[ROM]HTC_HERO_WWE_GSM_rootad :D uppdaterad 2010-07-06[ROM]

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 30 jun 2010.

1. Dinkan

Dinkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har problem med kontaktlistan i denna rom? Första gången så fick jag alla kontakter ifrån min gmail och han synkade bilderna ifrån facebook. Däremot om jag la till ett telefonnr till en kontakt på datorn i gmail så uppdaterades det aldrig i telefonens kontaktlista. Jag provade att synka manuellt utan några resultat. Tänkte först att det kanske tar ett tag men en vecka senare så hade det nya numret inte lagts till.

Gjorde en ny wipe och flashade om romen och flashade in friendstream. Nu funkar inte facebook synket i kontaktlistan alls. Jag kan inte ens manuellt länka ihop en person till facebook. Finns inga vänner när jag ska söka efter facebook vännerna för att länka ihop dom.

Däremot så hittar jag alla facebookvänner i foto albumet så inloggad i facebbok för HTC sence verkar jag ju vara?

Någon som har några tips?

2. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    La du till den i "My Contacts" ?
    För finns en flik som heter "All contacts" och den kan inte synka mot din kontaktlista.
    Så bara markera den du ville ha om den ligger i "All contacts" och klicka på Move to my contacts

3. Dinkan

Dinkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det som har fungerat tidigare i andra rommar funkar inte i denna. Om jag går till t.ex. Martin i min kontaktlista och väljer honom och sedan drar menyn där nere till uppdateringar och händelser. Sedan väljer jag länka till facebook-profil. Nu ska man leta reda på martin i facebook. Det är bara det att det inte kommer fram några facebook vänner överhuvudtaget.

Innan jag flashade friendstream så hittade jag i alla fall facebookvännerna. Däremot om jag ändrade något på någon kontakt så uppdaterades det aldrig. Om jag bytte namn på dom i gmail så ändrades det aldrig i telefon. Och det har aldrig varit några problem i tidigare rommar jag använt.

4. F-Ray

F-Ray Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem som Dinkan. Öppnar man upp friendstream och går in på Friends så står det "You don't have any friends"

Vad kan tänkas vara fel? Mkt trevlig rom i övrigt :)

5. Dinkan

Dinkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Precis! I friendstream kan jag se alla uppdateringar på "första sidan". Men om jag går in på vänner så står det som för dig "You don't have any friends"

6. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Hmm ja du det fungerar bra för mig och de flesta andra,men prova att ta bort kontot på facebook och rensa data, lägg in det på nytt sedan.

Har även lagt upp en ny version av rommen där jag bakat in friendstream i rommen från start,prova ev wipe av dalvik cachen och flasha den nya rommen så blir alla dina inställningar kvar.

7. Pata

Pata Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmm lite fundersam..

Kanon Rom som fungerar bra.. MEN var kalibrerar man sensorer som , Gyro och kompassen ?
    I tidigare har det legat under inställningar. Hittar inte det nu ?

8. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Den finns inte i 2.1, och enligt diverse forum så fungerade inte kalibreringen i 1.5 överhuvudtaget.

Om du har problem med kalibreringen, kika här:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=545311&page=6

9. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Testa Bubble, den har en kalibreringsfunktion

[​IMG]Bubble
    by Ben Zibble
    >250,000 downloads, 16184 ratings (4.5 avg)
    Free

10. F-Ray

F-Ray Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var ska jag rensa data? Kan du specifiera? :)

Edit: Har nu testat rensat dalvik-cache och flashat med rom med inbyggd friendstream. Vill inte fungera.

Har därefter rensat cache och data i manage applications för både friendstream och facebook for htc sense. Tagit bort kontot och lagt till igen. Detta i alla kombinationer jag kan hitta på :P

Friendstream hittar uppdateringar för alla mina vänner så att jag kan se deras senaste status, men går jag in på vänner finns ej några där. Det blir connection error när jag försöker refresha.

Kan ej heller länka några av mina kontakter till facebook eftersom den ju ej hittar några vänner.

Edit2: Visserligen inte specifikt för hero men efter lite googlande hittade jag: http://community.htc.com/na/htc-forums/android/f/94/p/4807/21393.aspx

Last edited: 24 jul 2010
  11. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Ja du har nog gjort det du kan,har ingen bra ide längre varför det inte fungerar för dig :(

Det är konstigt för det fungerar nog för 99.9%, varför det inte skulle fungera för dig,vi har ältat detta förut våra hjältar har inte riktigt samma hårdvara och kretsar för vissa fungerar vissa rommar bra och för andra inte,det är den troliga orsaken jag kan komma på nu iaf

12. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Grymt jobbat även denna gång Elelinux. Har kört orootad officiell 2.1 ett tag men fick igår tummen ur och rootade igen. Tack för att du inkluderar aktie appen som extra update.zip, skulle det gå att baka in widgeten till den också?

Grym rom och tack så länge!

13. wdrsn

wdrsn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    iPhone 12 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 pro
    Någon fler än jag som har problem med att synca mot facebook? Får hela tiden "tjänsten är inte tillgänglig för tillfället".

Edit: Var inget, hittat att fler har problem med det..

Last edited: 25 jul 2010
  14. ihab

ihab Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej , jag är ganska ny. Jag har flashat romen. Och gjort partition till mitt sd kort via swedroid wiki. Men app2sd funkar inte för mig, SNÄLLA HJÄLP!:d antingen PM lr här:) taaack i förhand

15. drewi

drewi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Vore helt perfekt om det bara inte vore för facebooksynkningen :(

16. Dampwall

Dampwall Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Nu har jag tröttnat på denna rom, har försovit mig 5 gånger nu på grund utav att alarmet inte har satt igång när det ska, det är nästan som att telefonen inte uppdaterar klockan om man inte pillar på den lite då och då.

Så jag tänkte kolla i denna tråd innan jag skapar en ny om någon vet vad som är bästa sättet att gå tillbaks till helt orginal? Är det dator "uppgraderingen" till 1,5 och sen försöka få tag i 2.1 uppdateringen genom OTA? eller finns det någon uppdatering till 2.1 som går genom datorn?

Tack på förhan och tack till eeelinux som bygger grymma romar men tyvärr funkade det inte för mig denna gång.

17. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Dampwall använder du nån sorts taskkiller?

för alarmet funkar alldeles utmärkt med denna rom för mig, har aldrig missat ett alarm :) Funkar mycket bättre än i föregående roms

18. drewi

drewi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Precis som Hojte säger så tror jag också att det är en taskkiller som stänger av processon klocka, då ser man fortfarande alarmsymbolen i notifieringsfältet men alarmet går aldrig igång

Om du ska ha tillbaks original så kan du använda datoruppdateringen ja, men då tar du även bort rootningen på telefonen. För att behålla rootningen så kan du använda din nandroidbackup, om du gjorde någon

Last edited: 27 jul 2010
  19. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Helt riktigt har man någon form av taskkiller kan den stänga processer tex larm,helt onödigt med externa taskkillers i denna rom har lagt i funktioner i kärnan som sköter det med automatik, de processer som är ok att stänga av gör kärnan om man nu kör oc-kernel.Med stock kernel något helt annat då kan man köra taskkiller om man vill fast helt onödigt tar bara batterie mm

20. Dampwall

Dampwall Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ingen ide att citera alla, Men iaf så använder jag ingen taskkiller alls med tanke på det ni säger är totalt onödigt i android enligt mig och bara gör allting jobbigare att hålla koll på, Larmet går igång direkt när jag tänder och låser upp luren och i morse så fick jag inte död på larmet så var tvungen att slita ut bateriet höll på bli tokig :D.

Men men det är dags att gå tillbaks till orginal, telefonen ska nog ärvas utav syster snart och då är det lika bra att köra orginal. Får söka runt lite på forumet och se om det finns något konkret om detta annars så kanske jag plågar denna tråd lite tll :P