[ROM][P7300/P7310]Inofficiell CyanogenMod 9 för Galaxy Tab 8.9

Diskussion i 'Samsung' startad av kallt_kaffe, 7 jan 2012.

  1. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har kört in en nightly build nu för att slippa ultralagget i 3.1 och tusan vad det flyter på bra. Jag har bara ett bekymmer. Och det är att när plattan ligger på laddning en stund så är den avstängd när jag ska använda den. Någon mer som har upplevt det.?


    Skickat från min GT-P7310 via Tapatalk 2
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 360
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Någon som vet om man kan förvänta sig CyanogenMod 10 (Jelly Bean) till 7300 inom en snar framtid?
     
  3. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    En fungerande version med 3G finns sen en tid tillbaka i xda tråden.
     
    Dufvan gillar detta.
  4. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag hade ju problem med Cyanogenmod 9 med att plattan (8.9 wifi) stängde av sig när den laddade den. Vet någon (typ Kallt Kaffe) om någon om samma bug finns i 3G-versionen av plattan?
     
  5. djmiek

    djmiek Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar allt i den romen?
     
  6. Dufvan

    Dufvan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    CyanoGenMod10 till p7300 från Elgiganten med 3g

    Ruggigt sugen att köra CM9 eller CM10. Vad funkar inte på CM10? Kidsen kör videoskype med sin mamma och gillar Minecraft. Vill alltså ha kamera och inte hårdkrascha vår Tab :)

    Vad bör man inte göra om man inte vill hårdkrascha plattan? Fick just en Bluescreen på min kassa Dell Alienware (köp inte) . Är det illa om datorn startar om under installationen? Vore supertacksam för länk till bästa senaste versionen samt till installationsguide.

    /Johan
     
  7. Dufvan

    Dufvan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte köra in 10an nu. Som jag förstår kan man strunta i att roota och man behöver inte Odin för att lägga in Clockwork Recovery 6.0.0.8 man håller bara nere knapparna volym - och power knappen och kör apply update from SD card håll tummarna. Stoppa mig om jag fattat fel.
     
  8. Dufvan

    Dufvan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag installerade CWM 6.0.0.8 och startade om och tryckte ner Volym minus fick jag en fråga om jag ville installera custom rom. Tryckte voym upp. MEN jg kom inte in på CWM recovery.... Jag kom in i ODIN 3! Hjälp vad göra? Står att jag inte får stänga av maskinen och att den väntar på att jag skall stoppa in USB sladden!!! Vad gör jag nu? Vet inte om jag tryckte fel knappkombination? Hade tänkt göra 1. CWM 2. Nandroid 3. Wipe Cache. 4. Installera Rom. Nu ör jag inne i Odin och vet inte hur jag kommer därifrån. Vågar inte starta om maskinen!
     
  9. Dufvan

    Dufvan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sorry. Löste sig, varningen att stänga av verkar vara under pågående ODIN jobb. Stängde bara av. Skall nu testa lägga in kallt_kaffes rom efter att rensa cachen.

    En notis. Körde kallt_kaffes Clockwork_Recovery_6.0.0.8_GT-P7300.zip. Men det står 6.0.1.0 när jag kör backup.
     
    Last edited: 12 okt 2012
  10. Dufvan

    Dufvan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kör CM 10 JellyBean nu! Success! Funkar bra! Snyggt och snabbt! Tack så mycket Kallt_kaffe!!

    3g internet funkar också! Telefonprogrammet verkar dock inte gå att ringa med.
    Har testat med 2 olika sim. Har heller inte vågat testa framkameran eftersom jag läste någon stans att man tvungen till att tömma cachar etc i recovery etc om kameran kraschar, eller är detta historia?

    Byta språk knappen i AOSP tangentbordet funkar inte. Vill man ha svenska i det tangentbordet som följer med får man byta standardspråk på tangentborder. Det verkar som en del appar inte är klara för jb. Har fått en del "programmet svarar inte" delay och fråga om man vill avsluta process. Väntar man så funkar de dock.

    Maskinen är dock superskön! Körde in SwiftKey 3 som tangentbord. Det funkar som det skall med svenska och engelska.

    Har satt en hårddisk i mitt Telia Thomson modem. Streamingen av filmer till MX player funkar bättre än tidigare!

    Mycket nöjd so far!!