[ROM]LeeDrOiD V3.0.8.2 GB 28th Jun | Android 2.3.3 | OTA | A2SD or Data++ | TV Anim

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Poontus, 17 jul 2010.

1. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Det finns det säkert.
    men det är bara att du skapar en ny (vad det nu heter, profil?) där du väljer screen off, 245MHz och prioritet 100. Så är den punkten avklarad.

Mac_7 gillar detta.
  2. jed_the_humanoid

jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Har testat just detta med setcpu på 3.0.8.2 men tycker inte det märks vidare mycket.. överlag tycker jag batteritiden jämfört med föregående version är brutalt mycket sämre. Konstigt och tråkigt eftersom jag gillar den mycket i övrigt. Ingen annan som upplever detta?

3. Mac_7

Mac_7 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Innan jag flashade in LeeDrOiD 3.0.8.2 hade jag inte rootat telefonen och då höll batteriet ca 48h, nu klarar jag högst 26h. Tror dock att skillnaden är betydligt mindre eftersom jag pillar på telefonen hela tiden just nu :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. Nephre

Nephre Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag upplever precis tvärtom, innan jag rootade och flashade in leedroid hade jag bra mycket sämre batteritid än vad jag har nu. Då hade jag som mest 20-30% kvar efter en dags användande, nu har jag aldrig under 50%, oftast runt 60%

5. Mac_7

Mac_7 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Byte av minneskort...

Beställde ett nytt minneskort (Transcend 16 GB class 6) och nu undrar jag om jag kan följa detta schema för att lyckas, jag har 512MB ext3 partiotion men skulle vilja skapa en 1024MB när jag får det nya kortet. Kommer A2SD+ att fungera felfritt?

Saxat från Byte av minneskort (LeeDroid 2.3d A2SD+) topicen:

6. tophe

tophe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade RCmix förut och gjorde en full backup av appar och data. Kan jag återställa den backupen på en Leedroid-installation? Eller kommer jag paja nåt då...

Jag har all min data sparad även i MyBackup, så den kan jag få in, men jag tänker på alla appar jag hade.

7. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    tophe, är du ute efter apparna då kör titanium, om du återställer en massa annat, systeminställningar med mera från en annan ROM om du inte vet exakt vad du gör så är risken stor att det blir skit med det hela.

8. jed_the_humanoid

jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Okej, tack för svaren om batterietiden. Vad konstigt, min mobil klarar nog inte ens 12 timmar.. och då var den som sagt riktigt bra med förra leedroid.. får väl leta mig fram till en lösning:)

Last edited: 13 jul 2011
  9. Excard

Excard Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis flashat in den senaste versionen av LeeDroid och nu när jag startar den så får jag Force closes hela tiden.

När jag gjorde flashningen så gjorde jag en full wipe först och nu kommer jag inte tillbaka till Recovery Mode längre.

Har provat både Volume Down + Power samt Menu + Power.
    I booten så står det att man ska trycka på Trackball för att komma till Setup men det fungerar inte heller.

Några tips på hur jag ska komma vidare eller ska jag flasha tillbaka mobilen till Stock?

*EDIT
    Flashade tillbaka telefonen till stock nu och börjar om från början med rootningen istället.

Last edited: 13 jul 2011
  10. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Äsch.. känner mig rätt lyckad.. typ första romen jag inte lyckas flasha in.. provat både med och utan alignment och både a2sd och data-versionen.. får nog får nog bli oxygen ett tag.. om jag lyckas med det.. suck :)

11. slaffe

slaffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

flashade precis in den där aligment patchen, sen försökte flasha in data++ ROMen men fick bara fel meddelande, cant open: sökväg../..//LeeDrOiD_V3.0.8.2_GB_data.zip (bad)
    Så kör just nu tillbaka till backupen innan.. Vad beror detta på? Det är inget fel på filen, har precis kollat md5.

Har ej kört in någon ny HBoot, men ska ju inte behöva..

12. slaffe

slaffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bara jag som stör mig, men varför är senaste leedroid A2SD mixat med svenska och engelska? Vissa saker är svenska, andra är engelska, t ex flashlight, osv osv?

Testade flasha Data++ först, fastnade på Alpha boot screen, kom ingen vart... så körde in A2SD, gick bra..

13. jimisola

jimisola Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

14. NorteX

NorteX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kan inte av någon anledning skicka eller ta emot mms, någon som vet lösning eller har samma problem?

15. jlarss

jlarss Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

16. NorteX

NorteX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

17. Svajen

Svajen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Idag när jag lyssnade på musik i HTC's inbyggda musikprogram märkte jag att musiken ofta hackar och stannar upp. Är det någon som vet vad det kan bero på? Är det ROMen eller något annat?

18. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag har uppdaterat/gjort om förstasidan i tråden, det verkar dock som att man inte längre kan editera namnet på tråden.

19. zarnexx

zarnexx Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kommer mobilen bli snabbare om man sätter dit en snabbare minneskort? Just nu så laggar det lite, fryser till...osv. Just nu kör jag en klass 2 minneskort, funderar på att köpa klass 6 eller 10, kommer det att flyta på bättre då?

20. liseldisel

liseldisel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Svar : ja!

Högre class = högre läs eller skriv hastighet. Kanske både och. Plus om du har ett 2 g kort nu och det nästan är fullt blir det snabbare med typ 8-16 mer ledigt...