[ROM/Guide]WB-XPERIA TW Gingerbread 2.3.3 | V7 BETA4 ute på XDA

Diskussion i 'Xperia X10 - ROM-filer och utveckling' startad av Nagarebozhi, 17 mars 2011.

1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Mm... håller med. Men under de 10 minuter som jag ända hade den installerade i mobilen så kraschade den ideligen. Mobilen var obrukbar. Skärmen frös, och mobilen starta om. Jag räknade upp till 6 omstarter kan varit fler. Så tweaksen kände jag inte direkt av... hehe. Har ju misstänkt tidigare att det varit något fel på mobben, men har försökt lämna in den ett antal gånger hos 3, men de har saknat utbytesenheter varje gång jag varit inne.

2. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Funkar native WiFi Portable Hotspot?Alltså dela internet utan appar som barnacle osv.
    Och vad tjänar man på att låsa upp bootloadern? jag har fortfarande inte fattat det :o och ska man öppna bootloadern före eller efter man fixar romen?

Last edited: 19 september 2011
  3. Grotesco

Grotesco Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Ja det funkar ju lika bra som i native i 2.3.3

4. Grotesco

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Batteritiden börjar bli bättre på min
    Jag har tagit bort t.ex. Facebook push till varannan timme
    GMail push är fortfarande på
    Men bakgrundssynk av twitter mfl är avstängt.
    De senaste dagarna jar jag haft massiv batteriläckage, men idag börjar det se hyfsat ut och den kommer ner i deep sleep igen

[​IMG][​IMG]

5. Mupster

Mupster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 5
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    någon som vet hur pass mycket bättre bli batteritiden med denna rom i jämförelse med 2.3.3 stock ? :)

6. Nikorasu

Nikorasu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kör v5 nu med stock kernel, är det någon som är sugen på att beskriva uppgraderingen lite kort bara? Kan jag ligga kvar på min kernel och enbart flasha in v6 eller hur är förfarandet? Doomkernel är jag osäker på vad den gör och hur jag får in den (flashtool?)...

Att få in nya romen verkar inte vara något problem, men doomkernel är jag nyfiken på och vad den tillför. Radioman? :D...

Last edited: 19 september 2011
  7. frosty_aw

frosty_aw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ngn annan som har problem med att ringsignalen inte loopar, den ringer bara en gång? Har försökt leta efter en lösning utan att lyckas, än. Verkar vara fler som har haft problemet.

edit: Svarar mig själv, var tvungen att göra enligt denna xda-post:
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=7093748&postcount=354

Dvs, lägga till metadata till ogg-filen(ringsignalen). Då blir det loop. Lite märkligt att inte så många fler än jag har detta problem.

Last edited: 26 september 2011
  8. Grotesco

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Har du provat version 6? Jag sitter här med nerladdad 6.0.0s och funderar på att flasha. Men jag har läst om lite mystiska fel i xda-tråden

9. Radioman62

Radioman62 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hejsan
    Grotesco PM'ade mig om detta och när jag var på väg att trycka i väg ett svar... så tänkte jag ge det här i stället så fler ev. kan ha nytta av det.

Version 6 är bara att flasha in som de tidigare. version 6s för standard Kernel och 6c med Custom Kernel (Dooms senaste Kernel för "locked bootloaders")
    Det är nog förresten bara småfilande han gjort den gode wolf. Små förändringar från 5'an, t.ex. en del som han glömt lägga till i första vändan på 5'an som inte kom med på nya nedladdningsstället Filesonic men som fanns på det andra hämtningsstället osv. Han filar fram och tillbaka på Dalvik Cache mm. i filen build.prop (ligger i mappen /system/)

Jag har haft problem med minneshanteringen i femman och sexan. Efter någon eller några timmar så ser jag ingen text i notifikationerna eller i dialoger med knappar. Endast ikoner och ramar. Oftast har jag då ganska mycket mer minne över än normalt.
    Jag ha nu plockat bort ett "tweak" som wolf lagt in i autostarten (i mappen etc/init.d) Det verkar som det blev bra nu. Det är filen 14vm och jag vet inte exakt vad den gör men i första kommentaren i filen så står det #virtual memory tweaks

Jag tror faktiskt att GB är såpass moget i sin minneshantering och applikationsdödande mm. att man skall vara försiktig med "tweaks" där.

För övrigt är det inte något som inte fungerar vad jag hittills sett. Har testat det mesta tror jag. Många har alla möjliga problem eftersom de antagligen gör fel. Sedan har det haft betydelse vilken ordning man lägger in addon programmen, man måste göra dalvik cache rensning, sätta rättigheter osv i xrecovery. Jag har också inledningsvis haft något mankemang med någon FC. osv.
    Jag rekommenderar Wolbreaks standard version eftersom många har problem med överklockning och underspänning med Dooms custom Kernel osv.
    Här måste man själv smyga fram med vilka spänningar ens egen telefon klarar och även vilken överklockning den klarar. Jag kan öveklocka min telefon till 1.28gHz men inte på några villkor med de standardspänningar som WolfBreak föreslår. Jag måste lägga på 50mV för att inte få reboot eller WLOD.

Jag kör normalt heller inte överklockning. Det gör jag ibland med mina Tasker profiler, men det är en annan sak. Nu blev det ett lååångt inlägg. Hoppas någon fick ut något av det.

Grotesco gillar detta.
  10. Radioman62

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Wolfbreak standard --> kör in version 6.0.0s via xrecovery
    Wolfbreak Custom Kernel --> kör in version 6.0.0c via xrecovery
    Denna har en del problem med. telefonen bootar inte. Då får du köra med standardversionen.

Doom tillför kontroll av spänningar till processorn vid olika klockhastigheter och möjlighet att underklocka och överklocka. Säkert en del annat smått också som jag inte kan ännu ;)

11. Grotesco

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag provar väl att lägga in den, och sen lägga på det som saknas. Tydligen har jag inte bravia+xloud i 5:an vilket jag trodde att det ingick. Har laddat ner installationszip för v 6.0

Men jag gör det i morgon så att jag inte behöver sitta hela natten om det skiter sig ;)

@Radioman jag har inte haft de minnesproblem du beskriver i. Flashade v5 i förra veckan på en stock SE.

12. Radioman62

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det är möjligt att det hänger ihop med Doom kerneln, eller att jag använder en hel del profiler till Tasker.

Sent from my X10i using Tapatalk

13. Mupster

Mupster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 5
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    måste fråga, jag har precis lagt in denna rom samt flashat in theme chooser o live wallpapers. men det enda som ändrar färg är bakgrunden. hade hoppats att det skulle bli som på dom nya mobilerna där hela telefenens färgschema byts ut. det har inte blivit så för dig eller ?

14. Grotesco

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Nu har jag gått från 5 till 6. ;-)

15. Radioman62

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Stock eller Custom?

Jag har precis nu flashat om alltihop till version 6 Stock och skall utvärdera den någon dag. Får f..n inte bort problemet med att det försvinner text i notifikationer och även å,ä och ö här och var.

Testing testing..

16. Grotesco

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Stock. Inga buggar än så länge. Fast snabbikonerna i menyn man drar ner var snyggare i 5:an. Fast han har ju lagt till en för inaktivera datatrafik

Automatisk ljussensor har jag hört många som haft problem med i 6:an men funkar med en widgetsoid-widget ;)

Genomskinliga mneyer får bli nästa

Ska kolla det här med ljud och soundhound som jag läst om.

17. Grotesco

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

18. Grotesco

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Ser väldigt trevligt ut med batterimodden :)

19. Radioman62

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ser bra ut.
    Man får nog ta och lägga in den också :)

20. echomac

echomac Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon: