Den är väl ungefär likadan då jag testat både stock och wolfbreak's. Du får med Wolfbreak's: * Root * Bravia Engine * Bättre FPS * Flertalet tweaks * Slipper en massa onödigt skit
Det enda problemet med TW Gingerbread är det ljudproblem som flera användare på xda också nämner. Det liksom hackar lite grand. Hoppas det kommer en buggfix snart.
Hoppas verkligen det, annars är körd ingen som tröttnat på 2.3 och vill byta tbx måste ha wifi till plattan
Finns det någon tft (flash) fil för TW? Så att man bara kan lägga in den utan att downgrajda och roota?
Ännu en hotfix med lite goodies. xda-developers - View Single Post - WB-XPERIA TW Gingerbread | Speed&Hotfix 005 | 100% Mobile Bravia | 31/7/2011
Jag drog in Wolfbreaks 2.3.3 ROM Men strömkontroll-widgeten vill inte fungera och statusbyte-widgeten finns inte? Finns den tillgänglig som apk att bara lägga in?
Om jag nedgraderar till 2.1 igen har jag fortfarande kvar senaste kernel och rätt basband från 2.3.3?
Varför undrar du? Inget illa menat men det ända du ska ha 2.1:an till är för att lägga in xRecovery så du kan fixa in WB romen och därefter flasha in 2.3.3 igen. Basbandet och kernelen kommer med i 2.3.3 firmwaren så inget att oroa sig för att man skulle missa nåt av dem. Denna guiden hjälpte mig att fixa allt lätt och smidigt:[HOW-TO]Install a 2.3.3 prerooted ROM (Wolfbreaks or EWJet etc.) - xda-developers Telefonen fungerar extremt smidigt och är underbart rapp förutom om man räknar med inputlagget som blir med skärmen tråkigt nog
Anledningen till att jag frågade är att jag antog att man måste nedgradera till 2.1 för att flasha in denna version. Trodde att kernel och basband ställde till det i så fall. Ska testa i alla fall.
Har laddat ner WB 2.3.3 men hittar ingen flashfil för kernel/basband. Den går inte att ladda ner via länken på första sidan. Jag kanske har fattat helt fel men måste jag inte ha den filen för att få rätt kernel/basband för 2.3.3?