[ROM] MIUI

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av sockan, 21 sept 2010.

  1. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=8459584&postcount=2

    Där har du changelogen för hans version av MIUI.

    Om du går från CM skulle jag tro det är bäst att wipea allt
     
  2. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Och sedan installera titanium backup och installera alla apps?

    EDIT: Och behövs det några extra flash:ar till denna mod:en? Typ gapps eller lang. pack? Eller det är bara att tuta och köra?

    /Söder
     
  3. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Ska funka, inte stött på nån app som inte funkar i MIUI än så länge

    Edit: Kom på att det kan vara dumt att återställa CM specifika grejer vilket är lätt hänt om man är lite för snabb i Titanium
     
  4. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jo, nej, det blir bara programmen jag återställer då.

    EDIT: Det är fan kasst i Titanium backup att man inte kan filtrera så att man kan få de programmen som INTE är system apps OCH INTE installerade.

    /Söder
     
    Last edited: 12 nov 2010
  5. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag förstår vad du menar du.

    Den standard-launcher som följer med blev jag knäpp på efter 2 minuter. Får köra på en annan.

    Som du säger, behåller man ju bouch i alla menyer, ny lock screen, nya setting-menyer osv.

    /Söder
     
  6. Remuz

    Remuz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    506
    Mottagna gillanden:
    58
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 12”
    Det står på sidan som länkades tidigare att samtliga ord och fraser är klara på svenska. Finns det någon som har koll på när dessa kan komma att finnas som ett språkval direkt i ROMen så man slipper "krångla"? Jag är då inte ute efter en spåkula utan om någon råkat läsa något om det på andra forum eller så.
     
  7. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Förövrigt: Någon som vet hur det svarta keyboardet med HTC-moden är gjort i MIUI? Jag använder det tangentbordet och hade gärna velat ha det svarta även när jag kör CM. Har försökt med den där sidan där man ska göra ett eget, men jag har aldrig fått till det med färgerna så det blir så snyggt som det är i MIUI.

    Någon som kan det där bättre än jag?

    /Söder
     
  8. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Borde gå att plocka apk filen för tangentbordet från MIUI romen och ersätta den i CM om jag inte är helt ute och cycklar, nån får gärna rätta mig om jag har fel
     
  9. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag testade. Någon med en vanlig ROM (inte MIUI) som kan testa om detta blir en snygg svart version av keyboardet?

    http://home.bip.net/soder15/HtcKeyboardMod.apk

    /Söder
     
  10. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

  11. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jo, jag gick tillbaka till CM igen och plockade ut apk'n ur MIUI-rom:en och la in den. Gillar det.

    Dock ser jag nu att jag ju ha den där "t9-swichen" på mitt tangentbord när jag kör det i T9-läge, och den knappen är fortfarande lite grå. Är detta inget man kan modda i den där skin generator'n?

    /Söder
     
    Last edited: 16 nov 2010
  12. NorteX

    NorteX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är RoDrIgUeZsTyLe´s MIUIMOD den bästa miui romen som finns tillgänglig jusst nu eller vad tycker ni?

    Om man lägger in den kan man fortfarande ha svenskt tangentbord fast romen är på engelska?
     
  13. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Den är säkert bland de bästa. Du kan lägga in vilket tangentbord du vill sen så klart. Finns redan ett snyggt svart HTC_ime med också.

    /Söder
     
  14. NorteX

    NorteX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej tack för snabbt svar. Om jag vill lägga in ett nytt tangentbord för att få svenska hur gör jag då?
     
  15. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Precis som du skulle gjort på vilken ROM som helst. Dvs installera ett som har svenska.

    Som ny användare av Android måste man ta sig lite tid att förstå att man kan byta ut allt till vad man vill. Det är inte bara så att man får svenska till ett redan befintligt tangentbord, som det skulle vara till iPhone tex.

    Utan istället lägger man in ett program, som är ett tangentbord, och väljer då ett som passar en till utseende och funktioner och som så klart stödjer det språk man vill.

    Sen kan man fråga sig om det är ett svenskt tangentbort är ett med å ä ö utskrivet, eller om det är ett som har svenska ordlister. HTC_ime har bara det sistnämnda, medan Scandinavian kayboard har bägge.

    Smaksak. Dessutom finns det svenskt tangetbord med å ä ö och ordlistor i CyanogenMod by default, dvs varken scandinavian eller HTC_ime.

    /Söder
     
    Last edited: 17 nov 2010
  16. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Hmm, jag tycker mig ha sett dig prata om detta innan. Jag testade en 3 millisekunderssök på Cyanogenmod keyboard för att se om det gick att ladda hem, men det verkar som om den wiki-sidan som de har uppe för tillfället 1: handlar om HTC:s tangentbord á la HTC_ime (eller motsvarande) 2: kommer tas bort.

    Uppfyller Cyanogenmods tangentbord
    * HTC:s tangentbordsupplägg (det är enligt mig ett av de bästa layouterna/knapparna)
    * Har åäö på tangentbordslayouten
    * Har svensk ordbok

    så är det guld och då skulle jag gärna få tips om hur jag bryter ut det/laddar ner det så jag kan testa.
    Jag har fortfarande det svarta tangentbordet installerat från när du bad någon testa på en icke MIUI-ROM, söder, är det det tangentbordet som är CM:s? Eller är det rent av MIUI:s? För det verkar vara svart HTC_ime? Jag är förvirrad. :)
     
  17. NorteX

    NorteX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej, tack så mycket för hjälpen.
    Du få ursäkta att jag hoppar så mellan olika frågor men finns det något sätt att få själva baren högst upp där klockan och batteriet visas att alltid synas?
     
  18. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Det som finns i CM, och som INTE är HTC_ime, är precis som Android default, med den skillnaden att det finns å ä ö. DVS väldigt mycket som scandinavian keyboard, men lite snyggare enligt mig. Man kan även se vilket språk man har på "space" och man kan enkelt swipe:a där för att byta språk. Jag kan fixa screens åt dig.

    Det som jag bad dig testa från MIUI är helt enkelt HTC_ime som de lagt in i den rom:en. Det finns nämligen en sida där man kan generera det keyboardet i olika färger, något som jag själv aldrig lyckades med själv, så därför passade det bra att bara ta det som fanns i MIUI eftersom det var snyggt.

    EDIT:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    /Söder
     
    Last edited: 17 nov 2010
  19. pki

    pki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    133
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi 10 Pro
    ROM:
    Evolution
    Platta:
    Xiaomi Pad 5 Pro
    efter att man har kört en nandroid-backup i ClockworkMod, är det wipe data/factory reset eller wipe cache partition man ska välja?
     
  20. handroid

    handroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad skiljer RoDrIgUeZsTyLe MIUIMOD V1.7.3 från original MIUI?

    Jag har använt båda, jag tycker att RoDrIgUeZsTyLe MIUIMOD drar mycket mer batteri än original MIUI, men utseende mässigt föredrar jag RoDrIgUeZsTyLe. Jag hade mycket market FC problem med original MIUI men det kankse är förbättrats nu. Videokamera är ju väldigt bra på båda.

    /Handroid