la in 1.2.3 Än så länge är den ytterligare betydligt snabbare än den förra. Gjorde en wipe trots allt
Kagudroid 1.3 släpps imorrn enl. Lox@twitter. Han släpper den både med och utan JIT + några 'överaskningar' - vad det nu innebär, hehe...
Yup, dito och det går inte att lägga den direkt på 1.2.2 för då blir det ett installationsfel, efter wipe ua. Testing....
Lysande prestanda även med den här. apps2sd igång samt även överklockningswidgeten... Verkar som det saknas widgetpaket.... ?? Jag flaschade med Gappspaketet som Lox lönkar till i HTCpedia-tråden. Fick lägga in APN för Telenor manuellt Launcher2 helt OK.... snurrar på fint.
den där överklockningen, funkar den på automatik och vart hittar jag den? Undrar om jag orkar byta imorgon igen, mybackup pro har gått ut, och titanium backup verkade inte spara utseendet på home-screens
Några frågor ?? Vad är JIT Fungerar det att spela upp Mp4 med denna? Har inte fungerat tidigare Fungerar det att streama ifrån Youtube? Någon lösning på Kameran än ? Edit:: Kör med CyanogenMod for HTC Hero som har rullat på i 8 dygn och 22 tim utan rebot och rullar på lika bra fortfarande :-) Ovanstående med Mp4 och Youtube fungerar hur bra som helst med denna Rom...
1. overclock widget heter den och beskrivs här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=6372 Men det är apps2sd som ger max prestanda, riktig turbo som man knäpper på. 2. Market Enabler, ett GoogleCheckout konto och köp MyBackup ! Har iofs aldrig sparat skärmarna eftersom jag ändå bara bygger en ny....Launcher2 blir det ju även nya för när man kör 1:a gången.
JIT är en javakompilator, vet inte vad det är bra för i romen. mobil.svt.se funkar INTE..... Kameran vill jag inte prova.... orkar inte boota om just nu... 3 megapixlar duger för mig...
Jag har provat att köra den s.k "överklockningen" på några 2.1-romar. Jag måste säga att jag tycker att telefonen blir långsammare. Avinstallerar jag överklockningswidgeten så blir telefonen omedelbart märkbart responsivare.
Njau... tryckte uppp CPUn till 528000 men den verkar redan köra för fullt utan detta. Ska kolla imorgon under lite längre tid. Hursomhelst vad som ger mest flyt är apps2sd, det riktigt märks efter ombootning.
Ok.. Jag håller kvar vid CyanogenMod for HTC Hero fast utvecklingen stannat av ... Den är nog den mest kompletta 2.1 Rom jag testat och det är många Svt.mobil.se fungerar hur bra som helst med denna CyanogenMod for HTC Hero Rockar
Ersätter den inte Dalvik eller är en del av Dalvik eller ngn sånt? JIT skall ge 2-3ggr snabbare javaexekvering iaf... Tänker oavsett inte testa förrän 1.3 kommer imorrn, man kan ju inte vara flashig varje dag...
Jo kollar man orginaltråden så ska det gå snabbare med JIT.... Mjukvara ska testas.... Lox har ju också lite bakom pannbenet och är ju inte ute efter att tigga pengar primärt... Gjorde ett snabbtest med Google Earth oxå och det är stendött....bara att vänta på nya drivare.
Håller med att den är bäst. Tyvärr så lider den av battery drain. Bytte till senaste vanillain o batteritiden blev mycket bättre. Men oj vad jag saknar stabiliteten i cyanogen mod.