[ROM]HTC_HERO_WWE_GSM_rootad :D uppdaterad 2010-07-06[ROM]

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 30 jun 2010.

1. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Måste blivit något galet när du flashade lr om du kört in någon gammel backup lr liknande.Kan ev kanske tom blivit något fel på filen du laddade ner,prova ta hem rommen på nytt.

Prova flasha om rommen wipe bara dalvik cachen så blir du inte av med några inställningar.

2. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Är det bara jag som upplever att "Messages" appen är sjukt långsam? Kan inte minnas att den var lika långsam i BeHero-romen. Eftersom den baserades på cdma-versionen, där kanske man inte supportar SMS överhuvudtaget? Kan Behnaam ha tagit 1.5 appen och stoppat in i romen?

Om man jämför scrollningen i meddelande-listan och även konversationslistan med tex scrollning bland kontakter så är det sjukt stor skillnad.

Man kanske ska ersätta den mot handcent eller chompsms, någon som har några andra smsapps-alternativ?

Elelinux: innehåller din OC-kernel BFS (brain fuck scheduler)? Det vore intressant att se om det skulle påverka spotify-laggen, då jag upplevde det som att det var mindre lagg när jag körde en kernel med BFS aktiverat.

Last edited: 15 jul 2010
  3. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Nej det är lite expriment över BFS och jag vill ha en stabil kärna,därför tog jag inte med det.

4. edge

edge Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Konstant sync?

Ett problem jag har med denna nya rommen är att sync symbolen syns konstant.
    Det jag syncar mot är väder, facebook och google.

Ligger någon utav tjänsterna nere eller vad är det som kan vara fel. Problemet fanns inte med 1.0 versionen, men nu har sync symbolen lyst konstant sedan jag flashade 1.2!

Jag testade även att wipa allt och flasha om men samma problem kvarstår!

Någon mer med liknande problem?

5. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Om du har vers 1.2 får du även lägga in friendstream updaten så skall allt fungera sedan.

Last edited: 16 jul 2010
  6. Beffa

Beffa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har wipeat dalvik och flashat in den nyaste rommen men problemet kvarstår, jag kunde komma in i början när jag flasha in denna första gången efter den kom ut, sen slutade det funka efter jag försökt ändra APN, kunde spara men de försvann så fort jag gjort det ändå. Inte en aning vad jag ska göra...?

7. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Ideerna är slut,jag har inte hört att någon annan skulle ha de problemen,ev kunde du kanske prova rensa data samt sence, så att det inte ligger kvar cache på inställningar osv.

8. arowe17

arowe17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kör 1.1 och min sync symbol syns väldigt ofta. Det känns även som att detta gör min lur väldigt seg. Den flyter mycket bättre när syncsymbolen har försvunnit. Varje gång jag "låser upp" mobilen och trycker runt lite så startar syncen.

9. Toastern

Toastern Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har efter en alldeles för lång tid rootat min Hero ("HTC:s egna kommer nog när som helst", "mycket att göra på universitetet just nu" sedan ~januari) och lagt in denna, funkar utmärkt. Allt känns snabbare, MarketAccess, massa nya program att tillgå, etc etc. :)

Tack!

10. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Det är samma på vers 1.1 oxå in med friendstream bara så skall synken fungera. :D

11. edge

edge Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tack Elelinux, du är kung!

12. Brother_B

Brother_B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har märkt att kameran inte alltid lägger fokus på det man vill, utan lägger den på bakgrunden. Jag har nu en hel del foton där det jag fotar är i oskärpa men bakgrunden är i bra skärpa.

Last edited: 18 jul 2010
  13. bzracing

bzracing Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj!

Har två frågor.

1: Är det bra att använda autokiller? Vad ska man ha för inställningar?

2: Jag har fått känslan av att 1.2 versionen drar mer kräm än de två tidigare. Är det någon annan som känner så?

Finfin rom annars elelinux!

14. drajsnow

drajsnow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Försöker lägga in app packetet, men får bara en felkod, att 28 filer inte är signerade? Vad gör jag fel?

15. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    App-paketet måste du enligt texten packa upp på sd-kortet och sedan installera dem en och en via ASTRO file manager. Det är alltså bara en massa lösa apk-filer i den zip-filen.

16. flexbusterman

flexbusterman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Eftersom nörd-genen kickade in häromdagen var jag tvungen att flasha in FroydVillain 1.0.0 (FroYo!). Det kändes rätt bra i början, kul att ha 2.2, okej att varken kameran, GPSen, Trackball-notifikationerna fungerade som det skulle, smällar man får ta tänkte jag. Sen försökte jag köra overclock och då spårade det ur så fruktansvärt och i det ögonblicket betstämde jag mig för att hålla mig till Elelinux HTC_HERO_WWE 1.2 tills dess att det kommer en Elelinux 2.2-rom. Jag är så fruktansvärt trött på alla andra rommars barnsjukdomar. Varför byta rom när allt funkar helt perfekt? Det misstaget gör jag inte om. Keep up the good work Elelinux!

Ok, nu får ni ursäkta ett onödigt långt lite off-topic inlägg här...

Är det någon som har några bra tips för att förlänga batteritiden, det känns som att det till största del är en fråga om hur man använder telefonen och inte lika mycket vilken rom man har. Har t.ex. läst folk som skriver att man slösar batteri genom att använda Task Killers? Kan någon verifiera eller dementera? Rent spontant känns det väl vettigt att inte överbelasta minnet/processorn i onödan, men eftersom jag inte är så sjukt insatt frågar jag er som antagligen vet bättre.

Tack på förhand.

17. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Skippa task-killers. Android vet vilka processer som kan och ska dödas och har du en task-killer som dödar sånt som behövs får du antingen sämre funktionalitet och/eller sämre batteritid för du har nått som dödar processen och nått annat som startar den igen. Det är bäst att låta Android sköta det där själv.

För att få bra batteritid så är det viktigt att inte ha några buggande appar som ligger och suger ur batteriet i bakgrunden. Det finns en tråd om hur man hittar dom https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3277

Nästa tips är att inte har mer än nödvändigt som körs i bakgrunden. Även om det kan vara praktiskt med appar som ändrar ljudprofil beroende på var man är osv så kan dom kosta mer än vad dom smakar. Appar som regelbundet ansluter till internet i bakgrunden kan också vara nått att undvika om man vill maximera batteritiden.

Till sist har vi sånt som inte går att göra så mycket åt om man vill använda det.
    GPS, praktiskt men drar väldigt mycket.
    WiFi, se GPS
    Skärmen, det man kan göra är att sänka ljusstyrkan.
    Synk/data, går att stänga av eller öka intervallerna men det minskar lite av funktionaliteten.
    3G eller 2G. Den eviga frågan. Enligt manualen är standby-tiden längre med 3G men många skriver att den är bättre med 2G. Jag misstänker att det som är viktigast är hur bra mottagning det är på 3G eller 2G där du är.

Heron är avancerad och ska man få ut mesta möjliga från den får man nog vara beredd att ladda varje natt. Jag laddar för det mesta varannan natt.

18. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

@flexbusterman

Det är som Skywriter säger + har byggt in taskkiller i oc-kernel,jag själv har alltid gps'n aktiverad men använder den sällan brukar klara mig utan problem cirka 2 dar.

Den stora nackdelen med Hero är den förbrukar mycket data därav batteri oxå men så är det med alla androider med synk av sociala nätverk mm.

19. flexbusterman

flexbusterman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Skywriter + Elelinux >>> Jag kollade upp tråden om buggande apps och det verkar som att telefonen verkligen sover när den har screen off, testade 20 minuter och det verkar stämma väldigt bra.

Tack för tipsen, då har jag lite bättre koll hur man kan göra, men jag laddar nog hellre telefonen varje natt om jag får veta när jag får mail ; )

20. browneye

browneye Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Vet inte om frågan varit uppe förut men hur är det med JIT med den här romen?