[ROM]LeeDrOiD V3.0.8.2 GB 28th Jun | Android 2.3.3 | OTA | A2SD or Data++ | TV Anim

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Poontus, 17 jul 2010.

  1. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Nej inte om du själv inte trycker på att wipa något.
     
    Sreppling gillar detta.
  2. Nephre

    Nephre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    こんにちはみなさん
    Goddagens vänner

    Jag har testat runt lite på olika roms och måste säga att Leedroid är än så länge min favorit tätt följd av Elelinux men jag har aldrig riktigt fått det där med a2sd att fungera som jag vill. Nu har jag dock insett att det är ju data2sd jag är ute efter efter att ha testat denna rom:
    [ROM] StarBurst Froyo HTC 2.29.405 [18 Jul] Stable Data2SD | Unlimited memory | Stock - xda-developers
    [ROM] StarBurst Froyo HTC 2.29.405 [18 Jul] Stable Data2SD | Unlimited memory | Stock
    Som det är just nu har jag lite över hundra appar och ändå har jag för tillfället ca 970mb ledigt utrymme när jag kollar internminnet under SD och telefonminnet...precis som jag vill ha det.
    Ok, so far so good. Men jag har insett att jag saknar Leedroid ALLDELES för mycket så naturligtvis måste jag ju ha Leedroid med data2sd, dock är det ju inte så bara har jag sett hittills. Jag måste t ex bli S-off och just nu är jag S-on, är det inte så att jag måste byta hboot också? Jag är ju väldigt mycket noob på detta så jag har ingen aning om hur jag fixar det här och jag har säkert missat något, kan någon vänlig själ ha förbarmande och hjälpa mig med detta, tala om för mig vad jag måste göra, hur jag gör det och vad jag måste tänka på. Jag har dessutom kraftigt begränsad tid vilket är skälet till att jag inte försätter googla just nu utan ber om vägledning ist för jag hinner inte leta mer just nu. Ta det gärna via pm så slipper vi besudla tråden med massa sådana här onödigheter

    Hjälp en stackars noob att få det rätt en gång för alla, visst är det kul att leka med luren men min sambo börjar tröttna de luxe på mitt ständiga telefonpillande ;)
     
  3. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Goddagens herrar? (enligt google Translate, jaja :P )

    när jag S-OFFade så använde jag mig av denna guide:
    [TUTORIAL] How to S-OFF your HTC Desire - xda-developers

    har du en installation som du inte vill göra en full wipe på SE TILL ATT TA NANDROID BACKUP
    vid HBOOT byte så måste man direkt efter ta wipe på allt, men det är sedan bara att lägga in sin nandroid backup så fugerar den gamla installationen precis som tidigare, bara att man kanske har lite mer plats :) (om den gamla installationen får plats på den nya HBOOTen såklart)

    guiden gör dig S-OFF, sen om du vill byta HBOOT då kan du använda Android Flasher, eller adb/fastboot kommandon eller ladda ner valfri HBOOTS PB99IMG fil, och lägga den på rooten på SD kortet, viktigt att den heter just PB99IMG.zip annars kommer filen inte hittas starta telefonen sedan till HBOOT (VolDown+POWER) så kommer den hitta filen automatiskt och fråga dig om du vill uppdatera eller inte (Yes or NO fråga)

    hoppas att jag inte rörde till det allt för mycket, det går ganska så snabbt att fixa och är egentligen inte alls svårt.

    AlphaRev 1.8
     
  4. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    för kännedom, ny version av LeeDroid HD släppt igår.

    Changelog
    [ROM] LeeDrOiD HD V3.3.2-Port-R4 | 8th August| Ginger Sense 2.1 | FAST | STABLE | WWE - xda-developers
     
  5. Pois0n

    Pois0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nån som provat denna HD rom? Tyckte 3.3.1 åt upp batteriet fort och var lite laggig. Hur e denna? Funkar kameran osv?.
     
  6. Nephre

    Nephre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    He he, google translate kan göra en hel del knepiga översättningar, i alla fall på japanska har jag märkt. T ex:
    Är kaffet vamt?
    Enligt google translate: Kōhī, hotto?
    Något mer korrekt: kôhi wa atsui desu ka?

    みなさん = Mina-san = min vän/mina vänner. Eftersom japanskan oftast inte bryr sig om det här med singular och plural beror det helt på sammanhanget vilket det betyder.

    Sorry för offtopic men tack ändå för det, att prata om det hjälper det mig att få in språket i huvudet bättre

    Ska ta en titt på det där med s-off och allt det där senare men stort tack för guiden, då har jag lite att pilla med när jag får tid
     
  7. Pois0n

    Pois0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ingen med en liten recension? Nyfiken på denna men tyckte första porten va seg och slukade batteri.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  8. oneman

    oneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har kört V3.3.2 R3 i en vecka och hittills inte hittat några buggar. Drar absolut inte mer batteri än innan jag rootade telefonen. Kamera och videokamera fungerar som den ska.
     
  9. Pois0n

    Pois0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Trevligt! Om inte nya insertcoin är helt bugg fri så åker leedroid in :-)

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  10. Birken

    Birken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ny version ute av LeeDrOiD HD V3.3.3
     
  11. Nephre

    Nephre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Noobig fråga men kan man köra Leedroid HD på en vanlig Desire eller blir det bara knas då?
     
  12. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Den versionen av LeeDroid HD som det länkas till i denna tråd är för "en vanlig Desire"
     
  13. Nephre

    Nephre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kalas, hade det på känn men det är ju bäst att kolla först tänkte jag. Tack så mycket
     
  14. Alaeus

    Alaeus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Det här kanske inte alls är relevant till tråden, men problemet uppstod när jag installerade LeeDroid 2.5 så here goes...

    Har enorma problem med den sk. "Voice Dialer"-appen som verkar ingå i LeeDroid och som jag inte kan avinstallera eller avaktivera på något sätt jag känner till. Den ställer till med mer besvär än nytta och jag vill att den ska VÄCK.

    Närhelst jag avslutar ett samtal med mitt MW600-headset och personen jag pratar med hinner lägga på samtalet sekunden innan jag gör det aktiveras Voice Dialer. Jag är då inte medveten om det utan säger ingenting. Voice Dialer ringer då upp någon slumpvis vald kontakt i min lista, vilket har lett till flera pinsamma situationer. Är det någon som vet hur jag slipper problemet, helst genom att permanent ta bort eller avinstallera Voice Dialer, alternativt ändra inställningarna så att det här problemet inte uppstår?

    Tack! Om det här inte alls har med LeeDroid att göra ber jag om ursäkt, peka mig gärna rätt i så fall.
     
  15. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    jag vet inte hur man inaktiverar den, men testa att avinstallera den med titanium ;)
     
    Alaeus gillar detta.
  16. Alaeus

    Alaeus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Avinstallerar jag med Titanium slutar den fungera tills jag startar om telefonen, sen är den igång igen. :(
     
  17. hakanl

    hakanl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har försökt slänga på denna senaste HD 3.3.3 R5 hela dagen idag. Den läses snällt på, men när jag startar om telefonen så fastnar den på LeeDroidskärmen och startar om den igen och igen och igen. Enda sättet att få bort det är att plocka ut batteriet, starta om i Recovery Mode och blåsa på en annan ROM.

    Jag kör LeeDroid 3.08 utan några som helst bekymmer på telefonen. Men skulle vilja testa att uppdatera till denna.
    Naturligtvis har jag testat att wipa allt, factory reset osv...

    Någon som har erfarenhet eller en lösning ?
     
  18. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    hakanl; hur stor EXT partition har du? 1GB krävdes har jag för mig.
     
  19. oneman

    oneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Erfarenhet:
    För mig funkar den utmärkt!
     
  20. hakanl

    hakanl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har Ext3 på 1GB, körde ett nytt SDkort och skapade den innan, kanske kan det blivit något fel då jag var tvungen att skapa ext3 i separat program då det inte gick i RomManager.