ROM med A2SD?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av djohansson, 7 sept 2013.

  1. djohansson

    djohansson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Platta:
    Lenovo Tab4 10
    Vilken är den bästa ROM:en med A2SD till Desire? Har nyss flashat CyanogenMod 10.1 | Jelly Bean 4.2.2 som ska funka med A2SD men kanske gör jag fel? Har en partition för SD men när jag bara laddat ner 1-2 appar så är minnet fullt.
    Vill ha en ROM utan massa trams, fanns t.ex. i denna ovan Apollo Player, DSP Manager, Torch... Vill bara ha stock, inte massa annat som tar upp onödig plats.

    Help me Swedroid-forumiter, you're my only hope...

    PS. Kan påpeka att jag rootade den för ett par år sedan och den legat med GingerVillain sedan dess, så vet ej om jag bara kan flasha in ny ROM eller om jag måste göra nåt innan..?
     
  2. djohansson

    djohansson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Platta:
    Lenovo Tab4 10
    Blev CM. Dock ej fått A2SD att funka utan minnet blir fullt typ direkt. Verkar som att vissa appar delvis lägger sig på SD-kortet men jag ser att det är ca 30MB ledigt av det interna.
    Äh, får vara som det är om inte nån har lust att berätta om jag missat nåt..? :)
     
  3. stayfrosty

    stayfrosty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kört kommandona i terminalen?
    dvs
    Kod:
    su
    a2sd install
    y
    n
    y
    
     
  4. ActualRoyo

    ActualRoyo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har just dragit in en CyangenMod 10.1 och fungerar ju helt underbart bra MEN jag har samma problem som trådskaparen.

    Har donat och grejjat mest hela dagen med partitioner osv men det är nått fel.

    Har testat Ext4, och FAT32 som sekundär partition och samma fel på båda.

    Har Clcokwork 2.5, Hboot 0.93 S-ON och CyangenMod 10.1


    Jag gissar att det är mitt S-ON som strular till det hela för jag har testat med kommandona i terminalen som följer med CyangenMod och den körs utan problem. Dock är det ingen skillnad what so ever. Har testat Link2SD också men jag får "Mount script error, Mount script cannot be created"
    (det känns som att den inte har rättigheter att ändra i nån fil som den behöver ändra i)

    Hur som helst, jag har försökt att S-OFF'a min Desire med unrEVOked programvaran, den fungerar tills det att telefonen startas om och då tappar den kontakten för jag hamnar i bootmenyn.

    Revolutionary (den "nya") fungerar inte heller med BETA nyckel. Väljer HTC Desire på första valet, det finns en till (typ CMDS eller nått) men där kan jag inte välja 0.93 som min Hboot är.

    Hur som helst, massor av info, skulle vara otroligt tacksam för lite tips vad jag borde prova för jag har en känsla av att trådskaparen och jag har samma problem :)