[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av leolulz, 17 apr 2011.

1. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Då har jag inga fler ideér :) Kanske har löst sig i nästa uppdatering för dig...

johand74 gillar detta.
  2. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Amen vad händer här? :)

Är det du själv som översatt, eller är det lite jobb i PS ;)

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

3. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Det är eget översatt absolut inget PS här :) Kör det för tillfället på min telefon. Men det tar sin lilla tid så. Blev glad när jag äntligen översatt hela framework'et på ca. 1400 rader men kom sen in i Settings som var på 1600 rader menmen, jobbar så ofta det går på att översätta mer :) Så blir väl kanske en release inom en snar framtid om jag hinner med det parallelt med skolan :)

MatDiggy gillar detta.
  4. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Grymt jobbat måste jag säga! Jag är imponerad faktiskt :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

5. speakman

speakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tack, det där kände jag inte ens till!

6. speakman

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

7. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Decompilar och ändra resource filerna :P

Vad jag vet så är crowdin inte speciellt up to date? Angående svenska översättningen iallafall. Men ska ta en titt på det när jag kommer hem.

8. BjF

BjF Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    ext partition

Försöker skapa mig en ext-partition på minneskortet med hjälp av ROM-manager.
    Men får följande meddelande då telefonen bootar upp i recovery:

"can´t mount /dev/block/mmcblk0"
    "no such file or directory"

Jag får även detta felmeddelande om jag försöker installera OTA-uppdateringarna av miui.

Dock säger den några rader längre ner att SD-kortet är monterat så kortet verkar bli mountat men den fortsätter inte till nån formatering.

Någon med nåt tips?

Last edited: 4 okt 2011
  9. speakman

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vilket innebär mer exakt? Ligger resource-filerna direkt i zip-arkivet eller måste man extrahera varenda apk?

Det skulle man nog kunna råda bot på. Vore kalas att kunna erbjuda t.ex. Miuiandroid.com färdiga filer för svenskaöversättning. Med hög kvalité på språket. ;-)

10. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag dekompilar apkn och tar fram xml filerna där ur, sen när översättningen är klar så recompilar jag och kopierar resurce filen in i apkn med winrar.

Tvivlar på att de skulle vilja ha med ett svenskt språk i sin release, de har ju inga andra språk än engelska och kinesiska i sin rom, kinesiska är ju kvar eftersom det trotsallt är en kinesisk rom ;-)

Vem vet, kanske blir en mini rom tillägnad swedroid tillslut :)

Sent from my HTC Desire

11. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Vore inte dumt det :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

12. morck

morck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vart ställer man in Governor, hittar inget CPU-setting i denna rom. Finns det ingen?

13. Vallenexus

Vallenexus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dum fråga, men hur lägger man till widgets på hemskärmen och hur kommer man till menyn? Annars verkar det helt magiskt.

14. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Widgets: Långtryck på en tom plats på skärmen så får du upp alla widgets i skärmens nederkant.

Menyn: Tryck på telefonens meny-knapp. Eller hur menar du?

15. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Om du syftar på appdrawer när du säger meny så finns det ingen i miuis launcher, allt läggs på din homescreen. Du kan dock ladda hem tex. Go launcher eller launcher pro om du vill ha appdrawer.

Sent from my HTC Desire

16. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Jag har skapat en mapp jag kallar för "Unsused apps".

I den mappen lägger jag allt jag sällan eller aldrig behöver starta, t.ex. PicSay Pro. Den appen använder jag förvisso rätt mycket, men bara genom att skicka bilder till den appen med kamerans dela-funktion.

På det här sättet ser jag bara de appar jag vill starta.

17. speakman

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Av vilken anledning? Svenska locales finns ju ändå med i själva Android. Det är ju bara översättningarna som saknas för att den ska kunna bli helt svensk.

Låter lite onödigt att göra en ROM enbart med den ändringen. Mest pragmatiskt torde vara att vi alla hjälps åt att översätta och sedan försåg Miuiandroid eller annan med den informationen. Eller MIUI.com om dom skulle vara intresserade.

roocket gillar detta.
  18. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    För att de är en av alla fan-pages som finns till MIUI. Som du t.ex. kan se på MIUI Official Site så är det länkar till olika fan-pages som har översatt till ljust ett specifikt språk.

Svenska finns med i själva android ja, men detta är en modifierad version så svenska finns inte med som standard här.

Men visst jag håller fullständigt med dig, det skulle vart mycket lättare om alla språk låg i miui.cn's rom från början. Dock så antar jag att de innebär extra jobb för dem, det verkar flyta på bra som det gör nu faktiskt men visst. Så visst det är en möjlighet att kontakta dom i kina, men de har fortfarande bara kinesiska i sin ROM (tror dock de börjat rulla ut på engelska också eftersom deras MI-ONE telefon finns runt om i världen).

Det jag menade med en swedroid miui version var med att rulla ut ROMen färdig så du inte behöver flasha flera .zip's (alltså miui rom från annan sida + ett språk paket härifrån). I stort sett de andra MIUI versionerna har endast språket som skiljer åt mot MIUI.cn's originalversion.

19. speakman

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

En fördel med att få in svenskan i t.ex. Miuiandroid istället vore att vi kunde ta del av deras OTA-stöd. En himla trevlig finess om jag får säga det själv.

Men det är klart, om vi lyckas sätta upp en egen OTA-tjänst för den svenska varianten med ungefär samma release cycles så hade det väl funkat det också.

Någon som vet om översättningen av t.ex. Miuiandroid sker helt öppet? Eller när börjar de översätta? Det vore nämligen najs om vi isåfall hade automatiserat så mycket som möjligt, t.ex. att så snart det finns färdigt från Miuiandroid så laddas deras hem automatiskt och översättningssträngarna extraherades scriptledes och publicerades i någon webapp som vi alla sedan kan hjälpa till med att översätta.

Ska det vara en hit så måste man minimera "time to market"...

20. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jo visst är allt enklare om det automatiseras så mycket som möjligt. Men detta är endast ett litet projekt som jag gör för skojs skulle och även för kunskapens skull. Har inte tänkt att det skulle vara helt top notch eftersom jag inte har tiden till det. Men eftersom ingen har översatt det till svenska så tänkte jag att det blir två flugor i en smäll :) Jag kommer iallafall släppa sakerna i mån av den tid jag har över.

Sent from my HTC Desire