[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av leolulz, 17 apr 2011.

1. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Gått från RCMix rom till denna för att det skulle vara bättre batteritid på denna rom. Och det verkar det vara och den är snabb och smidig. Så långt är jag nöjd med denna, även om jag fick ändra till LaucherPro som jag tycker är mycket bättre. :) MEN...ett problem har dykt upp och det är att jag verkar varken kunna skicka eller ta emot MMS. Försöker skicka och efter en 15-20min får jag tillbaka att de inte gick att skicka. Försöker någon skicka till mig kommer den inte alls fram. Funkade bra i RCMix rom men inte i denna. Vanligt problem eller vad kan detta bero på?

Ska tillägga att jag har laddat romen från miuiandroid.com.

2. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Hade det problemet i början med just mms, även om jag i mitt fall kunde ta emot mms. Kolla så allt ser rätt i dina APNs för MMS. Jag laddade ned de senaste från 3, men jag tror att det brukar finnas aktuella APNs i WIKIn.

Brottades ett tag med det, men helt plötsligt funkade det..

3. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Är lite nyfiken på en grej bara.. det finns en autocript för a2sd på cyanogen -och miui bygger på cyanogen, så..kanske någon vill testa o se ifall det fungerar även på miui? :)
    den heter simple2ext och finns på market i flera versioner..

4. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Hmm, fått det att funka nu. Men jag är tvungen att ha det mobila nätverket igång. Då går MMSen ut och in. Kan inte minnas att jag vart tvungen att ha det igång tidigare. Men men, har ju surf via Telenor så det är ju inget större bekymmer. :) Åtminstone funkar det nu. :cool:

5. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Är inte så säker att jag vågar testa den, då det står att den specifikt är för cm7 och inget annat. Om den vore funktionell så skulle den rekommenderas av MIUI, eller ännu bättre.. kanske implementeras i romen ;)

Vad jag vet så går det inte att skicka mms utan att ha data på, men jag kan ha fel där. Har iof alltid haft data på så jag har inget att referera till, men toppen att det funkar anyway :)

6. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Ingår det a2sd+ på den eller måste man flasha in en själv?

7. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Du måste ladda ner en terminal från market och köra ett par kommandon som är presenterade i första posten i tråden sen ska allt lira utmärkt! Välkommen!!!

8. Festan

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Nja, inte riktigt ännu ;)
    Är just nu bara i starka funderingar att köra in MIUI igen, körde det för några månader sedan men kände för att testa CM när CM7 kom ut. Börjar dock klia i fingrarna :)

Just nu funderar jag väl egentligen på om man ska ta den från MIUI, Redefining Android – MIUI Android Developers eller XJs. Någon som vet om det är stora skillnader eller är det ens några, förutom att man måste själv flasha in ett språkpaket på den förstnämnda?

9. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Egentligen är det väl ingen större skillnad direkt. Som du säger är allt i en zip på XJ:s och att man får OTA när något finns att updatera så du slipper leta och hålla koll själv. Sen tycker jag med flera att XJ:s version flyter på mycket bättre än den andra men samtidigt finns det väl lika många som säger emot. Jag pratar för mig själv och säger att den är bättre, XJ moddar lite mer och enligt mig gör den mer användarvänlig...
    Bara att prova på...

10. Festan

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Finns det ingen 2G/3G toggle på miui nuförtiden? Det fanns ju förr i tiden har jag för mig och det finns i CM vilket den baseras på. Det finns en knapp inne i menyerna men finns det ingen snabbknapp bland toggles? Visst, man kan longpressa på data on/off knappen men känns dumt att det inte finns, helst för mig som använder den relativt ofta.

Andra CM-saker jag saknar i miui är att widgetar grupperas och att man kan reboota direkt i recovery. Tycker själva reboot och shutdown systemet känns konstigt, att dom knapparna finns i toggles.

Gick tillbaka till min nand-backupade CM för nu men kommer förmodligen att ge MIUI en seriös chans ganska snart.

11. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Data on/off är väl 3G/2G?

12. Festan

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Nu testade jag aldrig att trycka på dom pilarna men i vanliga fall är data on/off att stänga av/sätta på data. Det jag är ute efter är att switcha mellan 2G only eller både 2G/3G beroende på täckning. Det finns vissa områden som har kass 3G täckning och då brukar jag sätta endast 2G på för att inte batteriet ska slukas och att jag ska ha täckning över huvudtaget.

13. Dagon^

Dagon^ Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Någon som har ett bra tips på att förlänga batteritiden?

14. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Om du långpressar på Data i toggles så kommer du till Mobile Network Settings och kan ändra därifrån. Visst, det kanske inte går lika snabbt som att ha det i toggles, men om det är det som avgör om du kör MIUI eller inte så är det lite konstigt o_O Skulle nog säga att det som är bra med MIUI mer än väl uppväger för det ;)

Smaken är som baken, och tur är väl det. När du bestämmer dig för att prova MIUI igen så är du välkommen tillbaka! :)

15. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Upplevde att min batteritid med tiden bara blev sämre och sämre, men efter en ofrivillig wipe av data så passade jag på att optimera batteriet. Jag laddade det till max, körde wipe batt stat i recoveryn, laddade hem appen Battery Calibration och kalibrerade. Fick mycket bättre batteritid efter det. Nu behöver jag inte ladda telefonen direkt när jag kommer hem från jobbet (efter att det har laddat under natten), och klarar mig även utan att ladda den över natten igen. Visserligen kan det vara lite dålig juice då, men då är det bara att ladda.

16. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag har aldrig haft en så pass bra batteritid som med miui och jag har inget gjort mer än att wipea allt när jag la in den från början. Jag har allt igång med all sync som går och relativt frekvent.
    Är du säker på att det är romen som suger batteri och inte något annat?

17. Dagon^

Dagon^ Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Ganska säker. Det enda som ligger igång annars är en datumvisning med Minimalistic Text.
    Har aldrig datatrafik igång mer än som hastigast under dagen och den konsumtionen har jag under kontroll. Det är all idle time som jag är brydd över :/

18. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Vilken version har du installerad, inte är det 1.4.15?? Tycker nog i så fall att du ska flasha till 1.8.5 och se...

19. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jaha XJ funderar på att lägga av... det kunde man ge sig fan på nu när jag har hittat en rom som är bättre än allt annat... får hoppas att kineserna får det att rulla som XJ!

20. Festan

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Hur gör ni som håller er uppdaterade när ni flashar med appar som ligger på sd-ext? I CM så stannade ju S2E appen och allt man hade skickat över till sd-ext kvar där så länge man inte gjorde en full wipe men jag antar att det inte gör det när man flashar om miui, att man måste göra om a2sd kommandona vid varje flash?

Ska köra MIUI en stund nu för att göra MatDiggy glad ;)

Last edited: 6 aug 2011