Med den tidigare versionen av Power Control Widgets (som jag hädanefter förkortar PCW för att spara på mina fingrar

) så var det inga problem, då gjorde man bara så här:
- Flasha in PCW på telefonen.
- Kör UOT Kitchen, och i sista steget laddar du upp den framework-res.apk som finns i PCW-zipfilen.
- Flasha in zipfilen du får från UOT Kitchen.
(Alternativt så modifierar man framework-res.apk först, och ersätter den i PCW-zippen innan man flashar.)
Men med senaste versionen verkar det vara många som får bootloops om de ändrar för mycket i UOT Kitchen. Det råd man får i XDA-tråden är bara att "modda mindre", men det vill man kanske inte göra. Att enbart byta ut batteriet tycker jag borde fungera dock, så ditt problem var kanske att du inte laddade upp rätt framework-fil? Själv försökte jag inte ens med UOT Kitchen, utan modifierade allt manuellt för att slippa eventuella problem.
Om du verkligen inte får det att fungera så kan du prova med den
lite äldre versionen. Den ska vara kompatibel med senaste LeeDrOiD, och jag stötte aldrig på några problem i UOT Kitchen med den.
Den enda egentliga skillnaden i den äldre är att switcharna inte automatiskt uppdateras om man skulle ha "switchat" något någon annanstans. De uppdateras dock när man sen trycker på någon av dem.
Click to expand...