[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av leolulz, 17 apr 2011.

1. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Då hade jag flashat om romen med wipe på cache och dalvik... är ganska smidigt och så förlorar du inget!

2. hallebubbsan

hallebubbsan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok, provar, wipade innan också. är säkert routern bara för det -.-

det går inte att få internet via usbkabeln om man har internet på datorn man ansluter till?

EDIT: är det Wipe data/factory reset eller wipe cache nåt man ska ta?

Last edited: 13 sept 2011
  3. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Installerade nyss MIUI_XJ_A2SD_1.9.9_2.3.5_Final_Signed, men får fan bara force close på allt. Theme manager, file explorer etc etc.. Vad fan har gått fel?

4. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Wipe och omflashning löser säkerligen det problemet. :-)

5. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Gjorde precis det och det verkar fungera bättre.

Nu har dock nästa problem kommit upp. När jag ska ladda ner en del appar i market så händer ingenting, det står bara "Starting download.." men ingenting händer. Har provat att avbryta nerladdningen för att sedan starta den igen men det händer fortfarande ingenting. Någon som sitter på en lösning?

Fråga 2: Vilken radio rekommenderas?

//dek

6. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Kan säga att jag får samma meddelande. Har aldrig haft problem med wifi förut så det måste vara något med den här versionen tyvärr. Har kört två omflashningar varav en var data/factory reset :(

Får kolla om det finns någon fix som löser detta..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

7. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Gå till appen downloads. Längs ner ska Download usling wifi var urbockad. Ser det rätt ut skulle jag rensa cache och data i Manage Applications i settings.

Har aldrig bytt varken Ril eller Radio. Har aldrig haft behov då det funkar grymt som det är för mig. Verkar vara marginell skillnad mellan de olika radioversionerna när jag läst om det.

8. blitz

blitz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har googlat lite för att försöka ta reda på vad skillanden är mellan de olika MIUI rommarna, men hittar inget vettigt. Finns säkert något i denna tråden men orkar inte lösa igenom hela.
    Skulle uppskatta det väldigt mycket om någon kunde snabbt kort beskriva skillanden mellan de tre olika.
    Kör just nu rommen från Miuiandroid.com och tycker att den snurrar på bra, men man vill ju alltid ha bättre :)

9. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Någon som vet hur i helvete jag lägger tillbaka programikonerna på homescreenen? Flyttade några program från interna minnet till sd kortet och nu försvann programikonerna och det verkar ju inte gå att få tillbaka dom? Ha-ha.

10. hallebubbsan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

blir mobilen unrootad när man flashar in miui?

11. hallebubbsan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

men jag kom in på ett öppet nätverk jag hittade idag på jobbet. måste nästan vara nåt fel med min router då?

12. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Nej.

Sen att wifi inte funkar hemma hos dig...testa byta kanal.

13. hallebubbsan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vrf vill inte mybackup root funka då?

14. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Skillnaderna mellan miuiandroids och miui.us är mig veteligen minimal då båda är mer eller mindre rena översättningar från orginalromen. Små saker är tillagda som tex boot-animation och forumappar. Annars ska det inte skilja så mycket.

XJ's är inte heller så olik till look och utförande. Det skilde mer tidigare då XJ's version hade inbakat språkpaket, och hade även OTA uppdateringar. Detta har nu även både miui.us och miuiandroid. XJ har däremot ett större urval för lagring på sd, och har även galleriet från CM7 inbakat i romen.

Kortfattat kan man säga att dom har mer gemensamt än vad som skiljer dom åt ;)

Va? Hur flyttade du dom, var det via terminal eller via froyo a2sd? Ser du dina appar i Manage Applications? Har du provat att flytta tillbaka dom? Har inte varit med om det själv, och då har jag flytta appar både hit och dit. Skumt..

Svar Nicklas Erik Johan ;)

15. hallebubbsan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

säker? isf hatar mybackup root mig. provar ominstallera nu iaf. btw så funkade det att byta kanal i routern :P

16. hallebubbsan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

va inget :P hittade inställningen till, fan va lätt det kan va ibland. -.-

har en annan dum fråga: finns där ingen typ app drawer?

17. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Samma sak för mig. Öppet wifi på mitt jobb funkar hur bra som helst o_O
    Tror inte att det har med din router att göra, för jag kör min tab på samma nätverk och den funkar hur bra som helst.

Kan det vara något med WPA/WPA2 som gör att den inte tar sig igenom.. Skulle tro att det är versionsrelaterat, för jag har aldrig haft problem tidigare..

Aha, skumt att det ändrats. Ska testa när jag kommer hem..

Inställning kom med 1.9.9 ;)

Du kan skapa en appdrawer om du känner att du har behov av det. Antingen som kör du ett home-alternativ typ LPP, eller så skapar du en mapp som du lägger i din dock, och lägger alla appar i den.

Har personligen aldrig gillat appdrawern i Android sådär jättemycket och har hellre de appar jag använder på homescreen eller i mappar. Smaken är som baken och allting funkar så länge man är nöjd med sin setup :)

Last edited: 14 sept 2011
    hallebubbsan gillar detta.
  18. hallebubbsan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

men var hittar jag alla mina appar då? då måste jag ju ha alla appar ute på skrivbordet hela tiden och flytta omkring dem? vad händer om jag tar bort en app/ikon från skrivbordet avinstalleras den då ?

19. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Att scrolla upp och ned i appdrawern eller höger vänster på homescreen är för mig samma sak. Det jag gillar med Miui är att man kan lägga appar som hör ihop tillsammans, till skillnad från en appdrawer där det hamnar i bokstavsordning.

Om du tar bort en app från homescreen så avinstalleras den ja. Om du vill få bort den utan att avinstallera kan du döpa en mapp till misc och slänga allt skräp där. Annars får du frysa dom med tex Titanium backup.

20. hallebubbsan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok, nu lyckades jag göra backup restore och fick tillbaka allt(appar och bilder) men nu får jag en massa force closes på googles grejor typ som gmail å sånt. så nu ska jag flasha in det igen och bara köra backup på mina kontakter, sms och foton. sen ladda ner de appar jag vill ha. ska jag då köra de commandona i terminalen fore jag börjar installera appar?