skapade du en EXT3 eller EXT4 partition innan du installerade ROMen?
nu är jag inte 100% säker, men skillnaden mellan + och en vanliga är att i plus så är även dalvik cachen överflyttad till SDkortet, det var i alla fall något mer som hamnar där än i den vanliga versionen
om du har en EXT3/EXT4 partition så behöver du inte göra något, det fungerar automatiskt, alla dina appar hamnar på minneskortet (det står att dom ligger på intern minnet men dom ligger på SDkortet)
EXT partition kan du skapa med ROM manager eller det som jag föredrar AmonRA Recovery, i den kan man få exakt så stor som man vill ha, Rom Manager kan bara ge 512MB och det räckte inte för mig.
jag vet inte hur det blir om man göra EXT partition efter att ROMen är inlagd
edit: en fördel med A2SD+ är att du kan ha alla apparna på minneskortet, även dom som inte stödjer det, och även om du kopplar telefonen till datorn och kör "diskenhet" så kan du använda alla apparna och alla widgets fungerar, vilket det inte gör utan A2SD+ om man har grejerna på minneskortet.
detta för att EXT partitionen inte blir avmonterad från telefonen som resten av minneskortet vid "diskenhet" funktionen.
kanske lite jobbigt extra pillande i början, men bara man förstår hur man ska göra så är det helt klart värt besväret. jag har över 220 appar installerade och har fortfarande massor med plats ledigt
Last edited: 8 oktober 2010