[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by leolulz, Apr 17, 2011.

1. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, ska testa den iaf, men i värsta fall får det bli gb-versionen då.. :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

2. Oggie

Oggie Kid Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    Internminne problem

Hej, kör miui 2.3.30 och har problem med lågt internminne.
    Får problem att installera större appar och att uppdatera.
    Har flashat darktremors script och kört kommandona från första sidan.
    I inställningarna står det a2sd 0.94 Gb tillgängligt 680mb.
    Tillgängligt internminne är ca 50mb.
    Vad tror ni om en formatering och flasha rom + dt script igen?

3. MatDiggy

MINA ENHETER

Tror inte att problemet löses genom att formatera om ditt sd. 50mb ska räcka gott och väl och systemet börjar gnälla först när du hamnar under 15mb. Du verkar ha flyttat ca 320mb till din ext.part, så ditt a2sd verkar funka som det ska.

Det finns ju en begränsning på hur stora appar du kan ladda ned i Desire, men jag kommer inte riktigt ihåg vad gränsen är. Har för mig att det finns en fix för det dock.

Brukade själv ligga runt 50mb i internminne med ca 80 appar installerade, men minnet äts långsamt upp av cache som byggs upp. Brukade rensa min cache med jämna mellanrum med tex cachecleaner eller Quick system info, och brukade då hamna åter på 50mb.

Vill du har mer internminne får du ändra din partitionstabell med en en annnan hboot tex cm7r2. Är inget proffs på det men det finns beskrivet på alpharevs hemsida http://www.alpharev.nl

Lycka till ;)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

4. MatDiggy

MINA ENHETER

Ingen mer support för Desire GB. Sista release 2.4.13!

Då var det tyvärr spiken i kistan för vår kära Desire :cry:

MIUI China lägger ned utvecklingen av MIUI GB till förra generationens mobiler:

Nexus One
    DesireZ
    Desire
    Samsung Captivate
    Samsung Vibrant

http://miuiandroid.com/community/threads/end-of-life-announcement-for-the-following-roms.16243/

Det har varit en sjukt rolig tid här i forumet för MIUI till Desire, men någon gång tar det slut, och nu är den tiden här. Tråden har verkligen dött det senaste halvåret, men jag tänkte ändå att jag skulle posta länken till den sista uppdateringen till Desire som ett värdigt slut.

Sista version hittar du här

Har skaffat en One X, och förhoppningsvis så ses några av oss i det forumet :D

Pz

5. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

MatDiggy min gamla vapendragare i miuitrådarna. Hur är läget? Jag är tillbaka från den mörka sidan där jag höll till i ett halvår. Nu kör jag SGS2 men fortfarande miui dock, svårt att lämna en rom som är så pass bra. Du kör HOX ser jag, till och med du lämnade desiren till sitt öde:) Vad är på tapetern nu för tiden? Du kör miui eller?

6. MatDiggy

MINA ENHETER

Hallå, kul att se dig här igen!

Jodå, jag såg att du hade bytt upp dig från din Ray, och att du hade slängt in MIUI direkt hehe. Grym lur du har valt, och hade det inte varit i brytet för ny lur, i samband med att det släpptes en massa nya high-end lurar så hade jag nog valt en SGSII också. Nu blev det en Hox, och jag älskar allt med den förutom batteritiden, som lämnar en del att önska.

Har haft ett galet schema tyvärr, så jag har inte haft så mycket tid att pilla med den, och har inte ens låst upp den ännu faktiskt (har skaffat konto på htc-dev iaf). Håller stenkoll på MIUI och det har precis kommit en ny uppdatering till Hox, men den är fortfarande i beta tror jag.

En sak är säker, MIUI kommer åka in förr eller senare.. Once you go MIUI, you never go back ;)

Min Desire kör jag MIUI ICS, och den börjar bli riktigt bra (dottern ska ha en telefon med en rejäl rom när det är dags) :D