om man installerat leedroid med app2sd hamnar alla appar automatiskt på minneskortet eller behöver man föra över dom manuellt?
Det sker automatiskt så du behöver inte göra något för att få det att ske. Edit: Du måste naturligtvis ha skapat en EXT-partion på SD-kortet innan du flashar in ROMen för att det ska fungera. Kan göras via ROM Manager, eller valfritt partionsprogram på datorn som tex Gparted.
Jag har undersökt detta och det är flashplayer i kombination med browsern som spökar 3000. Jag har skrivit ett script i gScripts som dödar alla com.android.browser OCH [Fp_DoPlay]-processer som anfaller minnet. Genom att köra det nån gång då och då kan jag uppnå rätt goa uptimes utan att telefonen segar. Vet inte varför det blir såhär, men verkar som att Flash har någon sorts högprio på minnet, så systemet stänger aldrig ner browsern, även om man får fullbelastning. Detta har jag frågat om otaliga gånger på XDA, men får ingen respons.
Jag använder standard. Jag tycker att den funkar bäst och jag gillar inte allt det plottriga med Opera eller Dolphin.
Kan nog vara så, kan man inte få bort flash playern på något sätt då? Inget jag direkt använder. Klarat mig bra utan den förut.
Har haft problem med denna ROM sedan jag uppgraderade till den senaste. Ibland när jag kör runkeeper, så startar telefonen om. Det gjorde den aldrig med en äldre version. Någon annan som har detta problem?
Kör du med överklock? Eller kör du med lower_vdd_levels-UV (underVolt)? Nej, både jag och min fru kör denna ROM och har aldrig haft problem med den. Inte ens en endaste omstart,frysning eller annat problem. Det enda är att jag kan köra undervolts addon på min Desire medan frugans Desire inte klarade av det så därför kör vi "stock" på hennes telefon.
Jag kör med Lower Vdd Levels-UV. Vet inte om det gör någon skillnad på batteritiden, hra även provat att köra setCPU men jag märker faktiskt ingen större skillnad. Någon som har tips på profiler med mera som man kan prova? Vilken "Scaling" ska man använda osv? Är denna kernel något man skall prova? är det någon som provat denna kernel? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=849002 Någon som provat? Har en fråga till: Är detta normalt? Tid sedan systemstart 1h 22 min 55 sek Aktiveringstid: 0h 19 min 10 sek Batterianvändning Vänteläge 32% Android-system 32% Telefonen är inaktiv 32% Känns som de drar mycket i vänteläge/när telefonen är inaktiv? Tacksam för svar. dek
Kerneln som ingår i ROMen är klockren tycker jag. Lower Vdd levels UV gör att telefonens CPU får 875mV. Alltså drar telefonen mindre ström och ska därför förbättra batteritiden något. Med SetCPU kör jag 245 - 998 med Scaling: Smartass. Jag (och får medhåll från många andra) märker ingen skillnad vid vanlig telefonanvändning om jag överklockar telefonen mer än att resultatet Quadrant. Därför är det meningslöst att överklocka då batteritiden påverkas negativt.
875mV är endast runt 245MHz sen blir det snabbt mer. angående överklockningen så beror det lite på vad man gör, kör du ett tungt spel som går lite trögt så märker du skillnad, eller om du ska se en högupplöst video genom någon rolig spelade så går den kanske lite hackigt men flyter på betydligt bättre med lite överklockning. men ofta märker man ingen skillnad, varför 998MHz när man är en som inte märker någon skillnad? 800MHz duger för det mesta lika bra, och du får ännu bättre batteritid, processorn körs i lägre spänning än vid 998MHz dessutom. 600MHz kan också fungera bra om man inte gör allt för tunga saker.
Jag utgick ifrån att personen jag skrev till var ute efter bättre batteritid och inte att spela Quake och samtidigt lyssna på spootify. Jag vet att 875mV inte är konstant. Men jag och säkert många andra har sin telefon liggandes i fickan några timmar per dag, eller kanske utan laddare över natten ibland och då får telefonens cpu en lägre spänning. Jag spelar aldrig annat än Schack och har aldrig märkt av några hack när jag tittar på högupplösta filmer.