Rom Manger - Hjälp också.

Discussion in 'Blade' started by UTwisted, Aug 5, 2011.

1. UTwisted

UTwisted Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej jag behöver hjälp angående några saker först och främst

• Rom Manager
      Det var så här jag installerade Rom Manager vilket jag ångrar men som sagt, för att installera "zip from SD". på köpet fick jag med "Clockworkmod recovery ". Det var man ju tvungen att ha för att kunna köra in CM7. men jag ska avrunda det nu och komma till problemet..

Problemet jag har nu är att jag vill avinstallera Rom Manager och installera
    • ClockWorkMod " [RECOVERY][APP]Update 6-16: One-Click ClockworkMod 4.0.0.2 NvFlasher - xda-developers "
      - Vill gärna ha hjälp med det av någon.
    • Frågor

Om jag avinstallerar Rom Manager, försvinner mitt ClockWorkMod Recovery som Rom Manager hade som alternativ att man kunde hämta? via Rom Manger.

Sist men inte minst, ska jag installera " [RECOVERY][APP]Update 6-16: One-Click ClockworkMod 4.0.0.2 NvFlasher - xda-developers " först innan jag avinstallerar Rom Manager ? då jag vill inte använda Rom Manager för att komma åt ClockWorkMod Recovery.

Ber om ursäkt om det är luddigt . men jag hoppas ni förstår ändå.

Kan jag installera One-Click-G2x-recovery-flasher-06-16 först innan jag tar bort Rom Manager ifall Rom Manager tar med sig den Clockworkmod Recovery som installerades via Rom Manager

Last edited: Aug 5, 2011
  2. swanden

swanden Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Appen du länkar till är för t-mobile g2x inte ZTE Blade. För att få in clockworkmod recovery på enklast sätt så kan du leta upp appen oneclickrecovery här på forumet (använder tapatalk så jag kan inte länka). Och om du avinstallerar ROM Manager försvinner inte clockwork

Edit: det gick visst. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=40008

3. UTwisted

MINA ENHETER

men låt oss säga att jag redan har ClockWorkMod recovery? vad kan hända om jag installera den igen?

4. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vilken version har du nu? Om du installerar det igen så används ju versionen du använder när du installerar(lät lite konstigt, hehe).

Men jag råder dig att använda OneClickRecovery, för enkelhetens skull.

5. UTwisted

MINA ENHETER

clockworkmod recovery v3.0.2.7 har jag just nu, skulle uppskatta en länk till den då saibot, samt lätt det lite konstigt faktisk.

edit: såg länken lite längre upp nu.

6. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, du kan först och främst avinstallera ROM Manager om det nu är det du önskar.

Sedan installerar du OneClickRecovery-appen;
    OneClickRecovery_ver2.apk

Återkom om du stöter på problem!

7. UTwisted

MINA ENHETER

Hmm måste hitta en annan ClockWork verison först nu.. hade ju v3.0.2.7 samt CyangonMod 7

Edit: har dock en fråga till dig personligen Sailbot . angående

Tycker du jag ska ha
    [ROM][Gen2][ZTE-Gingerbread] Ginger Stir Fry - Android @ MoDaCo istället för CyanogonMod 7? jag har funderat på det nämligen . vill dock höra lite från din sida om det också

8. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker du jag ska ha
    [ROM][Gen2][ZTE-Gingerbread] Ginger Stir Fry - Android @ MoDaCo istället för CyanogonMod 7? jag har funderat på det nämligen . vill dock höra lite från din sida om det också[/QUOTE]

Citerar mig själv från en annan tråd;

"Kör nu för stunden med GSF, och är mer än nöjd. Stabil som berget + så har den Gingerbreads "snabbhet" om man säger så. Visserligen saknar man överklockningsmöjligheterna från CM7, fast det får man se över.
    CM7 verkar också bli mer och mer buggfri, men ibland så ser man fortfarande inlägg på t.ex. hur folk har problem med denna ROM.

Long story short, GSF is the way to go.

EDIT: Kan även tillägga att jag ALDRIG (Notera aldrig. :P) haft någon reboot med GSF."

Det bör nog sammanfatta min åsikt. :)

9. UTwisted

MINA ENHETER

Citerar mig själv från en annan tråd;

"Kör nu för stunden med GSF, och är mer än nöjd. Stabil som berget + så har den Gingerbreads "snabbhet" om man säger så. Visserligen saknar man överklockningsmöjligheterna från CM7, fast det får man se över.
    CM7 verkar också bli mer och mer buggfri, men ibland så ser man fortfarande inlägg på t.ex. hur folk har problem med denna ROM.

Long story short, GSF is the way to go.

EDIT: Kan även tillägga att jag ALDRIG (Notera aldrig. :P) haft någon reboot med GSF."

Det bör nog sammanfatta min åsikt. :)[/QUOTE]

Har du mjölighet att ta dig in på Swedroid's irc? skulle verkligen uppskatta det.

10. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du mjölighet att ta dig in på Swedroid's irc? skulle verkligen uppskatta det.[/QUOTE]

Inte visste jag att SweDroid hade en IRC. :)
    Om du inte fått svaret du tänkt dig än så finns jag fortfarande här.