[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by leolulz, Apr 17, 2011.

1. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Är rätt sugen på MIUI igen men det är några saker jag stör mig på, går dom lösa?

- Webbläsaren suger (ibland vill den in på kinesiska sidor!??)
    - Vissa appar känns sega att starta i MIUI, lösning?
    - Vilken version rekommenderas av MIUI, XJ's eller MIUI egna?
    - Hur är det med batteritiden?
    - Vilken keyboard + svensk ordlista funkar bäst ihop med MIUI?
    - Kommer någon stabil version snart av MIUI igen?

2. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan inte svara på alla frågor, men på vissa.

Webbläsaren: Ta ner någon annan, te.x. Dolphin HD.

Har inte upplevt att appar är sega att starta, det beror nog mer på att luren arbetar med annat i bakgrunden, t.ex. uppdaterar nån app eller så.

Jag kör alltid den senaste, just nu är det väl 1.9.23 tror jag.

Batteritiden upplever jag som bättre, jämfört med t.ex. LeeDroid.

Jag använder Swift-X som keyboard. Du laddar ner appen och väljer vilket/vilka språk du vill ha i inställningarna. Dessa språk laddas sedan ner. Jag skriver mycket längre sms / whatsapp-inlägg nu jämfört med tidigare tangentbord jag använt.

Stabil version... Jag tycker nog den jag har nu är rätt stabil, men jag vet inte vad MIUI-folket har för planer.

johand74 likes this.
  3. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

1. Att din läsare vill in på kinesiska sidor låter inte rimligt och känns som om en reflash är nära. Prova annars nån av alla browsers som finns. Dock fungerar stock för mig så det känns som om nåt är galet med din.
    2. Inga ska kännas sega, har aldrig haft så snabb uppstart som miui kommer med så än en gång, nåt galet är det.
    3. Finns egentligen bara den från Kina och sen så har Mark på miuiandroid.com översatt den, sen så har XJ på xda tweakat sin lite mer men nu för tiden är dom ganska lika med OTA och endast en fil att flasha.
    4. Jag anser att det endast är oxygen som kan mäta sig med miui. Miuis batteritid är helt fenomenal, i alla fall på min miuibestyckade desire.
    5. Jag flashade in htc_ime som finns att ladda ner från XJ xda, fungerar klanderfritt, sen så har du även gingerbreadbordet med svensk lista att ladda ner, även detta mycket bra.
    6. Får man romen att fungera vilket jag tycker dom gör hela tiden så är den oerhört stabil.

En reflash med wipe på dalvik och cache brukar lösa en hel del problem OM dom uppstår!

johand74 likes this.
  4. kapten.nilu

kapten.nilu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

kort fråga, om man råkat flasha in en typ rumänsk språkig version av 1,9,3- hur navigerar jag enklast till språk?

5. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör nu på xpart delvis för att den skapar internminnet automatiskt så man inte behöver använda terminal, genialt!

Iaf... när jag trycker av knapplås så jag kmr till lockscreen när jag ska använda telefonen så tar det 0.5-1 sekund längre att få igång skärmen. Jag misstänker att det är så för att jag använder minneskortet nu för att xpart använder den hela tiden? Jag kan störa mig på små saker, och sånna saker få mig att byta rom :(...

Ideer?

6. speakman

speakman Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det någon här som kör den officiella romen från miui.com? Kör just nu MIUI.us (halkade in där och blev kvar) men är lite sugen att prova den officiella.

Undra om det går att gå från 1.9.23 från MIUI.us till 1.9.30 från MIUI.com? Har även MIUI.com stöd för OTA?

7. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror att du måste flasha om till rom med engelsk översättning, förutsatt att den versionen du lagt in inte har flera språk inbakade.

Sökvägen om du ska ändra språk är settings/system(mittenmenyn)/sedan är det andra raden under andra rubriken/sedan klicka på andra fältet, och där väljer du språk. Har du tur hittar du Engelska där.

Är inte så insatt i xj's och framförallt inte i just xpart versionen, men om du upplever det som ett problem är det bara att återgå till en annan version där du får flytta data till ext manuellt. Går ju ganska fort, och det är synd att byta rom för en sådan sak om du ändå gillar miui :P

Kör ganska konsekvent med rom från miuiandroid. Den är cleanast i mina imo, men det finns nog många som har andra åsikter.. man har ju sina favoriter :)

Det är inga problem att gå från miui.us till miuiandrod. Kör bara wipe som vanligt och flasha. Glöm inte att göra en backup bara.. man vet aldrig!

Miuiandroids version har samma typ av OTA som miui.us. Det är miui.us som har hjälpt miuiandroid med OTA så det ska inte skilja.

kapten.nilu likes this.
  8. stayfrosty

stayfrosty Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som har problem med att telefonen klagar på att det är för lite internminne när man skall uppdatera appar? Jag har ca 80 mb ledigt.Vissa går att uppdatera, andra får man direkt fram meddelandet att det inte finns tillräckligt med utrymme.

9. johand74

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Provar senaste MIUI 1.9.30 nu men får inte nya market att funka, går ej ladda ner appar!
    Står bara loading, hatar nya market!

10. fireon

fireon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Nya market har fungerat mycket bättre än gamla för mig i över en månads tid...

prova att googla på "new market 3.1.5 xda" och ladda ner den, installera..det är absolut senaste versionen av market som ska vara lite snabbare än 3.1.4...

hittade länken här förresten: [App] Android Market 3.1.5 - xda-developers

Last edited: Sep 30, 2011
  11. fireon

fireon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Härligt, vore nice med en mtz sen! :)
    Något som vore bra där isf är en ny ikon för mapparna. Tycker att mappar ser lite för små ut i förhållande till vanliga genesisikoner. Dem är ju genomskinliga istället liksom.

Du får gärna göra Vexillium ikoner också, använder det paketet mest nu, speciellt eftersom att så många appar redan har ikoner och att det uppdateras konstant. Om du ser att jag slänger in en request på miuiandroid.com's forum så får du gärna hjälpa till!

Keep up the good work! :)

12. MatDiggy

MINA ENHETER

Tack!

Ny ikon för mapp är redan gjord, du kan se den här . Du kan även se några av de ikoner som jag gjort.

Ska försöka att göra lite Vexillum så småningom om, men det är ganska många som gör ikoner där. Så det är lite mer stiff competition än till Genesis, där det typ bara är jag tror jag som gör ikoner för tillfället. Kommer få med mina i nästa uppdatering av temat, så det är nice.

Ska ta mig i kragen och få upp mtz i helgen om jag får loss lite tid.

13. MatDiggy

MINA ENHETER

Prova att rensa data i settings/applications. Har märkt att det hakar sig ibland när man flashat ny version, speciellt när man använt miui backup. Brukar funka efter det. Tycker att senaste uppdatering är klar förbättring, och jag saknar personligen inte gamla market.

14. johand74

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Men det är ju market 3.1.5 i nyaste miui 1.9.30 redan och den funkar inte alls! Har lyckats ladda ner 2 appar efter ha väntat 5 min....loading.....Och nu går det inte alls!

15. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Prova att gå in i downloads appen och se till att "Download using Wi-Fi" INTE är ibockad.

16. MatDiggy

MINA ENHETER

Jag vet inte om det är något som har hänt med market. Kommer helt plötsligt inte åt mina appar :(

Kan säga att jag inte flashat 1.9.30 ännu. Market funkade tidigare i veckan, men nu är det tvärstopp och sjukt segt. Ska lägga in nya versionen och se om det blir någon skillnad.

Provade cloud backup för första gången idag, och tyvärr kunde inte spara tex appar. Det var en ganska begränsad version för backup i molnet, där man kunde backa upp kontakter, meddelanden, samtalshistorik osv.. inte riktigt det man ville åt. Hade hoppas att den skulle se lika dan ut som den "vanliga" backupen.. men icke sa nicke.. Kanske blir bättre framöver.

17. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej igen sköna tråd.

Du jag har ett problem. Har tagit bort batterystats.ini eller vad batterikali.filen heter men jag har fortfarande en telefon vars batteri känns okalibrerat. När jag når 15% gränsen och den varnar för låg batterinivå så dröjer det nog inte mer än 20-30 minuter utan att jag använder telefonen innan den burrar till i fickan och är avslagen.

Då tar man upp den och av ren reflex så försöker man starta den. Då boot loopar den hela tiden tills man tar ur batteriet.

Någon som har svar på hur jag löser dessa problem?

18. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Fuck, bootloop när jag skulle gå från 1.9.23 till 1.9.30.......

19. leolulz

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Här är en tråd på xda som beskriver noga hur du kalibrerar ditt batteri :)

[UTILITY] Battery calibration tools - Page 34 - xda-developers

jenordfoto likes this.
  20. leolulz

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Installerade du några speciella mods när du uppdaterade?