Jag har slagit kommandona ex antal ggr, men det verkar inte fungera. Hur ser jag vart saker och ting ligger med quick system info? App, dalvik, cache?

Vad jag kan se så används ca 350 mb på ext3-partition, men mer än så kan jag inte se..

17. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej det var det jag tänkte. Att du ser din partition först och främst och sen att den används vilket den verkar göra då ca 350 mb är upptaget av din partition. Men du har alltså i alla fall endast ca 30 mb kvar internt? Det är inte så att du har massa apps som inte går att flytta? Har detta fungerat felfritt tidigare för dig men började krångla när du bytte SD-kort?

18. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har märkt att a2sd ibland får svårt med att köra kommandot, 'a2sd cachesd' i de fallen rekommenderar jag att testa att ominstallera scriptet.

Skriv:
    Code:
    su
    a2sd reinstall
    Då har jag för mig att scriptet installerar om sig flyttar filerna och startar om annars får du göra de andra kommandona oxå.

19. MatDiggy

MINA ENHETER

Ja, det har uppstått i samband med att jag bytta sd-kort, men jag flashade även ny version av miui, så jag visste inte var det felade. Vad gör jag om det är strul med sd-kortet.. formaterar om igen och gör en ny ext?

Det skumma är att en del verkar ha hittat till ext partitionen? Jag hade lite problem att få över cache och dalvik första gången jag gick över till miui.. Hur ser jag om jag flyttat Dalvik och cashe?

Har bara installerat någon enstaka app sedan jag bytta sd-kort.

20. MatDiggy

MINA ENHETER

Jag har provat att köra a2sd reinstall tidigare idag, men fick det inte att fungera. Det var så jag fick det att funka första gången, så jag vet inte varför det inte verkar funka nu..

idéer?