[ROM]HTC_HERO_WWE_GSM_rootad :D uppdaterad 2010-07-06[ROM]

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 30 jun 2010.

1. ErikHTC

ErikHTC Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Jag har kört denna rom sedan den kom ut och med oc kernel, jag har inte uppdaterat något då det fungerat riktigt bra. Men nu märker jag att den börjar lagga mer och mer, speciellt när jag skriver. Då kom jag att tänka på att när jag körde min första customrom (modaco) så skulle man inaktivera compache för att mobilen inte skulle lagga senare efter ett tags användande. Ser nu att du skriver att denna rom innehåller compache, kan det vara anledningen till mitt lagg?

2. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Har du inte aktiverat tjänsten compache aktivt i spareparts så ser inte jag att det skulle vara orsaken.Det är inte så att du fyllt cachen på sätt kanske du skulle rensa den och se om det blir någon skillnad.

3. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Har fått ett problem med denna rom som jag inte fått med någon annan 2.1-rom och undrar om någon annan upplevt samma sak, felet är tämligen besvärande.

Felet:
    Helt plötsligt säger sms-programmet man använder att SMS ej går att sända fast det finns mottagning och det gick bra alldeles nyss. Har kört med stock SMS-programvara, chompsms och handcent och felet är beständigt. Man kan ta bort SMSet man försökt skicka, men varningen att det inte gick att skicka kan ploppa upp ytterligare ett par gånger och telefonen tutar och vibrerar som galen för en kort stund. Det kan helt plötsligt börja fungera igen.

Kör med romen från 2010-07-06 och radio 6_35.15.01.

Har gjort en full wipe på allt, inkl ompartionering av minneskort samt ominstallation av omnedladdad rom och felet återkom ändå.

Gissningar?

4. bjorkis

bjorkis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Detta har jag upplevt från och till i de flesta roomar jag testat inkl 1.5 orginal.

Väntar man en kortis och väljer skicka igen så går det oftast iväg då...

Drygast är det om det börjar när jag gör ett grupp utskick med ca 80 mottagare, vilket jag gör en gång i veckan typ....

/N

5. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag har också varit med om det ibland men det händer varken mer eller mindre med den här romen. Jag använder Handcent och oftast behöver man inte göra nått åt det. Bara att vänta 20-30 sekunder så skickar den igen automatiskt och då brukar det lyckas.

6. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Okej! Att jag inte märkt det förrän nu kan bero på att jag nu kör Heron som förstalur och iPhonen får ligga i lådan istället för tvärtom. Så bra är denna ROM för övrigt :)

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det är helt klart en suverän rom :)

Jag har varit med om att sms inte skickas på alla telefoner jag haft så operatören har nog ett stort ansvar. Det går dessutom i perioder där det ibland är flera sms i rad som inte skickas och sen går det veckor utan problem. Det gör att jag tror att det inte är telefonen som är ansvarig utan problemen beror på nätet.

8. Nabilon

Nabilon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Allt rullar på riktigt bra nu tycker jag. Är helnöjd med romen.

Ett litet problem dock (som förvisso inte har med romen att göra men skriver här iallafall). Försöker sätta upp en PPTP VPN connection vilket inte verkar fungera. Sökte runt lite och i princip ingen verkar ha lyckats i 2.1 (dock fungerande i 1.6?).

Något som går att ordna? Någon klient man kan använda?

9. ille

ille Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

problem

Hej, jag är liksom många andra här helnöjd med romen.

Har börjat få en del problem med webbläsaren ( standard).
    Har jag den och opera mini igång samtidigt brukar de sluta med att hela sense hänger sig och startar om.

Någon som upplevt liknande problem?

10. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Hmm läste lite om det verkar inte fungera någonstans,men kanske kan lösa det satt och igenom min kernel config och hittade detta # CONFIG_NF_CONNTRACK_PPTP is not set ,skall göra en testkärna till dig under veckan och aktivera den tjänsten så får du prova.

11. mrpg

mrpg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kan ansluta till en vpn, tunneln fungerar i ca 1 minut, sedan dör trafiken

12. matkoh

matkoh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmmmm.

ssh funkar då perfekt, använder aldrig vpn (vad det nu är för påfund). Man kan göra precis allt mha ssh.

13. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Jo sant +1 men för den goda sakens skull alltid kul att få igång fler funktioner.

14. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Nu har jag lagt upp en test kernel för pptp och tftp,finns på första posten under den andra oc-kernel. Läs changelog

Last edited: 13 jul 2010
  15. mrpg

mrpg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Flashade nyss in den nya kerneln och kör nu uppkopplad via min vpn så det verkar ha gjort susen ;) tusen tack! (Av någon lustig anledning så går det mkt fortare att surfa med vpn uppkopplad)

Mvh pg

16. Nabilon

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har en amerikansk VPN jag ansluter till för att nyttja en del videotjänster som är begränsade till USA (ex hulu.com). Hulu kommer till android men redan nu finns tv.com som erbjuder fulla tv-serier, fast bara till USA-ip.

Edit: Får det inte att funka. Kanske inte gjort rätt inställningar dock. Vet inte om jag behöver fulla i DNS-sökdomäner för att det ska funka kanske. Nåja, får väl titta mer på det imorgon :)

Edit2: Kollade upp, och det ska inte behövas anges DNS-sökdomän. Jag får samma problem som med stock-kernel. Konstigt eftersom andra verkar få det att funka. Kan VPN servern göra skillnad på enheter? Att android inte stöds?

Last edited: 14 jul 2010
  17. Nabilon

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Är det PPTP?

18. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Den testkernelen jag byggde la till bla pptp-protokoll samt de modulerna kärnan behöver för att kunna köra tjänsten samt ändrat i scripten för att verkligen veta vad som skall starta under vpn tjänsterna,några fler ideer ang pptp har jag inte.Du får leka lite med inställningar osv hoppas du får löst det iaf.

19. mrpg

mrpg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp, en anonomitets tjänst typ ipred.

Elelinux kärna verkar ha fixat så att det fungerar för mig, dock bara via mobila nätet, provade nyss via wifi / min internet koppling hemma, och då är det samma problem som tidigare.

Men jag är nöjd så länge jag kan köra det mobilt :)

MVH
    PG

20. Beffa

Beffa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det ingen annan som har problem med APN? kan inte ens komma in i inställningarna.....for FC direkt...vad beror detta på?