Tänkte kolla om någon kan hjälpa mig. Har nyss rootat tjejens desire, mest pga det usla interminnet. Har lagt in den översta romen på denna sidan, [ROM] LeeDrOiD HD V3.3.3-Port-R5 |11th August| Ginger Sense 2.1 | FAST | STABLE | WWE - xda-developers
och vad jag förstår ska den ju stödja a2sd. Har partionerat sd-kortet 1024 ext och resten fat32, men ändå verkar det som att appar lägger sig på internminnet. Man ser nämligen hur det sjunker när man lägger in appar. Är det något jag missat tro?
Flyttar inte romen över appar automagiskt när kortet är partionerat? Minns att det gjorde det på min gamla hero i alla fall.
Edit: Ser nu när jag startat ubuntu att ext3-partitionen har 370mb använt utrymme. Verkar ju som att det funkar ändå? Men varför sjunker internminnet i systeminformation i telefonen tro? Visar den fel, ska det vara så eller?
Edit2: Ett antal reboots verkar ha hjälpt, nu har den parkerat på 96mb och sjunker inget mera. Telefonen blev för övrigt som ny, fräschare färger och snabbare och rappare
Last edited: Jan 15, 2012