[ROM] Hero 2.1 UPDATE 1.8 [24/12/09]

Diskussion i 'Hero' startad av behnaam, 1 dec 2009.

  1. Tompalaz

    Tompalaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var så för mig också.
    Jag löste det genom att först ta ut batteriet och starta om telefonen. När krysset dyker upp igen lät jag den ladda lite.Efter en stund tiltade jag telefonen och då hoppar den in i Sense.
    Skumt, men det är ju trots allt lite beta nåntingnånting.
     
  2. LeWaN

    LeWaN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 2 Porsche Design

    Efter ett tag så fryser alla rörelser.
    Och tar ur batteriet för att starta om, sen går det runt runt så med att ta ur batteriet.
    Så nu är man tillbaka med original rom igen, synd.. jag vill också testa. :)
     
  3. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nope det verkar fastkört just nu.....:(

    Hade en skum sak med min "lur" idag där jag snabbt tappade all kräm.... iofs var jag så bedrövligt trött i morse så jag vet inte om den var laddad...:cool:
     
  4. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Kan meddela till alla nyfikna att Espresso läcka vi har fått är väldigt instabil och därför jobbar vi nog mer med att porta över frameworken och appsen från espresso snarare än att byta vårt bygg grund till den. Förhoppningsvis får vi en ny läcka på Hero 2.0.1 under veckan eller nästkommande.

    Och till alla som tycker ROMet inte är 100%igt, detta är en beta beta under utveckling ;)
     
  5. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    HERO 21 v1.8 släppt... :D

    Och nu djäklar gott folk, nu fick man en julkapp... Klockan fungerar, vädret fungerar, musikprogrammet inkl. widgeten fungerar... Mycket gott jobb Behnaam, klockren release. Tack för julklappen! :)

    :D
     
  6. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vart hittar man länken för att ladda ner HERO 21 v1.8 ?

    Hittar den inte?

    Pata
     
  7. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Se den uppdaterade länken i första posten nu :)
     
  8. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo det var en fin extra julklapp.....;)

    Det mesta verkar funka igen, hamnade i Sarajevo bara... men den buggen har ju även 1.5...:P

    Funderar på hur man får igång nya "låsningen", ominstallerade låspaketet men det gav inget...:confused: Promixtron är också med som standard nu.

    Ny montering av USB är det oxå.

    :)
     
  9. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fungerar den så bra att man kan lägga in den på en bruks telefon ?

    Har lagt in den nu och ska provköra den ett tag.

    Klockan och vädret har fått för sig att jag bor i Sarajevo bara :-) Men annars så verkar det mesta rulla på utan större problem.

    Får väl ge den ett par dagar. Kul att köra 2.1 Kommer att bli kanon när alla buggar är lösta
     
    Last edited: 25 dec 2009
  10. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag rullade tillbaka till MoDaCo 3.0 Det var allt för mycket buggar fortfarande för mig
    Det gick T ex inte installera program som ligger på Minnes kortet med Astro.
    Men det var kul att se hur bra navigera med Google Näps fungerade.
    Nu är det bara att vänta på en skarp version av 2.1 :)
     
  11. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Både Astro samt Linda File Manager (som jag föredrar) funkar utmärkt.
    Gjorde ett snabbtest med att installera senaste versionen av Market Enabler.

    Kör du senaste versionen av Astro ? Butiken >Hämtningar.


    Sarajevo-utmaningen, jag funderar om det enbart är med vissa operatörer :confused: Det går ju snabbast att enbart kolla en IP-adress och direkt bestämma var man är. Kör själv BBB.

    Annars funkar det utmärkt....:)
     
  12. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ok ska testa igen. Vad menar du med BBB?
     
  13. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    BBB=Bredbandsbolaget..... EDIT samt Telenor som luroperatör.

    Jag funderar på om det är vissa IP adresserier som är feldefinierade i databasen så det är därför det blir "Sarajevo" som position...:confused:

    Om det är så borde det enbart drabba vissa eftersom alla svenska kan ju inte vara fel i databasen över vart IP-adresserna kommer ifrån.


    Sen kan du ju kolla Astro direkt med Butiken i Modaco 3.0, jag uppdaterade iaf i veckan Astro som innehöll buggrättningar.

    :)
     
    Last edited: 25 dec 2009
  14. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    In i inställningarna för klockan, välj 'visa på startsida' och lägg till 'din' stad bland valen - alltså samma lösning som i 1.5...

    Ny 'låsning'..?

    Promixtro? Proximity-grejen eller vad menar du? Tala ur skägget Plun - vilket alltid är passande såhär till Jul... ;D
     
  15. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    När ni ska synka in era kontakter, kan ni då välja vad sin skall synkas? Jag har lagt in alla mina kontakter sim jag vill synka, under Android. Men i denna versionen så kan jag inte synka den mappen, så får med en jäkla massa som jag inte vill ha med.

    BTW så får jag oxå Sarajevo, har Telenor. Sen får jag nån vitrandig bakgrund när jag är inne och kollar vädret.

    Utöver ovanstående så tycker jag att det flyter på rätt bra nu, betydligt mindre FC än tidigare versioner.
     
  16. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Men själva vädret i klockan på home sidan ändras inte för att man byter hemort där. Iaf inte för mig
     
  17. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Sen kom jag på att foton på mina kontakter synkades inte med när jag synkade över kontakterna
     
  18. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Upptäckte att man var tvungen att försöka installera 2ggr innan det fungerar i Astro, hehe... Man får error första gången men andra gången man försöker installera så fungerar det. Har hänt mig på 3 olika installationer av appar från minneskortet.

    Och jag har inga buggar alls nu, inte en 'force close' sedan jag installerade igår faktiskt, och då har jag suttit och 'lekt' i timmar och timmar, installerat apps från market o.s.v... Mycket stabil release - på min lur iaf...

    Funkade direkt för mig. Har dock inte lyckats få igång 'current l,ocation' på vädret utan den ber mig då att ange location manuellt...
     
  19. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER


    Har lagt in HERO 21 v1.8 igen... Det är som du skriver. Man måste köra 2 gånger med Astro för att få det att fungera.

    Allt rullar på stabilt... Det är ju det med vädret.. Det går inte att få ordning på.

    Kör med vanlig klocka och använder Snowstorm, tills det är fixat som bör bli vid nästa version.

    EDIT.... Det som är synd är att jag inte hittar 3Banana på market :( JAg anväde det lite som dagbok..
     
    Last edited: 25 dec 2009
  20. trasig

    trasig Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    stabilt? hehe ;p för mig crasha det flera gånger innan jag ens lyckats starta telefonen riktigt... menynerna var vissa saker i svenska o vissa engelska med mera.. alldeles förtidig version igentligen ;/ men annars var la det "sött"